پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 مرداد 1401 ساعت 16:05:: شناسه خبر: 124528

وعده خوش استاندار به آریا و ارشیای یتیم/«پنهوک» عاقبت توسط مسئولان فتح شد

به گزارش  صدای جنوب   از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از محروم ترین استان های کشور به شمار می‌رود که دلیل آن هم به محرومیت و فقر تاریخی استان و عدم خدمات‌رسانی رژیم گذشته به این منطقه برمی‌گردد. استانی که همه جای آن از پیراشکفت در ۲۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان گرفته تا زیلایی […]

به گزارش  صدای جنوب   از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از محروم ترین استان های کشور به شمار می‌رود که دلیل آن هم به محرومیت و فقر تاریخی استان و عدم خدمات‌رسانی رژیم گذشته به این منطقه برمی‌گردد.

استانی که همه جای آن از پیراشکفت در ۲۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان گرفته تا زیلایی و سیلاب کلوار و مارگون و دیشموک و قلعه رئیسی تا بهمئی و دست آخر پهنوک همه جا محرومیت‌ها موج می‌زند.

با اینکه نظام جمهوری اسلامی خدمات غیر قابل توصیفی به این مناطق ارائه کرده اما همچنان حجم محرومیت و فقر بسیار است.

وقتی به سیلاب کلوار می‌روی درمی‌یابی که زیلایی محرومیت های بیشتری دارد اگر به پیچاپ قدم گذاری عمق محرومیت های آن را بیش از مارگون می‌یابی و اکنون اینجا پنهوک در دورترین نقطه استان محروم ترین و مظلوم ترین نقطه استان است.

مسیری ۵ ساعته از مرکز استان تا پهنوک که تنها خودروهای کمک دار شاسی بلند توانایی عبور از صخره های سخت و ضمخت آن را داشته و به ضرب و زور کمک‌های خود به آنجا می‌رود.

سید علی احمدزاده اولین استاندار تاریخ کهگیلویه و بویراحمد بود که به همراه تیمی از مسئولان و البته تعدادی از خبرنگاران این راه پر مشقت و پر سنگلاخ و خسته‌کننده را طی کردند تا به پهنوک رسیدند و عاقبت چشم مردم محروم به یک مسئول ارشد استانی افتاد.

احمدزاده در روز تاسوعا به میان محروم‌ترین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در دورترین نقطه رفت و حرف دل آن‌ها را شنید.

از کجای محرومیت‌های پهنوک بگوییم از آریا و عرشیای یتیم و بینوا که در بدترین شرایط و بدون جسم زمینی پدر و وجود مادر در کنار پدر بزرگ ناشنوا و دردمند روز را به شب  می‌کنند یا از پیرزنی که دیگر از فرط بیماری نایی برای زنده ماندن دارد.

 

از خانواده‌ای باید گفت که روز گذشته به دلیل عقرب زدگی و نبود راه عبور، فرزند سه ساله خود را از دست داده بودند و استاندار با دلداری آن‌ها قول رفع مشکل اصلی یعنی راه را داد.

استاندار به میان مردم پهنوک گرفت و قول وعده بزرگی داد که تا آخر همین سال ۱۴ کیلومتر راه دسترسی آنها آسفالت خواهد شد.

مردم پهنوک از استاندار فقط همین را می خواستند و همکارانش به آریا و ارشیا قول دادند که از این وضعیت سخت و طاقت فرسا نجات پیدا کنند.

استاندار روز خبرنگار را هم تبریک گفت و از خبرنگاران درخواست مهمی داشت به خبرنگاران گفت بگذارید به مردم محروم و مستضعف کمک شود حاشیه ها را برای من ایجاد نکنید حاشیه ها را برای بعد از توسعه استان بگذارید چرا که عمق محرومیت ها زیاد بوده و حاشیه پردازی رمقی برای کار و خدمت فعالیت نمی گذارد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت