پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 شهریور 1401 ساعت 21:06:: شناسه خبر: 126015

در جلسه شورای برنامه ریزی استان مطرح شد:

انتقاد موحد از توزیع اعتبارات محرومیت زدایی

حجتالاسلام موحد با انتقاد به تقسیم بندی اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی گفت: آقای استاندار و معاونین ایشان در سفرهای مختلف قولهایی به مردم دادند که با این اعتبارات همخوانی ندارد امیدواریم نگاه ویژه و بهتری به اعتبارات محرومیت زدایی به شهرستانهای کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده داشته باشند .

صدای جنوب:
باید از مدیرانی که با دلسوزی کارها را به پیش می برند تشکر نمود / خدمات قرارگاه خاتم ، بنیاد علوی و بنیاد برکت شایسته تقدیر است / تذکر موحد به برخی دستگاهها بخاطر تعلل در پاسخ به استعلامات در خصوص پروژه ها / بعضی پروژه ها پول و اعتبار دارند اما مردم تحرکی نمی بینند .

پیش از ظهر امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرائی در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سید محمد موحد نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به ایام اربعین شهات امام حسین علیه السلام بیان داشت: این ایام را به همه مسلمانان جهان و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت می گویم.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تشکر از زحمات دکتر احمدزاده، نیروهای نظامی و انتظامی، تمامی مدیران کل و اصحاب رسانه و قلم گفت: باید تشکر کنم از مدیرانی که با دلسوزی ویژه کارهایی که برعهده دارند را دنبال می کنند و نمونه بارز آن ارائه گزارش دکتر مصلح بود که بنده شهادت می دهم ایشان از مدیران مسلط، آگاه و دلسوز مردم است‌.

وی افزود: البته اکثریت مدیران دولت انقلابی از همین ویژگی های مثبت برخوردارند.

موحد با اشاره به هدف دولت انقلابی گفت: ما باید جوری حرکت کنیم که تحول ویژه ای در استان رخ دهد و الحمدالله آقای استاندار و معاونین ایشان همواره پای کار هستند ما نمایندگان استان هم به سهم خود در کنار دستگاه‌های اجرایی هستیم تا بتوانیم گامی را در این مسیر برداریم که گوشه ای از مشکلات مردم حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: گزارشی در حوزه آب مربوط به حوزه انتخابیه بنده داده شد، که جا دارد از همه عزیزان تقدیر و تشکر کنم زیرا اعتبارات خوبی در این حوزه تخصص داده شد.
وی با اشاره به احداث سد آبریز و هجمه های عظیمی که علیه آن در فضای مجازی می باشد گفت: این سد می تواند تحول عظیمی را در کهگیلویه محروم به وجود آورد.

وی با اشاره به خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مسیر ارتباطی پاتاوه به دهدشت بیان داشت: در دو سال گذشته با تزریق اعتبارات و تلاش هایی که شد حرکت این پروژه خارق العاده و بی نظیر بوده ولی این برای ما کافی نیست و باید هر چه سریعتر این پروژه به افتتاح رسمی برسد که تلاش و پیگیری های مدیران فعلی و گذشته و نمایندگان قبلی را نیز باید قدر دانست .

موحد افزود: نکته ای را که باید به آن اشاره کنم تعلل برخی از دستگاه‌های اجرایی در جواب دادن به برخی استعلامات در استان می باشد و پاسخگوئی به موقع می‌تواند زمینه ایجاد یک پروژه و ایجاد اشتغال را فراهم و سرعت ببخشد ، نمونه بارز آن در اداره کل محیط زیست استان است که برای پاسخ دادن به استعلامات به یک مجموعه در شهرستان چرام چندین ماه است هنوز پاسخی داده نشد.

وی با اشاره به سفر دو روزه جعفری مدیرعامل ایمیدرو و معاون وزیر صمت بیان داشت: در این سفر بحث معادن چهار شهرستان به خوبی دیده شد و الحمدالله زمینه ایجاد تحرک بیشتر در آنان به وجود آمد.

موحد با اشاره به پروژه محور ارتباطی فارس ، کهگیلویه ، خوزستان که از منطقه پل بریم ، باشت ، چرام ، دهدشت ، قلعه دختر ، قلعه رئیسی ، دیشموک و باغملک در خوزستان میگذرد گفت: فتاح رئیس سازمان بنیاد مستضعفین در سفری که به استان داشتند اعلام کردند اگر دولت از ما بخواهد می توانیم با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ در اجرای این پروژه مهم مشارکت نمائیم انتظار می‌رود استاندار محترم و معاون محترم عمرانی ایشان مانند همیشه پای کار باشند این بحث را پیگیری و دنبال کنند.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات برقی در حوزه انتخابیه و خصوصا شهرستانهای لنده و بهمئی و بخشهای دیشموک و چاروسا تصریح کرد: منطقه گرمسیریست و هر چند رعایت صحیح و مناسب الگوهای مصرف ضروریست اما مجموعه برق استان حتما در ادامه رایزنی هایی که بصورت جداگانه و مشترک با وزیر و مسئولین ارشد وزارت نیرو داشته ایم پیگیر اجرائی شدن دستورات وزیر و مدیران عامل توانیر و شرکت نیروگاهها برای توسعه و ترمیم شبکه و احداث پستهای پیش بینی شده و نیروگاهها باشند .
در بحث راههای روستایی و ترمیم و نگهداری راهها و مسیرهای مواصلاتی باید سرعت بیشتری بوجود بیاید مثلا پس از رایزنی های گسترده از طریق وزارت نفت دویست میلیارد ریال برای جاده دمه میان تنگان تخصیص گرفتیم و ابلاغ هم شد اما سرعت عمل بیشتر و ملموس تر مجموعه راهداری برای اجرای پروژه لازم است یا جاده چاسخار و طسوج که باید مردم آثار مشخص کار اجرائی را در آنها ببینند .
موحد از بنیاد علوی ، بنیاد برکت و ستاد فرمان و قرارگاه محرومیت زدائی سپاه و بسیج تشکر نمود و از مدیران اجرائی را به تلاش بیشتر برای تزریق سهم مشارکت خود در پروژه های عمرانی مشترک فراخواند و عنوان نمود گاها بعلت عدم تامین آورده دستگاه اجرائی ، علیرغم امادگی و اقدام بنیادهای علوی و برکت شاهد هستیم برخی پروژه ها عملیاتی نمی شود یا متوقف می گردد ، گاها هم یک پروژه اعتبار مشخص دارد بنیاد علوی هم مشارکت می کند و اعتبار می گذارد اما بعلت عدم ارسال پاسخ یک استعلام از یک دستگاه متاسفانه بودجه آن پروژه برمی گردد ( اشاره به یک پروژه راه عشایری در شهرستان لنده ) .

وی در پایان با انتقاد به تقسیم بندی اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی گفت: آقای استاندار و معاونین ایشان در سفرهای مختلف قولهایی به مردم دادند که با این اعتبارات همخوانی ندارد امیدواریم نگاه ویژه و بهتری به اعتبارات محرومیت زدایی به شهرستانهای کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده داشته باشند .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت