پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 بهمن 1401 ساعت 08:11:: شناسه خبر: 131274

۹ مصوبه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهور عملیاتی شد

سفر پر خیر و برکت نخست آیت الله ابراهیم رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ماه سال گذشته ۲۱۷ مصوبه در پی داشت که در این میان ۹ مصوبه مهم آن سهم دانشگاه علوم پزشکی استان بود که به گفته رئیس داتشگاه علوم پزشکی یاسوج از سال گذشته تاکنون روند اجرایی خوبی را سپری می کنند.

محمد غلام نژاد روز سه شنبه در گفت و گوی با خبرنگاران ، اظهار کرد: ۹ طرح شامل تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی لیکک، تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام، تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سختف تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده، احداث و یا تکمیل مراکز بهداشتی درمانی در مناطق لنده و دیشموک، احداث پایگاه انتقال خون استان، تسریع در صدور مجوز ماده ۲۳ بیمارستان های چرام، لنده و لیکک، اجرای طرح توسعه بیمارستان دهدشت و احداث و تکمیل سه مرکز بهداشتی و درمانی جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده اند.

وی افزود: برای تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی لیکک توسط سازمان برنامه و بودجه و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یابد که این ۲۰ میلیارد تومان تخصیص و جذب شد و اکنون پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: همچنین برای تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام، تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سخت، تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده، قرار بود که طبق مصوبات سفر به هر کدام مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تزریق شود که به هر طرح مذکور ۲۰ میلیارد تومان تزریق شده و نیاز به تخصیص ۳۰ میلیارد تومان مابقی هستند.

غلام نژاد ابراز کرد: پیرامون تسریع در صدور مجوز ماده ۲۳ بیمارستان های چرام، لنده و لیکک نیز بیمارستان های چرام، لیکک و سی سخت دارای کاربرگ ماده ۲۱۵ برنامه پنجم توسعه بوده اند و بیمارستان لنده در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: اختصاص مبلغ هشت میلیارد تومان برای احداث پایگاه انتقال خون استان به ترتیب مبلغ پنج میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه و سه میلیارد تومان از محل اعتبارات استان یکی دیگر از مصوبات سفر بود که تاکنون مبلغ پنج میلیارد تومان برای تکمیل پروژه جذب شده و طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۲ درصد فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: طبق مصوبات سفر مقرر شده بود که مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه بیمارستان دهدشت به میزان ۱۰۰ تختخواب با مشارکت وزارت بهداشت (۳۰ درصد) و سازمان تامین اجتماعی (۷۰ درصد) در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص یابد که اکنون در حال مناقصه و تخصیص اعتبار است.

غلام نژاد تاکید کرد: این دانشگاه در رابطه با احداث و یا تکمیل مراکز بهداشتی درمانی در مناطق لنده و دیشموک با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان در حال پیگیری تخصیص اعتبار است.

وی عنوان کرد: همچنین احداث و تکمیل سه مرکز بهداشتی و درمانی از محل منابع استانی در سال ۱۴۰۰ در حال پیگیری تخصیص اعتبار است.

در مجموع می توان گفت تعداد مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان ۹ مورد بوده که هفت مصوبه فعال و ۲ مصوبه دیگر در دست پیگیری است و مصوبات متمم سفر نیز ۱۳ مورد بوده که ۹ مصوبه به صورت فعال و نیمه فعال و چهار مصوبه دیگر غیر فعال است.

با توجه به اینکه در سفر رئیس جمهوربه کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح عمرانی با اعتبار سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان و ۶۶۵ میلیون دلار مصوب شد و همچنین با تلاش مسوولان متمم سفر رئیس جمهور هم به مبلغ سه هزار میلیارد تومان در دست اقدام است روند تزریق اعتبار به طرح های عمرانی و اقتصادی در استان بهبود یافته است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت