پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1401 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 122381

مهمترین اخبار هفته قوه قضائیه در شهرستان کهگیلویه

برنامه های هفته قوه قضائیه درشهرستان کهگیلویه در حال برگزاری است.

صدای جنوب:

پراولین روز از هفته قوه قضاییه وحماسه پد خندق با حضور رییس دادگستری، دادستان عمومی وانقلاب، فرماندار، فرماندهی انتظامی، جانشین سپاه پاسداران شهرستان ،قضات وکارکنان دادگستری و دیگر مسئولان قضایی گلزار مطهر شهر دهدشت غبار روبی و عطرافشانی شد.

 

حجه الاسلام والمسلمین سعیدی رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه ،شهادت شهید ایت الله دکتر بهشتی ویاران امام وانقلاب وهمچنین شهدا حماسه غرور آفرین پد خندق ،به مجاهدت ها ورشادت های شهدا بیان داشت: شهدا با تقدیم عزیز ترین دارایی خود در راه اسلام وانقلاب همواره در وصیت نامه هایشان ما را به پاسداری وحراست از اسلام ،نظام اسلامی،ولایت فقیه وارزشها سفارش کرده اند.

 

وی ادامه داد: شهدا زمانی از ما راضی خواهند شد که دراین راه تلاش وکوشش کنیم وبدانیم هر نعمت وموهبتی که درحال حاضر در دست ماست اعم از امنیت، آزادی، دینداری .عزت و…خونبهای خون شهدا ست.

 

حجت الاسلام سعیدی افزود: این زیارت گلزار مطهر وقتی که بتوانیم باعمل به وصیت این عزیزان ادامه دهنده راه و آرمان شهدا باشیم موثرخواهد بود وارزش معنوی دوچندانی پیدا خواهد کرد.

***

به مناسبت هفته قوه قضائیه؛بازدیدمسئولان شهرستانی اززندان دهدشت+تصاویر

 

به مناسبت هفته قوه قضاییه فرماندار ، بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه ، رئیس دادگستری ، دادستان شهرستان و سایر همکاران قضایی وهمچنین رئیس دادگستری،دادستان لیکک ، رئیس دادگاه بخش عمومی چاروسا، رییس دادگاه عمومی بخش دیشموک و دادستان شهرستان چرام از زندان دهدشت بازدید کردند.

 

این مسئولان بصورت حضوری و چهره به چهره با زندانیان حوزه های قضایی مربوطه ملاقات و ضمن پیگیری مشکلات قضایی زندانیان به تعدادی از زندانیان به مناسبت هفته قوه قضاییه مرخصی اعطا کردند.

***

شورای حل اختلاف زندان دهدشت با حضور حجت‌الاسلام حاج آقا ساجدی رئیس شورای های حل اختلاف استان ،حجت‌الاسلام سعیدی رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه و دادستان محترم شهرستان کهگیلویه و تنی چند از همکاران زندان دهدشت راه اندازی شد.

 

****

 

به مناسبت هفته قوه قضائیه مسئولان قضایی شهرستان کهگیلویه با حضور در نمازجمعه و برپایی میز خدمت بدون واسطه پاسخگوی سوالات نمازگزاران بودند.

 

رئیس دادگستری، دادستان کهگیلویه، معاون دادستان، معاون قضایی دادگستری، قضات دادگستری،رئیس زندان و جمعی از مسئولان قضایی پاسخگوی سوالات مردم بودند.

***

 

در چهارمین روز از هفته قوه قضائیه، مسئولان قضائی این شهرستان با امام جمعه دهدشت دیدار به عمل آوردند.

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این دیدار ضمن تبریک هفته قوه قضائیه از شهید بهشتی به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی نام برد و اظهار کرد: رفتارهای عملی ایشان در قوه قضائیه می‌تواند یک الگوی مناسبی برای مسئولان باشد.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تضعیف جایگاه انقلاب و قوه قضائیه را هدف قرار می‌دهد گفت: این نشان از اهمیت قوه قضائیه دارد که باید مراقبت و مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه غالب “حراست‌ها” نقش خنثی دارند افزود: اینکه حراست انتخاب کنند بعد این حراست کار مدیریت هم انجام دهد عاقلانه نیست، هر نهادی نیروی خود را برای حراست انتخاب کند.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خواستار تقویت جایگاه حراست شد و بیان کرد: اگر این جایگاه تقویت شود فساد کمتری در جامعه رخ می‌دهد.

 

امام جمعه دهدشت در میدان بودن را مهم عنوان و با بیان اینکه هر جا مسئولان وارد میدان شدند موفقیت حاصل شد گفت: نقش دادگستری و دادستانی در امور میدانی و سرکشی از پروژه‌ها و جاهایی که امکان تخلف دارد خیلی تاثیرگذار است.

 

وی افزود: نیاز است این نگاه میدانی توسط مسئولان قضایی صورت بگیرد.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه به اوضاع اقتصادی و قیمت‌های متغیر کالاها، خواستار ورود دستگاه قضائیی به عنوان مدعی‌العموم شد و تصریح کرد: کسی که در این شرایط احتکار می‌کند جای گذشت ندارد، محتکر ملعون است و کسی که از او حمایت کند در مسیر محتکر است.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه برخی مسئولان برای رسیدن به یک پست و مقامی به هر دری می‌زنند اما همین که به آن مقام رسیدند هیچ تلاش برای پیشبرد امور نمی‌کنند گفت: در بی‌مدیریتی چندین میلیارد پول در پروژه پاتاوه آجم هزینه شده و الان روستا خالی از سکنه شده است، حوزه قضایی ترک فعل مسئولان را بخواهد، اگر چهار مسئول مواخذه می‌شد این اتفاقات نمی‌افتاد.

 

حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه نیز در این دیدار منشا بسیاری از مشکلات را جهل مردم نسبت به واقعیت عنوان و اظهار کرد: وظایف باید احصاء شود، دادستانی نمی‌تواند در همه مسائل ورود پیدا کند، در جرائم باید تعزیرات ورود کند و به حوزه قضائی گزارش دهد اگر مصادیق جرم داشت ما ورود خواهیم کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت