پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 بهمن 1401 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 131110

استاندار: ۲۰میلیاردتومان صرف صیانت از جنگل‌های کهگیلویه وبویراحمد می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های زیست محیطی و صیانت از جنگل های بلوط این استان از محل متمم سفر رئیس جمهور تامین می شود.

سید علی احمدزاده عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ان  اظهار کرد: این این میزان اعتبار به غیر از آن اعتباراتی است که خود سازمان جنگل ها و مراتع و وزارت جهاد کشاورزی ملزم است، در این خصوص هزینه کند.

وی به ۲ نوع آفت در جنگل های استان شامل کرم جوانه خوار و پروانه سفید برگخوار اشاره کرد و افزود: کرم جوانه خوار در مناطق سردسیری استان از جمله بویراحمد و پروانه سفید برگخوار نیز در باشت بیشترین آسیب را به جنگل های بلوط استان وارد کرده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در منطقه دهدشت نیز وارد شده و چاروسا و دیشموک نیز در حال آلوده شدن است.
آفت پروانه برگخوار و جوانه خوار بلوط بخش اعظمی از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد را به گورستان دسته جمعی بلوط های زاگرس تبدیل کرده و حمله بی امان این آفت همچنان ادامه دارد با این حال دولت از همان ابتدای کار برای مبارزه با آفت ها پای کار آمد و اقدامات جهادی آن برای کاهش خسارات به قوت ادامه دارد.

براساس برآوردهای انجام شده تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه سفید برگ خوار بلوط و کرم جوانه خوار شده است.

کارشناسان منابع طبیعی می گویند به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی درپی جنگل های بلوط این استان دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط و کرم جوانه خوار شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت