پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 فروردین 1401 ساعت 11:01:: شناسه خبر: 118637

اختصاص اعتبار برای رفع تنش آبی در لنده

۱۴۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی در شهرستان لنده اختصاص داده شد.

به گزارش صدای جنوب ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب این استان در بازدید از طرحهای آب و فاضلاب لنده گفت: کاهش ۲۵ درصدی نزول رحمت الهی در سال گذشته و همچنین پایین بودن ظرفیت خطوط انتقال برخی روستاهای این شهرستان با تنش آبی مواجه هستند.
اسفندیار برخه با بیان اینکه به علت فرسودگی و قدیمی بودن شبکه‌های توزیع، خطوط انتقال آب و شبکه‌های توزیع نیازمند اصلاح، بازسازی است افزود: از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۱۴۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی در روستا‌های این شهرستان اختصاص داده شد.
برخه با اشاره به اینکه به دلیل کوچک بودن اندازه خط انتقال از دم تنگ لنده تا شهرک سرآسیاب روستا‌های در مسیر این خط انتقال در فصول گرم سال با تنش آبی مواجه هستند، اضافه کرد: با اصلاح این خط و افزایش اندازه لوله از ۴ به ۸ اینچ، تنش آبی در روستا‌های دم تنگ لنده، بنه بلوط، آبرزگه، کهناب، دشت بن، تراب علیا وسفلی، شهرک سرآسیاب، روستای سرآسیاب، شهرک بهاران، روستای ایدنک به طور کامل رفع می‌شود.
فرماندار لنده هم در این بازدید گفت: این شهرستان یکی از پر آب‌ترین شهرستان‌های استان است، ولی متاسفانه به علت مشکلات درشبکه توزیع آب در فصل تابستان برخی روستا‌های شهرستان مشکل تنش آبی دارند.
جلال دانش افزود: با پیگیری‌های انجام شده یک دستگاه الکترو موتور پمپ آب برای جایگزین کردن موتور‌های پمپ آب دارای مشکل خریداری شده تا در مواقع اضطراری به مدار وصل شود.
همچنین مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات تنش آبی در روستا‌های شهرستان لنده استفاده می‌شود.
سرهنگ صالحی افزود: بسیج سازندگی سپاه فتح استان آمادگی دارد به دورترین مناطق شهرستان لنده که با مشکل کمبود آب مواجه هستند آبرسانی کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت