پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آذر 1401 ساعت 08:09:: شناسه خبر: 128443

گزیده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

ضرورت بیداری دانشجویان در مقابل نقشه‌های دشمنان، شکست راهبری آمریکا در غرب آسیا و شناخت جریان نفاق از مهمترین گزیده‌های خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بود.

به گزارش  صدای جنوب  امام جمعه شهر لنده در خطبه های نماز جمعه این شهر با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: شیعیان باید  رسالت خود در برابر اولیاء دین را بشناسند و عامل باشند زیرا نگه داشتن یاد و نام اهل بیت و فرهنگ نجات بخش آن ، تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است.
حجت السلام سید هدایت محمودی اصل به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و افزود: دانشجوی انقلابی باید بیدار باشد تا جامعه طمع بیداری را بچشد و دانشجویان انقلابی ما دانشجوی ضد سلطه، ضد آمریکایی و استکبار هستند.
وی با اشاره به  سفر نخست وزیر عراق به ایران اضافه کرد: حضور نخست وزیر عراق و نشست با مسئولان ایران اسلامی خیلی از خواسته‌های نظام را محقق می‌کند که از جمله حضور نیرو‌های ارتشی کشور عراق در مرز این کشور برای جلوگیری از ورود خرابکاران دست نشانده استکبار جهانی آمریکا و صهیونیست‌ها و ورود اسلحه برای برهم زدن امنیت کشور قابل تامل و مهم است.
وی با گلایه از استاندار و ادره کل راهداری استان و شهرستان برای بر زمین ماندن طرح های راه روستایی در شهرستان لنده ادامه داد:۶ سال است که راه ارتباطی روستاهای بخش مرکزی لنده نیمه کاره رها شده است. و لذا انتظار می رود با پیمانکارانی که سهیل انگاری می کنند برخورد شود.
***
دانشجو وجدان بیدار ملت را نشان می‌دهد
امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز جمعه این شهر با تبریک مناسبت ۱۶ آذر ، دانشجو  را مؤذن جامعه عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دانشجو و دانشگاهی قشر برگزیده جامعه اند، این تعارف نیست، شما امید آینده کشورید، در واقع، پاره دل ملت و دلبستگی بلندمدت ملت،  هستید.
حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه دانشجو یک روشنفکر تمام عیار مسلمان و متدین است، افزود: دانشجو در واقع جزو مجموعه‌هایی است که وجدان بیدار ملت را نشان می‌دهد.
وی با اشاره  به شکست راهبردی آمریکا در غرب آسیا، بیان کرد: همه آرزو‌های رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا در خصوص مهار ایران، به گور رفته و با شکست مواجه شد.
****
شناخت جریان نفاق از مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین امور در جامعه است
امام جمعه چرام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه شناخت جریان نفاق، از مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین امور در جامعه اسلامی است، گفت: در اوایل نهضت بزرگ پیامبر اعظم (ص) شناخت چهره‌های نفاق راحت‌تر بود، چرا که وحی الهی در این زمینه قاطع عمل نموده و چهره منافقان را به سرعت رسوا می‌کرد.
حجت الاسلام  افشار  به تعطیلی استخر  شهر  چرام هم اشاره کرد و ادامه داد: چندین ماه است که این استخر منتظر تصمیم اداره کل ورزش برای واگذاری به پیمانکار برای راه اندازی است، اما متاسفانه تاکنون نتیجه مطلوب حاصل نشده است .
از مجریان امر مطالبه اجرای قانون اساسی را داریم
امام جمعه موقت باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: بزرگانی مثل شهید مطهری و شهید بهشتی قانون اساسی را تصویب کرده اند که گاهی این قانون اجرا نمی شود و از مجریان امر مطالبه جهت اجرای آن داریم.
حجت الاسلام بلادی به شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: مجلس‌های عزاداری باید خروجی داشته باشد و حق را از باطل تشخیص دهند.
***
قانون اساسی همان تجسد و تجسم انقلاب است.

امام جمعه سرفاریاب با گرامیداشت ۱۲ آذر، روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آن را عالی‌ترین سند یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر دانست و گفت: قانون اساسی تعیین کننده نظام حاکم است و نباید قانون اساسی و انقلاب را از هم دیگر جدا دانست بلکه قانون اساسی همان تجسد و تجسم انقلاب است.
حجت الاسلام زارعی پور به سخنان رهبر معظم انقلاب  پیرامون قانون اساسی اشاره کرد و افزود: گاهی دیده می‌شود برخی از نمایندگان که خود می‌بایست قانون گذار باشند قانون گریز هستند.
وی ضداستکبار بودن، ضد فساد، ضد اشرافگری و ضد گرایش‌های انحرافی بودن را از جمله ویژگی‌های یک دانشجوی مسلمان و انقلابی برشمرد و بیان کرد: پیاده کننده جهاد تبیین در جامعه، تفکر و تحلیل نمودن ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا، به دور از هر گونه افراط و تفریط و یک روشنفکر تمام عیار که تولید کننده علم و دانش باشد، از جمله وظایف یک دانشجوی مسلمان و انقلابی است.

***

با پشتیبانی مردم از نظام و ولایت، توطئه‌های آمریکا و سران استکبار هیچگونه تاثیری نخواهد داشت.

امام جمعه شهر لیکک در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به مهمترین بخش بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار صد‌ها نفر از بسیجیان، تشکیل بسیج را از مهمترین و بزرگترین ابتکارات حضرت امام خمینی(ره)  عنون کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبدیل تهدید‌ها به فرصت را از مَلَکات خدادادیِ امام خمینی(ره) برشمردند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با اشاره به حمایت همیشگی مردم دیار بهمئی از ولایت فقیه ، افزود: امروز در یک نبرد بزرگ هستیم و جمهوری اسلامی ایران با رهبری حکیم و فرزانه پیش به سوی پیشرفت است و دشمنان از جمله آمریکا و ایادی استکبار بدانند که جمهوری اسلامی ایران جلوی آن‌ها سرخم نخواهد کرد.

***

شعار زن، زندگی آزادی حرف آن‌ها نیست و مشکل با اصل نظام اسلامی است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در خطبه‌های نماز جمعه قلعه ریئسی به فرا رسیدن  ۱۶ آذر ماه  اشاره کرد و گفت:  دانشجو موذن جامعه است چرا که موذن جامعه را بیدار می‌کند یعنی اذان می‌گوید تا مردم بیدار شوند و وظیفه دانشجو بیدار کردن مردم است.
حجت الاسلام عبودی افزود: دشمنان خوب بدانند در دانشگاه‌های سراسر کشور ما دانشجویانی را داریم که بیدار هستند و آن‌ها مراقبت می‌کنند و در میدان دشمن بازی نخواهند کرد و بعضی هستند در دانشگاه‌ها کاری می‌کنند که در شان دانشجو نیستند و باید دانشجویان هوشیار باشند.
وی با بیان اینکه شعار زن زندگی آزادی حرف آن‌ها نیست و مشکل با اصل نظام اسلامی است ، بیان کرد: بعضی مواقع حرف از بیان مشکلات معیشتی می‌زنند اگر واقعا اعتراض و حرف بر مشکلات باشد ما روحانی و طلبه خط اول خواهیم بود، اما مردم این‌ها بهانه هستند.
 ***
طرح های ناتمام کهگیلویه مورد توجه مسئولان قرار گیرد
امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به ولادت حضرت زینب کبری(س) گفت: حضرت زهرا(س) کسی بود که از حق ولایت دفاع کرد.
حجت الاسلام وحدانی فر به روز ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و افزود: روز دانشجو روز بسیار مهم و بزرگی است و به فرموده شهید بهشتی دانشجو ماذن جامعه است و اگر ماذن خواب باشد مردم ان جامعه خواب می‌مانند.
امام جمعه دهدشت در پایان به طرح های ناتمام کهگیلویه اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت کهگیلویه به نسبت مابقی شهرستان‌ها متفاوت است و باید مورد نگاه ویژه مسئولان قرار بگیرد، طرح هایی که ۱۰ الی ۱۵ و الی ۲۰ سال است کلنگ زنی شده اند، اما هنوز افتتاح نشده اند.
***
حضرت زینب(س) مصال بارز بسیجی بودن است
امام جمعه مارگون در نماز جمعه این هفته این شهر با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار، گفت: حضرت زینب (س) مثال بارز بسیجی بودن و ذوب شدن در ولایت است.
حجت اسلام رضایی افزود: این حقیقت در وجود حضرت زینب(ُس) بود که همه کار‌ها و بیاناتش امام حسینی و ولایی بود.
***

امام جمعه سی سخت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: اگر امروز این ملت بسیجی، اقتدار خود را بعد از ۴۳ سال حفظ کرده و رو به افزایش است، برای آن است که اعتقاد و باور دارد که، ولی او نایب امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام مصباح نژاد با اشاره به روز دانشجو، افزود: بعد از آنکه آمریکایی‌ها همه امور کشور را از ارتش و فرهنگ تا روابط بین‌الملل و انتخاب نمایندگان را زیر سلطه خود گرفته بودند، اولین «مرگ بر آمریکا» را تجمع و جنبش دانشجویی سر دادند.
وی بیان کرد: دانشجو این جرأت را داشت که لانه جاسوسی را تسخیر کند؛ امام نیز پیام دادند که خوب جایی را گرفته‌اید و آن را رها نکنید و این اقدام را انقلاب دوم نامیدند. ۱۶ آذر معجزه دانشجویی بود که نشان داد چقدر فکر دانشجو با امامت همخوانی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت