پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 اردیبهشت 1401 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 120556

قدردانی به سبک استاندارکهگیلویه و بویراحمد/حمایت احمدزاده از سازمان جهاد کشاورزی/در بخش کشاورزی روحیه جهادی و انقلابی می بینم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اتفاق متولی ارشد بخش کشاورزی این استان راهی شهرستان دنا شد تا عملکرد جهاد کشاورزی را در این منطقه ببیند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مجتمع ۱۸ هکتاری پرورش ماهی خاویاری و مجتمع ۲۵۰۰ راسی گاو شیری با قدردانی از مدیریت جدید جهاد کشاورزی گفت: با این روحیه جهادی، انقلابی و پای کار آقای معتمدی‌پور به تحول در تولید و حمایت واقعی از سرمایه‌گذار امیدوار شدم.

به گزارش صدای جنوب، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اتفاق متولی ارشد بخش کشاورزی این استان راهی شهرستان دنا شد تا عملکرد جهاد کشاورزی را در این منطقه ببیند.

مقصد اولیه استاندار طرح ۱۸ هکتاری تولید ماهیان خاویاری در منطقه ده‌شیخ پاتاوه بود که جلوه‌ای از خدمات ماندگار بخش کشاورزی در این استان است و لبخند را به لبان استاندار آورد.

سید علی معتمد‌پور در گزارشی به استاندار گفت: این مجتمع ۱۸ هکتاری در حال حاضر با ظرفیت ۴۰۰ تن در حال فعالیت است که خواسته اصلی او توسعه این طرح تا ۱۴۰۰ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرمایه‌گذار با وجود حجم بالای کار کلا یک میلیارد تسهیلات گرفته، افزود: در فاز توسعه این طرح به تسهیلات ساخت و سرمایه در گردش نیاز خواهد بود و جهاد کشاورزی هر حمایتی را از این طرح موفق کرده و خواهد کرد.

وی ادامه داد: دوره بهره‌برداری گونه‌های مختلف بین ۵ تا ده سال است و از آنجایی که عمده مصرف خاویار در خارج از کشور است باید همه نهادهای متولی کمک کنند که مسیر صادرات این محصول ارزشمند و گران‌قیمت هموار شود.

متولی ارشد بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مزرعه ماهیان خاویاری اسلامی را با عنوان “مراورید” اولین مزرعه احداثی در این استان اعلام کرد و گفت: بعد از آن ۲ طرح دیگر ماهیان خاویاری را در منطقه خیرآباد گچساران احداث کردیم که یکی از آنها امسال به مرحله تولید و فروش رسید و دیگری به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار بعد از بازدید و شنیدن گزارش آقای معتمدی‌پور با قدردانی از جهاد کشاورزی گفت: حقیقتا امروز خوشحالم و از ته دل به همکارانم در جهاد کشاورزی خداقوت می‌گویم که حامی چنین سرمایه‌گذاری هستند.

سید علی احمدزاده افزود: این خدمات جهاد مایه مباهات دولت و نظام مقدس اسلامی هستند و من به عنوان یک خادم، حامی جهاد کشاورزی در توسعه و ایجاد طرح‌های این‌چنینی در حوزه تولید هستم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خوردن یک قاشق از خاویار تولیدی این مجتمع یادآور شد: می‌دانم آقای اسلامی برای رسیدن به این روز متحمل زحمات زیادی شد اما به او اطمینان می‌دهم که با محوریت مدیر ارشد جهاد کشاورزی در کنار او خواهیم بود.

او در پایان دست سرمایه‌گذار ماهیان خاویاری را در دست رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاونش گذاشت و تاکید کرد: من حامی شما هستم شما حامی سرمایه‌گذار و تولیدکننده باشید.

استاندار در گام دوم به سراغ طرح ۲۵۰۰ راسی پرورش گاو شیری رفت؛ خوشحالی و انرژی بالای او در همان ابتدای بازدید برای خبرنگاران جای سوال بود که او در پاسخ گفت: چرا خوشحال نباشم وقتی می‌بینم حوزه تولید در بخش کشاورزی سرپا و پویاست، من واقعا از جهاد کشاورزی که پای کار است تشکر می‌کنم.

در ادامه او به اتفاق رئیس سازمان جهاد کشاورزی از بخش‌های مختلف این طرح بازدید کرد و پای گزارش آقای معتمدی و خواسته‌های سرمایه‌گذار نشست.

معتمدی‌پور گفت: این طرح روزانه ۴۴ تن شیر تولید می‌کند که ۱۵ تن آن در استان مصرف می‌شود و بقیه تولیدات آن به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.
وی نیاز کل استان به شیر را ۸۵ تن اعلام کرد و گفت: تولید شیر در این استان بیش از ۱۱۰ تن است و بخش زیادی از شیر تولیدی نیز خودمصرفی خانوارهای روستایی و عشایری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: هر چند سرمایه‌گذار و مدیر شرکت کشاورزی و دامپروری یاسوج پای کار است اما جهاد کشاورزی در همه شرایط اجازه نداد که این طرح موفق به ویژه در حوزه تامین نهاده‌ها با چالش جدی مواجه شود.

معتمدی‌پور شان خود را در خدمت واقعی به مردم دانست و تصریح کرد: مسیر جدیدی را آغاز کردیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و رضایت مردم فاصله داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در پایان این بازدید در یک جمع‌بندی گفت: تاکنون بخش دولتی ما آنگونه که باید از سرمایه‌گذاران حمایت نکرده و صرفا مجوزی صادر کرده اما اوضاع تغییر کرده و حوزه تولید و سرمایه‌گذاری باید حمایت قاطع بخش دولتی را لمس کند.

احمدزاده تصریح کرد: در بخش کشاورزی این روحیه جهادی و انقلابی را می‌بینم و اگر آقای معتمدی‌پور و همکارانش با همین فرمان جلو بروند حمایت قاطع و بلامنازع من را خواهند داشت.

استاندار از معتمدی‌پور خواست که واحدهای زیرمجموعه‌اش از جمله دامپزشکی، نظام مهندسی و نظام دتمپزشکی را بیش از این با سیاست‌های حمایت از تولید همراه کند و مانعی برای حمایت از تولید نباشد.

وی افزود: من دنبال تحول در این حوزه هستم و از مدیرانم می‌خواهم که همه‌جوره قدردان و حامی سرمایه‌گذار باشند.

استاندار ادامه داد: این فرهنگ جذب سرمایه‌گذار جا نیفتاده و من موردی را دیدم که برای تسهیلاتی از یک سرمایه‌گذار ۱۷ ضامن و در موردی هم بانک هشت ضامن خواسته است؛ مگر چه خبر است در این استان؟ سرمایه‌گذار اگر یک ایل را هم جمع کند نمی‌تواند ۸ تا ضامن آن هم ضامنی که این بانک‌ها می‌خواهند را بیاورد! نکنید این کارها را و بدانید که اوضاع تغییر کرده و دیگر نباید آب در دل سرمایه‌گذار و تولیدکننده ما تکان بخورد.

وی گفت: با همان قاطعیتی که می‌گویم حمایت دولتی از بخش خصوصی ضعیف است با همان قاطعیت می‌گویم مدیریت جدید بخش کشاورزی و تیم جدید اقتصادی پای کار است و من بسیار به تحول در حوزه تولید امیدوارم.

استاندار ادامه داد: اگر اراده مردم و دلسوزی مدیران با هم اتفاق بیفتد، شرایط برای کسب رتبه اول تولید ماهی در کشور فراهم است.

استاندار در پایان این بازدید نیز دست سرمایه‌گذار را در دست رئیس سازمان جهاد کشاورزی قرار داد و تاکید کرد: با همه توان و اختیار در کنار آقای میردریکوند و مجتمع ۲۵۰۰ راسی پرورش گاو شیری باشید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت