پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 بهمن 1401 ساعت 10:11:: شناسه خبر: 130609

میانگین بارش باران در شهر یاسوج حدود ۱۳درصد افزایش یافت

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارش باران سال زراعی آبی امسال در شهر یاسوج رکورددار بارندگی های نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۳درصد افزایش یافته است.

علی کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:از ابتدای سال آبی جاری (مهر) ماه تاکنون ۴۰۸ میلی متر باران در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باریده است این در حالی است که مدت مشابه پارسال ۳۵۳ میلی متر باران در این شهر ثبت شده بود.

وی بیان کرد: همچنین میزان بارش باران در یاسوج رکورد بلند مدت را شکسته است.

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: میانگین بلند مدت ۲۵ ساله باران در این شهر تا به امروز ۳۶۴ میلی متر است که ۴۴ میلی متر کمتر از بارندگی های امسال است.

کرمی میانگین بلند مدت سالیانه باران در این شهر را ۷۹۶ میلی متر برآورد کرد و افزود: تاکنون نیمی از بارندگی های میانگین بلندمدت در شهر یاسوج محقق شده است.

افزایش میزان آب چشمه ها با توجه به برف بودن بخش زیادی از بارش های امسال، افزایش میزان آب سد شاه قاسم و آماده شدن پیست اسکی کاکان از ارمغان های ریزش های جوی امسال در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین بارش باران امسال در ایستگاه های سی سخت، دهدشت و امامزاده جعفر بیشتر از پارسال گزارش شده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان بارش باران مهر امسال تا امروز در سی سخت ۳۸۸،دهدشت ۳۳۶ و امامزاده جعفر ۲۸۴ گزارش شده است این در حالی است که میزان بارش باران مدت مشابه پارسال در سی سخت ۳۵۲،دهدشت ۳۱۶ و امامزاده جعفر ۲۸۲ گزارش شده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین بارش باران در این استان در سال زراعی جاری به ۳۴۵ میلی متر رسیده که ۳۱ میلی متر کمتر از میانگین مدت مشابه پارسال است.

وی عنوان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰میلیمتر است.

کرمی تاکید کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶،سی سخت ۶۹۶.۷،دوگنبدان ۴۳۷.۴،دهدشت ۵۰۳،لیکک ۴۰۶.۷ ،مارگون ۶۲۶و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت