پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اردیبهشت 1401 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 120244

راهکار معاون استاندار برای پیشگیری از «بشار خواری»/معطلی ۲۰ساله طرح‌ها برای زمین خواری

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد مقابله با زمین خواری به راهکاری برای جلوگیری از دست درازی به رودخانه بشار اشاره کرد.

به گزارش  صدای جنوب  از یاسوج کیامرث حاجی زاده در کارگروه مبارزه با زمین خواری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد رهبری در خصوص موضوع زمین خواری و کوه خواری و جنگل خواری فرمایشات اکید داشتند و در استان هم برای مقابله با این پدیده شوم به صورت جدی پای کار آمده ایم.

معاون عمرانی استاندار گفت: از هنگامی که به این استان آمدیم کمیسیون های مختلفی را راه اندازی کرده و با همکاری دستگاه قضایی و نظارتی راه جدیدی آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: در کارگروه زیربنایی زمین هایی که واگذار شده دوباره بررسی می‌شوند و چندین مورد به امور اراضی فرستادیم تا تعیین تکلیف شود که در این راستا وضعیت زمینهای مربوط به حوزه گردشگری تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه استان نیاز به سرمایه‌گذاری در همه بخش‌ها دارد اما باید زمین به اهل آن سپرده شود گفت: این که ۲۰ سال پیش فردی آمده و زمین گرفته و کاری انجام نداده به هیچ وجه قابل قبول نیست و ما آن را مصداق زمین خواری می دانیم و این کار را هم از دستگاه‌های دولتی شروع کرده‌ایم.

وی در ادامه اظهارات خود در ستاد مقابله با زمین خواری یادآور شد: باید کار را از دستگاه‌های دولتی شروع کرد در شهرستان‌ها نیز چنین ستادی برگزار می شود.

وی گفت: یکی از کارهایی که دنبال می کنیم ساماندهی بشار است به دلیل اینکه اکنون ترافیک سنگین در شهر یاسوج را داریم و می بایست در امتداد ساحل بشار جاده چهار خطه از دهنو تا مختار کشیده شود در این خصوص اقدام کرده و ۵۰ میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور است.که از این طریق هم به آزادسازی رود بشار کمک می‌شود و هم این که می‌توان فضاهای گردشگری برای آن در نظر گرفت.

حاجی زاده در ادامه اظهارات خود در ستاد مقابله با زمین خواری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید هر چه زودتر این کار انجام شود چرا که در طرح جدید جامع شهری ۳۰۰ هزار نفر جمعیت یاسوج است و با این کار آینده را تضمین می کند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود:  برای ما تعیین تکلیف دستگاه‌های گردشگری کشاورزی و همچنین صنعت و معدن بسیار مهم است تا بدانیم زمین هایی که به نام سرمایه گذار داده شده چه سرانجامی پیدا کردند که سال گذشته خوشبختانه ۹۷ هکتار و به عبارتی ۶۰ میلیارد تومان از انفال به بیت‌المال بازگشت و ۵۹ هکتار هم آب منطقه‌ای آزاد کرد که کار همچنان ادامه دارد.

وی گفت: چهار تا پنج کانون زمین‌خواری اطراف شهر یاسوج همچون تنگ مهریان؛ بشار و آبشار و دهنو وجود دارد که همه باید برای آزادسازی ها پای کار بیاید اگر قرار است در بشار آزاد سازی کنیم باید آب منطقه‌ای پای کار باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت