پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1401 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 123664

در خطبه های نماز جمعه سوق مطرح شد:

از دستاوردهای مذاکرات سه جانبه تا پیام مهمانی ۱۰ کیلومتری در تهران،بدعهدی آمریکا در مذاکرات برجام و سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی در تهران

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سوق باحضور مردم انقلابی این شهربرگزارشد.

صدای جنوب:

خطیب جمعه سوق در این آیین گفت: بیست و چهارم ذی الحجه روز مباهله است ، روزی که در لسان بسیاری از بزرگان ما غدیر ثانی نام گرفته است.
حجت الاسلام کیانی اصل افزود: ۲۴ ذی الحجه یک رویداد بزرگ و کم نظیر و یکی از مهم ترین دلایل برای اثبات حقانیت امیرالمومنین است. وی بابیان اینکه، روز مباهله ، روز مواجهه تمام ایمان با تمام کفر است، اظهارداشت:
روز مباهله در آن توحید ، نبوت و امامت در کاملترین چهره‌ها جلوه کرده و حقیقت نورانی خودش را نشان داد و مظهر اطمینان و اقتدار ایمانی و تکیه بر حقانیت است و روز مباهله روزی است که پیامبر مکرم اسلام عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می آورد.
کیانی اصل بابیان اینکه ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی در تهران است، گفت:
نماز جمعه تجلی اسلام اجتماعی ، پشتوانه استمرار حاکمیت حق ، تقویت کننده جبهه حق و عدالت ، تبلور پیوند جمهوریت و اسلامیت ، معنا بخش به معنویت در جامعه و سیروسلوک عمومی رو به سوی خدا است.
وی افزود؛: نماز جمعه هر هفته یکبار ارکان واقعی اقتدار اسلام را به نمایش می گذارد : نماز و معنویت اسلام را ، انسجام صفوف اهل اسلام را ، تقوا و بصیرت اسلامی را به نمایش می‌گذارد ، به همین جهت به‌مثابه آیین حج است.
امام جمعه سوق گفت: اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت میدهد : یکی از اجتماعات روزانه که در نماز جماعت حاصل می شود ، یکی اجتماعات هفتگی که در نماز جمعه حاصل می شود و یکی هم اجتماع ‌حج که سالی یکبار برگزار میشود.
وی بابیان اینکه روحیه انقلابی و حمایت از جریان های انقلابی از وظایف ائمه جمعه است، خاطرنشان کرد: کشور با روحیه انقلابی پیشرفت می کند و با حرکت انقلابی به اوج تکامل میرسد ، هرگونه کوتاه آمدن از مواضع انقلابی نه فقط به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت و کشور در آینده ایران خواهد شد و روحیه انقلابی عامل حفظ و تداوم انقلاب است.
حجت الاسلام کیانی اصل گفت: نماز جمعه پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت است . از یک طرف دغدغه‌ها و مشکلات مردم را به گوش حاکمیت می رساند و از طرفی خدمات حاکمیت را به مردم ارائه می دهد.
وی تاکیدکرد: نماز جمعه صرفاً خطبه خوانی نیست بلکه نماز جمعه تراز انقلاب آن است که مطالبه گر باشد و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند ؛ در همین خطبه‌ها ما بارها مطالبه‌گری کردیم برای حل مشکلات بخش و شهر و روستا ها.
خطیب جمعه سوق افزود:
غربی‌ها در برابر حل و فصل موضوعات هسته‌ای ایران از ارائه تضمین به ایران خودداری می‌کنند و در مذاکره به دنبال این هستند که بخشی از تحریم‌ها را لغو کنند و در ادامه از بخش عمده دیگر تحریم ها به جا مانده به گونه ای سو استفاده کنند که انتفاع اقتصادی ایران در بخشهای لغو تحریم مسدود شود.
وی پیامدهای مهمانی ۱۰ کیلومتری در تهران به مناسبت عید غدیر را در چندپیام برشمرد.
پیام اول : این است که از کار را باید به مردم بسپاریم ، سرود سلام فرمانده و تجمع اخیر نشان داد هر وقت نهادهای فرهنگی کار را به مردم سپردند تازه‌ای فعالیت و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شور و نشاط دیگری پیدا خواهد کرد.
پیام دوم : باید بین مراسم سوگواری و جشن موازنه منطقی برگزار گردد.
پیام سوم : باید کاری ایجابی کرد.
پیام چهارم : فیلم مهمانی بزرگ یک رزمایش برای آینده بود.
پیام پنجم : این همایش بزرگ نیاز به کار و کار علمی و آسیب شناسی دلسوزانه دارد.
کیانی اصل بااشاره به اجلاس سه جانبه تهران و روسیه و ترکیه گفت: هرچند، این مذاکرات در باب استمرار چارچوب آستانه برگزار شد اما با موفقیت هایی همراه بود و نقطه‌نظرات مشترکی در این بین بود : ۱. موضع گیری جدی و شدید ایران ضد توسعه طلبی غرب ۲. تاکید اخراج آمریکا از سوریه ۳. بطلان فضاسازی برای انزوای ایران و مشخص شدن عیار نقش ایران ۴. محکومیت حملات رژیم صهیونیستی ۵. تصمیم قاطع برای جلوگیری از سلطه غرب بر سیستم مالی جهانی ۶. قرار و مدار های اقتصادی ۷. تلاش برای همکاری سه جانبه چین و روسیه و ایران.

در مراسم نماز جمعه سوق، حجت الاسلام کیانی اصل مختصری از زندگی شهید عیسی شیخی رابازگو کرد.
امام جمعه سوق درسخنانی گفت:
در سال ۱۳۳۷ در روستای دژکوه از توابع شهر سوق در خانه های مذهبی و فقیر چشم به دنیا گشود.
دوران کودکی را در روستای دژکوه و در همان روستا جهت تحصیل به مدرسه مشغول تحصیل شد و تا سال ششم ابتدایی را در آن روستا سپری کرد که با توجه به فقر زندگی که داشتند ادامه تحصیل ندارد و به همراه پدر و مادر خود به کشاورزی و دامداری فعالیت داشت و به چوپانی مشغول بود. در همان زمان که کوچک بود به نماز و روزه گرفتن علاقه فراوان داشت و در سال ۵۷ به خدمت سربازی فراخوانده شده و در همان زمان تظاهرات و راهپیمایی شروع شد و ایشان در پادگان سرباز بود. رحمت الله علیه دستور اعتصاب غذا به سربازان را داده که ایشان هم جز سربازان اعتصاب کننده بوده و دوران سربازی که به پایان رسید در شهر سوخته به شغل بنایی مشغول امرار معاش خانواده خود و در همان موقع تشکیل خانواده داده که دارای دو فرزند دختر می باشد.
وقت جنگ ایران و عراق شروع شده کار بنایی را کنار گذاشته و با عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دهدشت در آمده و به شیراز جهت دوره آموزشی دو ماهه حرکت کرد و به جبهه حق علیه باطل به جنوب کشور به منطقه شلمچه اعزام شد و بعد از چندین ماه در جبهه در تاریخ ۱۳۶۱/۰۴/۲۹ به درجه رفیع شهادت نایل گردید.
روحش را شاد کنیم با ذکر یک حمد و صلوات بر محمد و آل محمد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت