پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 دی 1401 ساعت 09:10:: شناسه خبر: 129552

خارج شدن ۴۰۰ روستا از بن‌بست با جاده پاتاوه به دهدشت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای این طرح ۴۰۰ روستا با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از جاده دسترسی مناسب برخوردار می شوند.

به گزارش صدای جنوب  سید علی احمدزاده پیشرفت کاری جاده پاتاوه به دهدشت را ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: این طرح در دو نقطه بحرانی تونل ریزشی با سرعت مطلوب در حال اجرا است و تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طول این جاده ارتباطی ۱۳۶ کیلومتر است ادامه داد: این جاده در محدوده شهرضا – سمیرم – بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و جاده اتصالی شمال به جنوب کشور است.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح، پنج بخش مهم و پرجمعیت این استان شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.
احمدزاده یادآور شد: هم اکنون مجری‌های این طرح، ۲۰۰ میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی طلبکار هستند و نیاز به تزریق اعتبار دارند.
وی آغاز عملیات اجرایی این طرح را از سال ۷۴ عنوان کرد و گفت: برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.
استاندار با اشاره به ساخت ۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر در این جاده ارتباطی، افزود: ۱۸ پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی و ساخته شده است.
طرح بزرگ ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که از مهمترین طرح‌های عمرانی استان است و مسئولان محلی پیشتر گفته بودند که۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای این طرح مصوب شده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان اختصاص یافته و به این طرح تزریق شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت