پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 اسفند 1401 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 132657

پیش‌بینی اعتبار تکمیلی برای مجتمع توانبخشی و ورزشی ایثار یاسوج پس از ۱۷سال

طرح نیمه تمام مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثار کهگیلویه و بویراحمدکه عملیات اجرایی آن در سال ۸۶ آغاز شده پس از حدود ۱۷ سال تنها ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تکمیل این مجتمع مطالبه ایثارگران و خانواده شهدای استان از دولت انقلابی سیزدهم است.

بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به ایثارگران در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار دارد که در کهگیلویه و بویراحمد افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال، افزایش بیش از ۲ برابری سرکشی از خانواده های شهدا، رشد اعتبارات مرمت گلزارهای شهدا، کمک هزینه های درمان، استخدام فرزندان، تامین مسکن و دیگر موارد تنها بخشی از اقدامات انجام شده در یکی۲ سال اخیر دولت بوده است.

با توجه به مردمی و جهادی بودن دولت، نگاه به رفع مسایل و مشکلات پیش روی خانواده شهدا و ایثارگران متفاوت است و مسئولان در تلاشند نسخه های شفا بخشی برای دردها و مشکلاتی که خانواده شهدا و ایثارگران با آن سال ها دست و پنجه نرم کرده اند، بپیچند.

سال هاست که خانواده های شهدا و ایثارگران استان چشم انتظار افتتاح طرحی هستند که ۱۷ سال از عمر آن می گذرد و با توجه به سیاست دولت سیزدهم در تکمیل طرح های نیمه تمام نور امید در دل ایثارگران استان برای بهره برداری از این طرح مهم روشن شده است.

تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است و بارها توسط آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور انقلابی مورد تاکید قرار گرفته است، رئیس جمهور در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام اعلام کرده است: بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت حداقلی ۷۰۰هزار نفری خود در کشور هزار و ۸۸۰ شهید تقدیم نظام کرده است و از بین ۳۰ هزار ایثارگری که در این استان است به نسبت جمعیت آن زمان اولین رتبه مشارکت را نسبت به جمعیت داشته و امروز هم مردم این استان در صحنه‌های مختلف حضور دارند و پیشگام دفاع از عزت و یکپارچگی سرزمین هستند.

ریز و درشت مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی یاسوج

 

عملیات اجرایی مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثار کهگیلویه و بویراحمد در سال ۸۶ آغاز شد و تاکنون ۲۹ درصد به طور میانگین در سه فاز ورزشی، توانبخشی، درمانی و اقامتی پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته متولیان امر پیش بینی اعتبار تکمیل این مجتمع ورزشی البته بدون تجهیزات، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است.

فاز ورزشی این طرح به طور جداگانه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به طور کامل تکمیل شود.

این مجتمع در یکی از بهترین نقاط بکر شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران از لحاظ گردشگری در حال احداث است که این مهم یک مزیت مهم برای افرادی که از مجتمع در استان و یا خارج از استان از آن استفاده می کنند، محسوب می شود.

چنانچه این مجتمع راه اندازی شود با توجه به گردشگر پذیر بودن این استان، جامعه ایثارگران از استان های مختلف نیز می توانند از این طرح بهره ببرند همچون بیمارستان اعصاب و روان سلمان یاسوج که از استان های یزد، بوشهر، خوزستان و دیگر نقاط کشور به واسطه آب و هوای مطلوب استان پذیرش دارد.

تکمیل مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی یاسوج در بودجه ۱۴۰۲ ویژه دیده می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که دغدغه جدی رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را دارد؛ تکریم خانواده‌های معزز ایثارگران و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان را وظیفه همه مسئولان می داند.

سید علی احمدزاده می گوید: پروژه مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی کهگیلویه و بویراحمد در مرکز یاسوج، اهمیت بالایی دارد و در بودجه ۱۴۰۲ توجه بیشتری به این پروژه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه، براساس قانون جامعه ایثارگران و رزمندگان برنامه ها و مناسب سازی خوبی برای ایثارگران در سطح استان صورت گرفته است، عنوان کرد: همه دست به دست هم داده ایم تا مشکلات را برطرف سازیم و انتظار داریم با توجه به شرایط استان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور همه جانبه جامعه ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد مورد حمایت قرا گیرد

توجه ویژه دولت سیزدهم به مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی یاسوج

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث راه اندازی مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثار یکی از مسائل مهمی است که متأسفانه در حال تبدیل شدن به یک معضل امنیتی است.

رضا پارسیان‌نژاد تصریح کرد: ابتدا قرار بود در ۴۶ هزار هکتار طرح اجرا شود اما هم اکنون به سه هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است و این پروژه پس از چند سال پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نداشته که تقاضای همکاری در فاز یک و ۲ این پروژه را داریم.

پارسیان‌نژاد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز توانبخشی و فرهنگی ندارد، ابراز کرد: پروژه توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثارگران استان نیازمند به اعتبار است.

وی بیان کرد: در سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور اعلام کرد که در طی سه سال و فاز به فاز می‌توانیم این مجتمع را آماده کنیم ضمن اینکه مقرر شده است مجتمع‌های توانبخشی ایثار با هزینه دولت احداث شود و بنیاد هزینه تجهیز را پرداخت کند که در این استان از برنامه عقب هستیم که باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان گردشگری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از محل همین سفر ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز ورزشی آن توسط بنیاد شهید استان و ۲۰ میلیارد تومان توسط استانداری پیش بینی اعتبار شد.

 

 

۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد سرکشی از خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در سال جاری انجام شده است، سال گذشته تنها پنج هزار و ۷۵۹ مورد سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران این استان انجام شده بود اما آمار امسال رشد بیش از ۲ برابری را نشان می دهد.

امسال ۸۱۱ نفر از فرزندان شهدای استان تسهیلات خوداشتغالی با اعتبار حدود ۱۲۶ میلیارد تومان وام دریافت می کنند.

۱۵ میلیارد تومان و ۷۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزار شهدای استان اختصاص داده شد که سه میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات سفر رییس جمهور بود. همچنین برای ساماندهی قبور شهدای گمنام ۲۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عملکرد از جایگاه سی و دوم در سال گذشته اکنون به جایگاه ۶ رسیده است.

می طلبد در سفر دوم رئیس جمهور به استان تکمیل این مجتمع به عنوان یکی از طرح های مهم و راهبردی مطرح شود تا جامعه ایثارگری هر چه زودتر از آن بهره مند شوند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت