اعتقادم این است که آنچه ایجاد اشکال می کند، نگرش ها و بینش های موجود نسبت به نظام تعلیم و تربیت است که باید تغییر کند.
وزیر آموزش و پرورش در نشست شوراى معاونان و روسای مناطق آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که شب گذشته در مشهد برگزار شد اظهار کرد: امروز یکی از مسائل مهمی که معلمان ما را آزار می دهد موضوع نحوه و مدل ارزشیابی همکاران فرهنگی در مدارس است و برهمین اساس به دنبال اصلاح این روند در سال های آتی هستیم.
وی یکی از برنامه های مورد نظر خود را شنیدن نظرات و پیشنهادهای همکاران رده های مختلف آموزش وپرورش از نزدیک به منظور گفت وگو با آنان ذکر کرد.
وی افزود: همه اتفاقات باید داخل کلاس درس بیفتد، شایدکار سختی باشد که حافظه محوری و کلیشه محوری جای خود را به آزاد اندیشی، درک صحیح مطالب و نقادی بدهد اما این رویکردی است که باید به وقوع بپیوندد .
دانش آشتیانی تاکید کرد: باید ارتباط دانش آموزان با خداوند، خود، جامعه و طبیعت برقرار شود، در این بخش باید به دنبال نحوه عملیاتی کردن موضوع باشیم.
به گفته وی ، تفکر باید در تمام ساعات درسی اتفاق بیفتد و این به نقش معلم یا مربی در کلاس درس بستگی دارد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: هنر معلم این است که مسائل و موضوعات اجتماعی را در قالب ماده مورد تدریس خود به دانش آموز آموزش دهد، به طور مثال یک معلم ریاضی باید در قالب اعداد و ارقام، موضوعات اجتماعی را به دانش آموزان خود آموزش دهد که اگر این اتفاق رخ دهد، یادگیری عمقی ایجاد خواهد شد.
وی با تاکید بر تکریم معلمان و فرهنگیان و پایبندی به این موضوع در وهله اول ادامه داد : این نگاه باید از ستاد به صف ، از مدیر به معلم و در نهایت از معلم به دانش آموز تسری یابد.