پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 مرداد 1401 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 125120

۱۲۴ مرکز عرضه گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش صدای جنوب  سرپرست دامپزشکی استان با بیان اینکه نظارت بهداشت عمومی بر دام و طیوراز وظایف این سازمان است، گفت: در ۵ ماهه امسال ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار قطعه طیور و ۵۰۳ هزار راس دام در کشتارگاه‌های دام و صنعتی استان، طبق اصول بهداشتی کشتار شده است. دکتر رجایی با اشاره به اینکه […]

به گزارش صدای جنوب  سرپرست دامپزشکی استان با بیان اینکه نظارت بهداشت عمومی بر دام و طیوراز وظایف این سازمان است، گفت: در ۵ ماهه امسال ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار قطعه طیور و ۵۰۳ هزار راس دام در کشتارگاه‌های دام و صنعتی استان، طبق اصول بهداشتی کشتار شده است.
دکتر رجایی با اشاره به اینکه در مراکز عرضه گوشت قرمز، مرغ و لبنیات ۳۴ هزار بازدید انجام گرفت، افزود: از این تعداد، ۳ هزارو ۶۹۷ مورد غیربهداشتی وجود داشت که در این رابطه ۱۹ هزارو ۸۳۴ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف از چرخه استفاده و مصرف خارج و یا معدوم شد.
وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۸۹ مورد از مراکز عرضه دام و طیور غیرمجاز به مقام قضایی معرفی شدند، ادامه داد: متاسفانه هم اکنون ۱۲۴ مرکز عرضه غیر مجاز قصابی دام در استان وجود دارد که بیشترین آن‌ها در منطقه تنگاری، کوشک و فیلگاه و دیلگون وجود در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی استان خواستار جمع آوری و یا تعطیلی این مراکز نیست، گفت: ما به دنبال ساماندهی این مراکز هستیم، زیرا این صنف‌ها معاش خانواده‌های خود را تامین می‌کنند.
سرپرست دامپزشکی استان با بیان اینکه بهداشت و سلامت جامعه اهمیت زیادی دارد، گفت: این افراد می‌توانند دام‌های خود را تحویل کشتارگاه‌ها بدهند تا نظارت بهداشتی و ذبح شرعی آن‌ها انجام شود و بعد آن‌ها را به فروش برسانند.
وی با بیان اینکه در کشتارگاه‌ها دام‌های انگلی و یا هاری از چرخه مصرف خارج می‌شوند، یادآور شد: انتظار می‌رود مرکز بهداشت، سازمان محیط زیست، دستگاه‌های انتظامی و نظامی و قضایی برای ساماندهی مراکز عرضه غیر مجاز دام همکاری خود را بیشتر بکنند.
رجایی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است، ادامه داد: اگر انسان به این بیماری مبتلا شود ۳۰ درصد آن‌ها منجر به فوت می‌شود.
وی با بیان اینکه مصرف گوشت تازه بلافاصله بعد از ضبح یک کار اشتباه است، ادامه داد: گوشت تازه باید ۲۴ ساعت بعد از ذبح منجمد شود تا ویروس‌ها و میکروب‌های آن‌ها از بین رفته و بعد مصرف شود.
هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استاندار با بیان اینکه عدم وجود کیفیت لازم در گوشت‌هایی است که معمولا درمسیر‌های بین راهی توزیع و به فروش می‌رسد، گفت: ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی در عرضه مرکز گوشت و مرغ، سلامت جامعه به خطر می‌افتد.
وی با بیان اینکه همه ما تکلیف شرعی و قانونی داریم که برای سلامت مردم کار کنیم، افزود: بنابراین گشت‌های بازرسی تشکیل شده و اطلاع رسانی از طریق صداوسیما برای خطرات خرید گوشت تازه در مراکز غیر مجاز دام به مردم گوشزد شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت