پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 بهمن 1401 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 132053

آیین پویش همگانی بذرکاری در عرصه های ملی دشتک دیل

پویش مردمی دشتک دیل گچساران جمعه با حضور مدیر کل منابع طبیعی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، اهالی روستای دیل، تشکل های سبزگامان زاگرس و پویش بدون مرز انجام شد.

صدای جنوب؛

مجید نظری در حاشیه آیین پویش همگانی بذرکاری در عرصه های ملی دشتک دیل اظهارکرد: پویش مردمی بذرکاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۱۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی دشتک دیل گچساران امروز اجرا شد.
وی بیان کرد: برای اجرای این پویش مردمی، کاشت نهال بلوط در این منطقه در نظر گرفته شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: جنگل‌ها در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.
نظری عنوان کرد: سال گذشته ۲۰ هکتار جنگل ‌کاری با بذر گونه های جنگلی شامل بلوط، کنار، بادام در اراضی ملی خسارت دیده بر اثر آتش سوزی و خشکسالی گچساران انجام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: این طرح ها با هدف اصلاح و توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این بخش اجرا می شود.
نظری بیان کرد: پویش مردمی بذرکاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی گچساران امسال اجرا خواهد شد.
وی افزود: جنگل‌های این شهرستان در معرض تهدیدات طبیعی از جمله تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی قرار دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران ادامه داد: حفاظت از منابع و عرصه های طبیعی از وظایف همگان است و باید تمامی آحاد جامعه اهم از مردم و دستگاه های اجرایی در این امر کوشا باشند.
پویش مردمی دشتک دیل گچساران جمعه با حضور مدیر کل منابع طبیعی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، اهالی روستای دیل، تشکل های سبزگامان زاگرس و پویش بدون مرز انجام شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت