پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 مرداد 1401 ساعت 09:05:: شناسه خبر: 124261

خسارت سنگین سیل به مزارع پرورش ماهی روستای کَره/ استفاده از تمام ظرفیت برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده/ ارائه میزان خسارت سیل به هیات دولت

کیامرث حاجی‌زاده در بازدید از روستای کَره شهرستان دنا اظهار کرد: بعد از هشدار سامانه بارش‌های مانسون در کشور، ستاد بحران فعال و بالغ بر ۱۴۰ جلسه به ریاست استاندار، معاون عمرانی و ستاد بحران شهرستان‌ها و دستگاه‌ها تشکیل شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از اقدامات این ستاد […]

کیامرث حاجی‌زاده در بازدید از روستای کَره شهرستان دنا اظهار کرد: بعد از هشدار سامانه بارش‌های مانسون در کشور، ستاد بحران فعال و بالغ بر ۱۴۰ جلسه به ریاست استاندار، معاون عمرانی و ستاد بحران شهرستان‌ها و دستگاه‌ها تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از اقدامات این ستاد اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه و همچنین ارسال پیامک بود که برای جمعیت ۸۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار پیامک هشدار ارسال شد.

وی با بیان اینکه با اقدامات خوب صورت گرفته خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد سومین استان پرورش آبزیان است و روستای کره قطب تولید ماهی این استان است که متاسفانه در بارش‌های سیل‌آسا خسارت زیادی به مزارع پرورش ماهی، باغات و شالیکاری وارد شد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در حال ارزیابی خسارت‌ها هستیم، گفت: میزان خسارت‌ وارد شده به استان به هیات دولت ارسال می‌شود، ضمن اینکه کمک‌های بلاعوض و تسهیلات با بهره پایین به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها برای بازسازی مناطق خسارت دیده استفاده خواهیم کرد و بازسازی‌ها را به مانند زلزله سی‌سخت انجام می‌دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ستاد بحران و بسیج سازندگی در کنار هم در حال بازگشایی سراب‌های کشاورزی است تا بقیه باغات و مزارع دچار خشکیدگی نشوند.

حاجی‌زاده به قطع آب اشامیدنی ۴۰ خانوار روستای کَره اشاره و عنوان کرد: دو کیلومتر لوله برای حل مشکل آب آشامیدنی به این منطقه انتقال داده شده است.

وی بیان کرد: مجموعه استان و شهرستان دنا پای کار هستند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری شخصا نظارت بر روستای کره را به عهده دارد تا عملیات برآورد خسارت و بازسازی به خوبی انجام شود.

حاجی‌زاده در خصوص وضعیت روستای ده‌هاشم و قطع برق این منطقه گفت: هلال احمر به مردم ساکن امدادرسانی کرده است، مشکل اصلی مردم روستای ده‌هاشم قطعی برق است و چون در منطقه حفاظت شده است باید جلسه‌ای با حضور شرکت توزیع نیروی برق و محیط زیست گرفته و بازنگری صورت گیرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت