پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 بهمن 1395 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 12532

مرور خطبه های امروز امامان جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد

جانفشانی اتشنشان ها در حادثه پلاسکو به مسئولین درس داد که باید در هر شرایطی به فکرمردم باشند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

خطیبان نمازجمعه استان در نمازجمعه این هفته نیز به تحلیل مهمترین مسایل داخلی و خارجی پرداختند.

خطبه های نماز جمعه گچساران؛

امام جمعه شهر دوگنبدان گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردها انقلاب اسلامی به نسل جوان است.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران اظهار داشت: دهه فجر مهمترین فرصت برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزیابی عملکرد دستگاههای نظام است.
وی بر هر چه با شکوه تر برگزار کردن جشن های ملی سی و هشتمین بهار آزادی تاکید کرد و افزود: دهه مبارک فجر روزهای تاریخی و سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: با وجود همه توطئه ها و فشارها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دشمنان نتوانستند این نظام الهی را از مسیر خود خارج کنند.
وی ادامه داد: دهه فجر، یادآور جانفشانی ها و از خودگذشتگی های ملت ولایتمدار ایران اسلامی است و تمامی اقشار مردم و مسئولان باید یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی دارند.
وی با اشاره به پیشرفت و دستاوردهای مختلف ایران بعد از پیروزی انقلاب تاکنون گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای یاد کردن از امام راحل و تجدید پیمان با شهداست.
امام جمعه شهر دوگنبدان بیان کرد: مهمترین هدف ملت مسلمان ایران در مبارزه با حکومت ستم شاهی طاغوت رواج یافتن ارزش های اصیل اسلامی به جای آرمان های غربی بوده است.
وی بیان کرد: پیروزی مردم ولایتمدار ایران بر حکومت ظلم و جور یک معجزه الهی است که باید شکرگذار آن باشیم.

خطبه های نمازجمعه یاسوج؛

امام جمعه موقت یاسوج گفت که جمهوری اسلامی تاکنون در زمینه حل مسئله سوریه اقدام های موثری انجام داده و علاوه بر کمک و حمایت های لازم از این کشور صداقت خود را نیز نشان داده است.
حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به برگزاری اجلاسیه سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران در شهر آستانه پایتخت قزاقستان، اظهار داشت: پس از آزادی حلب سوریه از دست گروهک های تروریستی، کشورهای ترکیه و روسیه با برگزاری نشستی به منظور تامین امنیت این شهر نتیجه گرفتند که بدون حضور ایران نمی توان امنیت حلب را تامین کرد.
وی گفت که نقش جمهوری اسلامی برای تامین امنیت شهر حلب سوریه تاکنون محوری و اساسی بوده و ایران همواره نیز بر مبارزه جدی با تروریست ها در منطقه خاورمیانه تاکید دارد.
امام جمعه یاسوج افزود: ایران بارها رفتار ۲ گانه و غیرصادقانه غربی ها و برخی کشورهای اسلامی منطقه در زمینه برخورد با تروریست ها را اعلام کرده است.
حجت الاسلام حسینی صدر بیان کرد: تاکید ایران در اجلاسیه سه جانبه آستانه قزاقستان حفظ تمامیت ارضی سوریه، آتش بس و انتقال قدرت در آن بر اساس قانون و نظر مردم بوده است.
وی گفت که ایران در مورد مداخله آمریکا در منطقه و تلاش آن برای تجزیه کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق نیز تاکنون هشدارهایی داده است.
حجت الاسلام حسینی صدر ابراز داشت که پس از برگزاری آیین تحلیف رئیس جمهوری جدید آمریکا تظاهرات گسترده ای در این کشور برگزار و قشرهای مختلف مردم موضع گیری و اعتراض نسبت به سیاست های غلط دو نالد ترامپ را اعلام کردند.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: مهمترین دلایل این مخالفت نیز شامل سیاست ها و برنامه های تبعیض آمیز ترامپ و تلاش در راستای افزایش فاصله طبقاتی در آمریکاست.
حجت الاسلام حسینی صدر با اشاره به نزدیکی ایام الله دهه فجر اظهار داشت که ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به عنوان سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن و آغاز دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب به تازگی پیامی برای اتحادیه انجمن های اسلامی اروپا صادر کردند که حاوی نکات مهم، مطالب بارزش و رهنمودهای ارزنده ای بود.
حجت الاسلام حسینی صدر ادامه داد که این پیام برای افراد تشنه معارف الهی بوده و مشکلات جوانان اروپایی نیز ریشه در معنویت دارد.
وی عنوان کرد: آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران نگران کننده و غم انگیز بوده و تلاش آتش نشانان در این حادثه برای نجات جان انسان ها جلوه ای از ایثار و فداکاری بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج نیز در خطبه های نماز جمعه هفته قبل این شهر با اشاره به آتش سوزی ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو در تهران، گفته بود که این حادثه دلخراش و دردناک علاوه بر آنکه سبب شهادت تعدادی از آتش نشانان فداکار و خدوم شده، هشداری به همه مردم و مسئولان برای رعایت نکات ایمنی است.

خطبه های نماز جمعه دهدشت؛

حجت الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امام جمعه موقت دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو  که برای زندگی مردم جان خود را فدا کردند را گرامی می داریم.

امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بود که دومی نداشت افزود:  لازم است که از خدمات ۶۰ ساله آیت الله هاشمی رفسنجانی تقدیر داشته باشیم.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: در سال ۸۸ پشت همین تریبون عرض کردم که توهین به آیت الله رفسنجانی، توهین به مقام عظمای ولایت و مرجعیت شیعه است.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بود  که از ۶۰ سال پیش نهضت خود را به عنوان یکی از شخصیت های اصلی مباره با استکبار جهانی آغاز کرد.

امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: آیت الله رفسنجانی انسانی بودکه دوست و دشمن همواره وی را را تحسین می کنند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه مظلومیت آیت الله رفسنجانی از شهید بهشتی بیشتر بود گفت: دوران مظلومیت شهید بهشتی نزدیک به یک سال بود اما آیت الله رفسنجانی از سال ۱۳۶۵ مورد تهاجم دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفت.

وی ادامه داد: آیت الله رفسنجانی شخصیت ارزشمندی بود که مقام معظم رهبری فرمود: آیت الله هاشمی رفسنجانی تکیه گاهی برای من بود خناسان تلاش کردند که وی را از ما جدا کنند اما نتوانستند.

امام جمعه موقت دهدشت با محکوم کردن توهین هایی که در فضای مجازی به این شخصیت بزرگ می شود گفت: در یکی از روزنامه ها نوشته شده بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی ۲۰ اشتباه داشت و نمره صفر می گیرد این حرف برای انسانی که هوش وافر و شخصیت بزرگی داشت اجحاف است.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در نماز وی اشاره کرد که انسانی بود که با مال خود قبل از انقلاب برای مجاهدان تلاش کرد و انسانی بود که اهل جهاد و پیکار بود.

وی ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: روز ۱۲ بهمن روز ورود امام به میهن است که به همین مناسبت از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان دهه فجر نامگذاری شده است.

امام جمعه موقت دهدشت افزود: امام و انقلاب مردم را از حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاورد های زیادی داشته است گفت: این انقلاب هم حکومت شاهنشاهی را از میان برداشت و هم نظام اسلامی را بر مبنای ولایت فقیه استوار کرد.

تقوی گفت: آن چیزی که توانست مردم را پیروز کند هم ولایت فقیه و هم وحدت مردم بود.

امام جمعه موقت دهدشت تاکید کرد: اگر جناح های ساسی وحدت داشته باشند و از ولایت فقیه پیروی کنند این انقلاب استمرار پیدا می کند.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط مردم  و جنگ هشت ساله دفاع مقدس را از دیگر دستاورد های انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: یکی از مهمترین دستاورد های انقلاب اسلامی تحقیر آمریکا بود.

خطبه های نماز جمعه چرام؛

حجت والسلام افشار ظهر امروز در نماز جمعه این هفته شهر چرام  بیان کرد که بعضی از افراد عملا از مقررات خلقت پیروی کرده و برنامه حیات طبیعی خویش را با سنت های آفرینش هماهنگ می کند و از طرفی دیگر مواردی را که خداوند حرام کرده است ،پرهیز می نمایند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) افزود : خداوند الکل و مشروبات را حرام کرده زیرا باعث بیماری های جسمی و روانی خواهد شد.

افشار به تاثیرات سوء مشروبات الکلی اشاره کرد و گفت:تأثیرات منفی جسمی از جمله خطرات کبدی که وظیفه اصلی آن خنثی کردن سموم بدن است و همچنین اثرات بد روحی مانند افسردگی  بی نشاطی از عوارض این مشروبات است.

امام جمعه چرام در بخش دیگر از سخنان خود با خطاب به کسانی که بیان می کنند معنای برجام را نمی دانید،اظهار کرد:باید عرض کنیم که اگر نقدی صورت می گیرد خطاب به آمریکا بوده و باید بدانیم که آمریکا خوی استکباری داشته و هر کجا که منافعش در میان باشد، قوانین را زیر پا می گذارد.

خطیب جمعه چرام چند مورد از خوی استکباری آمریکا و قانون گریزی های این کشور را بیان کرد و گفت:پس از برجام کشور آمریکا ۲میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ی ایران را به بهانه ی دخالت کشورمان در انفجار بیروت بدون اینکه هیچ گونه مدرک و سندی در خصوص این مورد داشته باشد، برداشت.

وی در ادامه اضافه کرد:یکی دیگر از قانون گریزی های کشور آمریکا،تاسیس زندان گوانتانامو بود پس از حمله امریکا به افغانستان بود؛در این زندان هیچگونه از موارد آئین دادرسی آمریکا در مورد زندانیان رعایت نشده و بدترین حالت های شکنجه را در این زندان اجرا می کنند .

امام جمعه چرام در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد:به هرحال کشور آمریکا در موارد متعددی برجام را نقض کرده است.بنابراین بهتر است به جای سهل اندیشی و خوش بینی به آمریکا با پیگیری سیاست های کلان نظام و امر مهم اقتصاد مقاومتی و همچنین بیانات متدبرانه ی مقام معظم رهبری مشکلات مملکت را حل کرده و منتظر عدم نقض برجام توسط آمریکا نباشیم .

خطبه های نماز جمعه سرفاریاب؛

سید فرج الله پژمان امام جمعه سرفاریاب در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: دهه پرفروغ فجر و ۱۲ بهمن سالروز ورود امام (ره)به کشور را گرامی می داریم.

امام جمعه سرفاریاب شهادت اتشنشانان حادثه پلاسکو را تسلیت گفت و افزود: این حادثه بایددرس عبرتی برای ما ومسئولین باشد که همواره حادثه و مرگ در کنار ما می باشد و خبر هم نمی کند.

حجت الاسلام پژمان با بیان اینکه آمریکا در بسیاری از موارد برجام را نقض کرده است گفت: این تذکری است برای کسانی که به آمریکا و هم پیمانانش دلخوش کرده اند و هنوز به برجام امیدوار هستند.

وی ادامه داد: مسئولین به جای دلخوش کردن به برجام بهتر است که برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و به فکر مردم و ایجاد شغل برای جوانان باشند.

امام جمعه سرفاریاب ادامه داد: جانفشانی اتشنشان ها در حادثه پلاسکو به مسئولین درس داد که باید در هر شرایطی به فکرمردم باشند.

حجت الاسلام پژمان با انتقاد از دریافت حقوق های نجومی از برخی مسئولین گفت: هر روز به بهانه ای سرمایه این مردم راحیف ومیل می کنند.

وی گفت: مردم هوشیار باشند و همواره در مسیر رهبری و ولایت فقیه حرکت کنند.

خبر در حال تکمیل…..

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت