پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 خرداد 1401 ساعت 11:03:: شناسه خبر: 122197

اختصاص ۶۳۴ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد/ سند اشتغال ۴۵۰ روستا تدوین شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۳۴ میلیارد تومان از اعتبار سفر دولت سیزدهم نقد به استان اختصاص داده شد.

به گزارش  صدای جنوب  از یاسوج، علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با اصحاب رسانه به عملکرد یکساله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: برنامه اشتغال ۴۵۰ روستا تدوین که وارد فاز اجرایی خواهد شد تا اگر کسی بخواهد تسهیلات پرداخت کند بر مبنای این سند و سند آمایش سرزمین پرداخت شود.

وی بیان کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی تا سال گذشته قریب به ۱۵۱۳ پروژه عمرانی در استان داشتیم که طبق اطلاعات نزدیک ۱۸۶ پروژه خاتمه و به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این پروژه‌ها در قالب ۶۴۰ موافقت نامه بین سازمان و دستگاه‌ها مبادله شد، ضمن اینکه سازمان مدیریت با ۸۲ دستگاه موافقت‌نامه مبادله می‌کند.

شهابی‌نسب به درآمد استان در سال قبل اشاره کرد و افزود: درآمد استان که بیشتر در حوزه مالیاتی بوده  ۷۳۵ میلیارد تومان بود که ۷۷۶ میلیارد معادل ۱۰۶ درصد رشد درآمد استان در سال گذشته بود.

وی به بودجه استان در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: درآمد استان به لحاظ بودجه در همه حوزه‌ها حدود دو هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان که مربوط به طرح‌های بزرگ عمرانی، نفت و گاز، آب روستایی، راه روستایی، متوازن استانی و ملی، زلزله سی‌سخت و محرومیت‌زدایی بوده که یک هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۶۷۱ میلیارد  نقد و ۶۶۶ اسناد خزانه و مابقی تهاتر بوده است، گفت: رشد بودجه استان در حالی که این عدد در سال ۹۹، ۴۷۷ میلیارد تومان بود که اتفاق بزرگی برای بودجه استان محسوب می‌شود.

شهابی‌نسب ادامه داد: اعتبارات سفر سال گذشته دولت به استان حدود ۶۳۴ میلیارد تومان نقد وارد استان شد که به دو بخش پروژه‌های عمرانی و اقتصادی اختصاص یافت،ضمن اینکه از اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش راه‌ها و آب، جاده پاتاوه دهدشت، سد تنگ سرخ، راه یاسوج سی‌سخت، جاده یاسوج بابامیدان و بیمارستان چرام، بهمئی، لنده و سی‌سخت کمک و ۳۷ میلیارد  برای راه روستایی اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: اتفاق بزرگی که در سال گذشته رخ داد که خبر خوش و مبارکی بود اینکه راه روستایی پاتاوه دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر زیر بار ترافیکی محلی رفت و فقط سه کیلومتر مانده که با حضور مسؤولان کشوری ظرف ماه‌های آینده به‌طور کامل افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به فعال شدن پروژه سد تنگ سرخ  اشاره و با بیان اینکه طبق قول وزارت نیرو این سد سال آینده آبگیری می‌شود، ابراز کرد: ۱۲۰۰  میلیارد اعتبار نیاز دارد تا سد تنگ سرخ به طور کامل احداث شود، ضمن اینکه بخشی از مطالبات مردم تنگ سرخ پرداخت شده و مابقی پرداخت می‌شود.

شهابی‌نسب اخذ ماده ۲۳ پروژه‌های عمرانی را اتفاق بزرگ سال گذشته دانست و بیان کرد: ماده ۲۳ پل بریم_ شاه بهرام _دیشموک و باغ ملک خوزستان اخذ شده است، ۴۶ میلیارد برای این پروژه در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز ماده ۲۳ سد سقاوه گرفته شد، اعلام کرد: یکی از پروژه‌های حرف و حدیث‌دار سد آبریز بود که مجبور زیست محیطی سد از سازمان محیط زیست گرفته شد و این سد نه تنها برای خوزستان مشکلی ایجاد نخواهد کرد بلکه در افزایش عمر سد مارون یک تاثیر دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه منابع انسانی دو هزار و ۱۱۰  نیرو تبدیل وضعیت شدند که اغلب در حوزه ایثارگران بوده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت