پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 دی 1401 ساعت 18:10:: شناسه خبر: 129857

برنامه رشد یکسال آینده تدوین شده است/جهاد کشاورزی اقتصادی‌ترین سازمانی که با معیشت مردم سر و کار دارد/کوهبرد آبگیری شد

معتمدی پور با بیان اینکه برنامه رشد یکسال آینده توسط جهاد کشاورزی تدوین شده است، اظهار کرد: همچنین ابلاغ به شهرستان‌ها محقق شد.

صدای جنوب:

علی معتمدی پور ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: اقتصادی‌ترین سازمان که با معیشت مردم سر و کار دارد، جهاد کشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: ۹۸ درصد جمعیت استان دستی بر کشاورزی داشته و می‌طلبد اقتصاد کشاورزی استان را ویژه ببینیم.

معتمدی پور با بیان اینکه برنامه رشد یکسال آینده توسط جهاد کشاورزی تدوین شده است، اظهار کرد: همچنین ابلاغ به شهرستان‌ها محقق شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان به شناسایی کمبودهای زیرساختی اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ هزار تن محصول در استان داریم که ۱۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی دارد.

معتمدی پور تصریح کرد: این در حالی است که در سطح استان، تنها ۱۶ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای داریم.

وی با بیان اینکه مجوز احداث ۲۳.۵ هزار تن سردخانه در استان اخذ شد، عنوان کرد: ۳.۵ هزار تن از این ظرفیت طی دهه فجر سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

معتمدی پور با تاکید بر اینکه ۲٠ هزار تن تولیدات آبزی استان است، اظهار کرد: ۱۲٠ هزار تن خوراک آبزیان بوده که یک گرم در استان تولید نمی‌شد.

وی از صدور مجوز تولید ۸٠ هزار تن خوراک آبزیان در استان خبر داد و گفت: برخی از طرح‌ها تا ۴٠ درصد پیشرفت دارد.

معتمدی پور از توسعه ظرفیت گلخانه‌ای استان خبر داد و اظهار کرد: همچنین طرح اصلاح الگوی کشت با زیر بخش‌هایش در استان هدفگذاری شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان از تحقق کشاورزی قراردادی خبر داد و گفت: در بحث کشت دیم زارها رتبه مناسبی محقق شد.

معتمدی پور با بیان اینکه کشت با نگاه صادراتی باید از محصولات آب بر خارج شود، اظهار کرد: افزایش تعرفه صادراتی از چالش‌های پیش روی این محصولات خواهد بود.

وی اظهار کرد: ما باید از امنیت غذایی به اقتدار غذایی برسیم.

معتمدی پور با اشاره به توسعه رشد زنجیره‌ای، اظهار کرد: استان تنها ۶٠ درصد مرغ را از داخل تولید می‌کرد که کارخانه ۲۵٠ هزار قطعه‌ای در گچساران هدفگذاری شد.

وی افزود: امید است افتتاح این کارخانه در دهه فجر سال جاری را داشته باشیم.

معتمدی پور از پیشرفت محسوس پروژه‌های سد کوهبرد و ایلی آباد خبر داد و اظهار کرد: این پروژه با دیده شدن در سفر ریاست جمهوری، به مرحله آبگیری رسیدند.

وی با اشاره به اینکه محصولات آب بر از فضای آزاد گرفته شده و به سمت گلخانه خواهد رفت، عنوان کرد: از هشت شهرک کشاورزی استان که پنج شهرک قبل از سفر مجموعاً ۴۳ درصد طی ۱٠ سال پیشرفت داشتند، به ۷۵ درصد پیشرفت رسیدند.

معتمدی پور از تصویب ۲۱۹ میلیارد تومان تزریق سه ساله در سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ۶٠ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شد.

معتمدی پور با اشاره به اعتبارات متمم سفر ریاست جمهوری، اظهار کرد: ۹٠٠ میلیارد تومان سه ساله در متمم سفر برای استان دیده شد

سید علی معتمدی‌پور  اظهار کرد: به منظور تنظیم بازار، تاکنون ۲۲ تن انواع گوشت قرمز در بازار این استان توزیع شده و این روند تا هر وقت لازم باشد ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: گوشت قرمز منجمد شده از باکیفیت‌ترین گوشت‌هاست که با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

وی گفت: این گوشت از طریق کاسبان امین در نقاط مختلف استان به فروش می‌رسد.

معتمدی‌پور با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز به ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار تومان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تمهیدات لازم برای تامین و توزیع ۱۲۰ تن گوشت قرمز برای این استان انجام شد و این میزان گوشت قرمز به قیمت میانگین ۱۵۰ هزار تومان در سطح بازار در حال توزیع است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت