پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 تیر 1401 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 122476

قدردان دغدغه مندی رسانه ها نسبت به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از دغدغه مندی اصحاب رسانه نسبت به حوزه آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند تربیت را به خوبی اجرایی کند به تجهیزات، امکانات و محتوا نیاز دارد.

به گزارش  صدای جنوب  به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، حسنعلی عزت خواه شامگاه شنبه در نشست با هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان با محوریت انتظارات رسانه ها از مسئولان فرهنگی افزود: رسانه های استان با گزارش گیری و گزارش دهی مناسب در کنار آموزش و پرورش برای برون رفت از عقب ماندگی ها این نهاد مردمی و فرهنگ ساز تلاش های موثری را داشته اند.

وی از  کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد به علت ضریب بالای مهاجر پذیری این شهرستان و افزایش سالانه ۲هزار و ۵۰۰تا سه هزار دانش آموز به ظرفیت جامعه دانش اموزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سه هزار صندلی برای دانش آموزان این شهرستان کمبود داریم.

عزت خواه با بیان اینکه باید متناسب با این دانش آموزان تجهیزات و امکانات آموزشی در شهرستان آماده شود اظهار داشت : پیگیری هایی را در خصوص رفع مشکل کمبود صندلی داشته ایم که به نتایج خوبی رسیده ایم و بزودی این معضل برطرف خواهد شد.

به گفته عزت خواه حجم نارسایی ها در حوزه آموزش و پرورش بالاست طوری که هم اکنون ۱۲۷ مدرسه ، ۳۵۰ کانکس،  ۲۱۶ مدرسه دوشیفت چرخشی، ۳۹۹ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی در سطح استان وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: گروه جهادی آموزش و پرورش در مناطق محروم استان در حال فعالیت هستند و در قالب طرح نذر خدمت به دانش آموزان خدمات رایگان ارایه می دهند و از مهرماه تدریس دبیرستان البرز تهران به صورت آنلاین برای   دانش آموزان خوابگاهی کهگیلویه و بویراحمد پخش خواهد شد.

عزت خواه  کار جهادی و انقلابی را برای برون رفت آموزش وپرورش از مشکلات و کمبودها را ضروری دانست و گفت:  با رایزنی با مسؤلان  کشوری،  استانی و خیرین تلاش می کنیم که در رفع نیازهای آموزشی گام برداریم که در این زمینه  نیازمند  حمایت اصحاب رسانه نیز هستیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن گرامیداشت حماسه پد خندق به بیان رسالت این سازمان پرداخت و گفت: سازمان بسیج رسانه یکی از قشرهای ۲۲گانه بسیج در استان است که وظیفه جذب و شبکه سازی سازی اصحاب رسانه بسیجی استان را به عهده دارد و در طول سال برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی، رفاهی و معیشتی برای اصحاب رسانه برگزار می نماید.

سرگرد فخرالدین رضایی ابراز داشت: در هیات اندیشه ورز این سازمان نیز مطالبات خبرنگاران، دستگاههای اجرایی و مردم با تعاملاتی که برقرار می شود احصا و پیگیری می شود.

وی آموزش و پرورش را از دستگاه‌های مهم فرهنگی و آموزشی  اثر گذار در توسعه کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اثرگذاری عظیم آموزش و پرورش در آموزش و تربیت نسل آینده، تحول و توانمندسازی نو به نوی کارکنان در این دستگاه الزامی است.

رضایی افزود: رسانه های استان در راه تحول و جبران مشکلات گذشته در حوزه آموزش و پرورش استان، در کنار آموزش و پرورش قرار دارند.

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح  استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: رسانه‌ رکن مهم فرهنگسازی در جامعه است که رسالت عظیمی در بیان خدمات نظام اسلامی و انعکاس مشکلات مردم به مسؤلان را بر عهده دارند.
سید ولی موسوی با بیان این که، هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان ، گفتمان سازی و مطالبه گری  از مدیران استانی را دنبال می کند گفت:  با برنامه ریزی های انجام شده جلسات هیأت اندیشه ورز  بزودی با خبرنگاران شهرستانهای کهگیلویه و گچساران  برگزار خواهد شد و تلاش می کنیم  از ظرفیت‌ها برای ارتقا کیفی  رسانه ها بهره گیریم.

وی توجه به رعایت اخلاق  حرفه ای در رسانه ها را ضروری دانست و گفت: پرداختن به مسائل توسعه ای استان و پرهیز از حاشیه سازی ها بیش از گذشته  باید مد نظر رسانه ها قرار بگیرد.

موسوی، که رئیس  اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد  را نیز بر عهده دارد از آمادگی  این اداره کل  برای همکاری با رسانه ها در حوزه های مختلف  رفاهی و آموزشی  خبر داد و گفت : در دوره جدید مدیریتی آموزش وپرورش پیوند بین خبرنگاران و رسانه ها ، شکل بهتری خواهد گرفت و در موضوعات مختلف حامی خبرنگاران هستیم تا با نگاهی متفاوت به سمت فرداهایی  روشن تر و زیباتر حرکت کنیم.

وی از اصحاب رسانه استان خواست تا در بحث جهاد تبیین فکری و فرهنگی نیز آموزش و پرورش را کمک کنند.

در این نشست اعضای هیات اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد نظرها و دیدگاه های خود پیرامون مسائل فرهنگی و آموزشی را بیان کردند و راهکارهایی نیز ارایه دادند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت