پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 بهمن 1395 ساعت 12:11:: شناسه خبر: 12886

خبرهای خوش وزیر آموزش و پرورش در مشهد:

طرح تحول ارزیابی معلمان اصلاح می شود

اعتقادم این است که آنچه ایجاد اشکال می کند، نگرش ها و بینش های موجود نسبت به نظام تعلیم و تربیت است که باید تغییر کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 وزیر آموزش و پرورش در نشست شوراى معاونان و روسای مناطق آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که شب گذشته در مشهد برگزار شد اظهار کرد: امروز یکی از مسائل مهمی که معلمان ما را آزار می دهد موضوع نحوه و‌ مدل ارزشیابی همکاران فرهنگی در مدارس است و برهمین اساس به دنبال اصلاح این روند در سال های آتی هستیم.

فخرالدین دانش آشتیانی درباره طرح تحول ارزیابی معلمان افزود: بیشتر به دنبال خودارزیابی معلمان و همچنین بررسی عملکرد در فعالیت های کلاسی و مدرسه ای خواهیم بود ضمن این که در حوزه کلان‌تر برنامه ریزی کردیم تا اختیارات از سطح وزارت به استان ، از استان به شهرستان و مناطق و از این بخش ها به مدارس منتقل کرده و در قالب همین برنامه شوراهای آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها تصمیم گیرنده اصلی باشند.

وی یکی از برنامه های مورد نظر خود را شنیدن نظرات و پیشنهادهای همکاران رده های مختلف آموزش وپرورش از نزدیک به منظور گفت وگو با آنان ذکر کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی تلاش های خوب درآموزش و پرورش که باید ادامه یابد یادآوری کرد : اعتقادم این است که آنچه ایجاد اشکال می کند، نگرش ها و بینش های موجود نسبت به نظام تعلیم و تربیت است که باید تغییر کند.

وی افزود: همه اتفاقات باید داخل کلاس درس بیفتد، شایدکار سختی باشد که حافظه محوری و کلیشه محوری جای خود را به آزاد اندیشی، درک صحیح مطالب و نقادی بدهد اما این رویکردی است که باید به وقوع بپیوندد .

دانش آشتیانی تاکید کرد: باید ارتباط دانش آموزان با خداوند، خود، جامعه و طبیعت برقرار شود، در این بخش باید به دنبال نحوه عملیاتی کردن موضوع باشیم.

به گفته وی ، تفکر باید در تمام ساعات درسی اتفاق بیفتد و این به نقش معلم یا مربی در کلاس درس بستگی دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هنر معلم این است که مسائل و موضوعات اجتماعی را در قالب ماده مورد تدریس خود به دانش آموز آموزش دهد، به طور مثال یک معلم ریاضی باید در قالب اعداد و ارقام، موضوعات اجتماعی را به دانش آموزان خود آموزش دهد که اگر این اتفاق رخ دهد، یادگیری عمقی ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر تکریم معلمان و فرهنگیان و پایبندی به این موضوع در وهله اول ادامه داد : این نگاه باید از ستاد به صف ، از مدیر به معلم و در نهایت از معلم به دانش آموز تسری یابد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت