پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مرداد 1401 ساعت 19:05:: شناسه خبر: 124135

بازدید فرماندار کهگیلویه از خسارت های وارده به شالیزارهای بخش سوق

فرماندار کهگیلویه از خسارت های وارده به شالیزارهای بخش سوق بازدید و دستور های لازم راصادر کرد.

صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه در ادامه بازدیدهای خود از مناطقی که براثر بارش های اخیر دچار خسارت شده اند صبح امروز همراه با بخشدار سوق و مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه از شالیزارهای بهشت آباد آبکری و لگین راک بازدید کرد.

سید عبدالعزیز موسوی در ابتدا از نقش رسانه های شهرستان در اطلاع رسانی اخبار سیل اخیر قدردانی کرد و گفت: در چنین وضعیتی همه باید پای کار باشیم.

موسوی حجم خسارت در بخش سوق را در حوزه زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: عمده خسارت در حوزه کشاورزی است.

وی بابیان اینکه ترمیم سراب بندی و کانال های آبیاری برای جلوگیری از خشک شدن شالیزارها ضروری است، خاطرنشان کرد: درهمبن راستا تعدادی دستگاه بیل مکانیکی و لودر در این مناطق مستقر شده اند.

موسوی افزود: هنوز آمار دقیقی از خسارت های موجود در دست نیست و کارشناسان مشغول جمع بندی هستند که با تکمیل شدن نهایی آمار در همه حوزه ها از سوی ادارات متولی جمع آوری و  میزان خسارت به استان اعلام می شود.

بخشدار سوق نیز  با بیان اینکه باهماهنگی  مدیریت بحران شهرستان  از هفته قبل برای مقابله با بروز سیل و آبگرفتگی اقدامات لازم انجام شده است، گفت:  تعدادی از منازل مسکونی ومعابردچار آب‌گرفتگی شدند که عملیات تخلیه آب و گل و لای از انها انجام شد، اما هنوز برآورد دقیقی از خسارات وارد شده با برخی منازل مسکونی نداریم که البته بعید است خسارت زیادی وارد شده باشد.

علی خواجوی بابیان اینکه خسارت در حوزه های زراعی،باغی و دامی بیشتر است از فرماندار کهگیلویه به سبب توجه به مناطق سیل زده و کاهش مشکلات مردم قدردانی کرد.

وی گفت: هم اگنون یک دستگاه بیل مکانیکی در حال بازنمودن کانال های دهستان راک است و در منطقه بهشت آباد نیز یک دستگاه بیل مکانیکی برای بازنمودن سراب بندی و سردهنه های شالیزارها پیش بینی شده که در ساعات آینده مشکل این کشاورزان نیز برطرف میشود.

خواجوی تاکید کرد: گزارش خسارت های مردم در تمامی حوزه ها رصد و به فرمانداری کهگیلویه ارسال می شود.

براساس گزارش صدای جنوب، راثر طغیان رودخانه و جاری شدن سیل، چندین  هکتار از شالیزارهای برنج و بخش زیادی از سردهنه های کشاورزی در بخش سوق تخریبب شدند.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت