پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اردیبهشت 1401 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 120117

دستان خالی کهگیلویه و بویراحمد در برابر آتش‌سوزی‌ها!/آه و ناله فرمانداران از کمبود تجهیزات

نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

 

در این نشست هر یک از فرمانداران استان مشکلات خود را در حوزه بحران بیان کردند در این نشست نیکروز مدیرکل بحران استانداری گفت: نیاز است که مصوبات ستاد بحران در استان به صورت صد در صدی اجرا شود چرا که مشکلات زیادی در بحث آتش سوزی و بارندگی‌ها داریم.

 

در ادامه کوروش درخشان زاده فرماندار شهرستان دنا با بیان مشکلات این شهرستان گفت: این شهرستان و شهر سی‌سخت روی خط زلزله قرار گرفته و نیاز به پد بالگرد دارد همچنین هیچگونه انباری برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی نداریم و سالن اسکان اضطراری در این شهرستان نیست.

 

فرماندار شهرستان دنا گفت: در بحث اعتبارات تخصیص یافته زلزله به دستگاه‌ها شاهد عملکرد ضعیف آنها هستیم یا هنوز اقدامی نکرده و یا اگر اقدامی کرده‌اند در مراحل اولیه است.

 

وی افزود: شهرداری سی‌سخت هنوز اقدام خاصی انجام نداده در حالی که ۹۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که خطر برگشت اعتبارات هست و همچنین علوم پزشکی تاکنون در خصوص اعتبارات تخصیصی کاری انجام نداده آب و فاضلاب هم پیشرفت خوبی نداشته ورزش و جوانان هنوز پروژه‌های خود را شروع نکرده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

 

فرماندار با اشاره به موضوع استمهال وام ها برای مردم زلزله زده شهرستان دنا گفت: این استمهال معضلی برای مردم شده تسهیلات تکمیلی نیز دچار مشکل است.

 

در ادامه فرماندار شهرستان چرام به برخی از مشکلات اشاره کرد و گفت: اعتبارات بحران ما با اعتبارات شهرستان کهگیلویه یکی شده و هنوز هم سهم ۳ و نیم میلیاردی ما را اختصاص نداده‌اند این در حالی است که مشکلات بسیار زیادی در بحث کمک به عشایر داریم همچنین شهرستان تنها یک خودرو آتش نشانی دارد که آن هم خراب است و در موقع بحران با مشکل مواجه هستیم.

 

توفیقیان گفت: در بحث آتش‌سوزی‌ها ۸۰ درصد مناطق در معرض خطر قرار دارند لازم است امکانات مورد نیاز برای پشتیبانی در این شهرستان اختصاص یابد و نکته مهم این که تقریباً ۲۹ نفر نیروی منابع طبیعی داشتیم که اکنون به ۱۰ نفر تقلیل یافته که کار را در بحران‌ها مثل آتش سوزی سخت کرده است.

 

در این نشست فرماندار شهرستان مارگون هم گفت: این شهرستان به سالن بحران نیاز دارد تجهیزات و امکانات مناسبی برای آتش سوزی در این شهرستان نداریم.

 

وی در ادامه با بیان این که باید برخی از مسیرهای جنگلی مسدود شود گفت: ماشین آلات مورد نیاز در اختیار ما نیست و باید فکری به حال آن شود.

 

در این نشست فرماندار گچساران از کمبود دمنده در شهرستان خبر داد و گفت: کمبود وسایل مورد نیاز اطفای حریق مانند دستکش و کفش و لباس و دمنده داریم که هیچ اعتباری برای خرید آنها وجود ندارد.

 

فرماندار لنده به آتش سوزی ها و خطر آن در کوه حاتم و خائیز اشاره کرد و گفت: اعلام شده که سال گذشته در استان ۸۰ سورتی پرواز صورت گرفته اما اگر پروازها به موقع باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برای اطفاء آتش در جنگل ها باید با استان خوزستان و شهرستان بهبهان هماهنگ باشیم گفت: شهرستان های استان خودمان تجهیزات مورد نیاز را ندارند وقتی گچساران تجهیزات نداشته باشد معلوم است که سایر شهرستان‌های ما چه اوضاعی دارنداما باید تعامل داشته باشیم و در موقع آتش سوزی به کمک همدیگر برویم.

 

در این نشست معاون فرماندار کهگیلویه گفت که در سال گذشته ۲۵۶ هکتار از جنگل های این شهرستان گرفتار حریق شد اما در سال گذشته به مقدار ۸ کیلومتر احداث جاده آتش داشتیم و یک منبع در ارتفاعات بالا برای آب مورد نیاز ساخته شد.

 

وی به برخی از مشکلات اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بحث آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی است که سال گذشته ۱۰ هکتار از جنگل ها و مراتع را دچار آسیب کرد.

 

این مسئول افزود: برای مقابله با آتش سوزی ها به ۲۰ دستگاه دمنده لباس و سایر ملزومات آتش سوزی نیاز داریم.

 

وی گفت: اگر در سال ۹۹ به امکانات مورد نیاز تجهیز بودیم آتش سوزی خائیز بر روی آنتن های رسانه های بیگانه نمی‌رفت.

 

معاون فرماندار به مشکل خودروهای آتش نشانی اشاره کرد و گفت: شهرستان کهگیلویه از دهدشت تا دیشموک و چاروسا تنها دو خودرو آتش نشانی دارد که به هیچ وجه جوابگو نیست.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت