پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 بهمن 1401 ساعت 10:11:: شناسه خبر: 132039

تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر نظارت لحظه ای و میدانی بر مناطق برف گیر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش چند روز اخیر باران و برف که همچنان در استان ادامه دارد به مجموعه های خدمات رسان تاکید کرد که از نظارت لحظه ای ومیدانی برای کاهش حوادث احتمالی ناشی از این بارش ها برای مردم غافل نشوند.

استاندار در نشست ستاد بحران استان ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته با توجه به پیش بینی فعالیت سامانه بارشی روز جاری در این استان اظهار داشت: در این مدت تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌های ۹ گانه در آماده باش کامل قرار گرفته اند و با وجود تعطیلی در محل خدمت خود حضور دارند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر نظارت میدانی و حضور مدیران دستگاه های اجرایی از جمله خدمات رسان و فرمانداران از بخش‌ها مختلف شهرستان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان دیروز به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارش سنگین برف و باران برگزار شد.
احمدزاده خاطرنشان کرد: در این نشست آخرین وضعیت استان در خصوص نحوه خدمات ‌رسانی به مردم و چگونگی تردد در محورهای ارتباطی از سوی مدیران دستگاه های خدمات رسان ارائه شد.

استقرار تجهیزات و ماشین آلات در مناطق برف گیر
به گفته استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نحوه استقرار تجهیزات و ماشین آلات راهداری و توزیع نیروی انسانی برای تسریع در امر خدمات رسانی به مردم استان برنامه ریزی شد.
احمدزاده تصریح کرد: بارش‌ سنگین برف ناشی از سامانه بارشی اخیر از صبح امروز( پنج شنبه) در شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در استان آغاز شده است.

استاندار یادآور شد: اکیپ های مختلف راهداری، هلال احمر، پلیس راه ، اورژانس از شب گذشته تاکنون به مناطق برفگیر شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون اعزام شدند و نحوه بازگشایی مسیرها، گردنه های سخت گذر برخی مسیرهای فرعی و راه های روستایی را خدمات رسانی می کنند.
احمدزاده افزود: کار خدمات رسانی و برف روبی توسط ماشین آلات برف روب در شهرهای برفگیر به خصوص یاسوج توسط شهرداری ها در حال انجام است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: همچنین کار برفروبی محورهای اصلی و مسیرهای فرعی استان توسط ماشین آلات سنگین و سبک برف روبی در حال اقدام می باشد.
وی تاکید کرد: حوزه عمرانی، بازرسی و بحران استانداری نظارت و بازرسی میدانی از مناطق مختلف به خصوص برفگیر استان را برای هر چه بهتر و بیشتر خدمات رسانی زیر نظر دارند.
استاندار یادآور شد: علاوه بر آن که همه دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی در حال آماده باش و فعالیت هستند، تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاران پروژه ها و بخش خصوص نیز در مناطقی که ضرورت دارد به کار گرفته شده اند و در حال فعالیت می باشند.
وی بیان کرد: هم اکنون بارش سنگین برف اگرچه تردد در محورهای مناطق برفگیر ارتباطی این استان را کند و لغزنده کرده اما با تلاش راهداران تردد در محورها برقرار است.

هم استانی های عزیز از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند
استاندار کهگیلویه وبویراحمد توصیه هایی هم به مردم عزیز استان داشت که از سفرهای غیرضرور بین شهری و داخل شهرهای برفگیر پرهیز کنند.

 

وی تصریح کرد: در صورت ضرورت سفر، با توجه به اینکه تردد در مناطق برفگیر به سختی انجام می شود خودروهای خود را مجهز به زنجیر چرخ کنند.
استاندار یادآور شد: جهاد کشاورزی و شیلات استان تمهیدات و تاکیدات لازم را برای جلوگیری و کاهش خسارات به مرغداری ها، دامداران، مزارع پرورش ماهیان و گلخانه‌ داران استان داشته باشند.

تاکید بر اطلاع رسانی مداوم از وضعیت راهها
احمدزاده بر نظارت میدانی فرمانداران، شهرداران و بخشداران در خصوص ارائه خدمات به مردم و رفع کاستی‌ها به خصوص در مناطق برفگیر از جمله روستاها تاکید داشت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نحوه اطلاع‌ رسانی در خصوص راه های ارتباطی بین استانی، استانی و دیگر مناطق استان قبل از بسته شدن جاده‌ها را ضروری دانست.

دکتر احمدزاده با اشاره به اینکه از مناطق دور افتاده و صعب العبور روستایی استان نباید غافل ماند بر آگاهی از وضعیت و ارائه گزارشی در خصوص نحوه خدمات رسانی در مناطق دور افتاده، سخت گذر روستاها و مناطق عشایری استان به فرمانداران تاکید کرد.
وی یادآور شد: اولویت بندی و تقسیم‌ بندی فعالیت اکیپ های خدمات رسان و ماشین ‌آلات و تجهیزات در بین مناطق از استان به تناسب بارش‌ها هر منطقه که ضرورت دارد صورت گیرد.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مناطق گرمسیری استان هم با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب جداول‌ و مسیل‌ها، پاک‌ سازی و موانع موجود در جاهای خطرآفرین برطرف و از حضور در کنار رودخانه ها اجتناب شود.
احمدزاده عنوان کرد: مدیران حمل و نقل جاده ای، شرکت توزیع نیروی برق، آب منطقه ‌ای، آب و فاضلاب، گاز، مخابرات، پخش فرآورده‌ها نفتی هم گشت ها و اکیپ های فعال و آماده برای ارائه خدمات را در مناطقی که لازم شد سریعا اعزام کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت