پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 اردیبهشت 1402 ساعت 23:02:: شناسه خبر: 134275

هفته مشاغل فرصت مناسبی برای هدایت تحصیلی دانش آموزان است

هفته مشاغل و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف یکی از مهمترین رویدادها و فرصت مناسبی برای هدایت تحصیلی است زیر مسیرزندگی وشغلی دانش آموزان را تعیین می‌کند.

صدای جنوب:

هفته مشاغل و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف یکی از مهمترین رویدادها و فرصت مناسبی برای هدایت تحصیلی است زیر مسیرزندگی وشغلی دانش آموزان را تعیین می‌کند.

در راستای آماده‌سازی دانش آموزان جهت انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه بر اساس استعداد، توانایی، علاقه و آشناسازی آنان با رشته‌های تحصیلی و مشاغل موجود، نشست توجیهی هدایت تحصیلی و توازن رشته‌ای دانش آموزان پایه نهم و نمایشگاه هفته معرفی مشاغل در دهدشت برپا شد.

 

رئیس آموزش‌وپرورش دهدشت در گفتگو با خبرنگار ما هفته مشاغل در مدارس را یک فرصت بسیار خوب برای آشنایی دانش آموزان با حرفه‌های مختلف دانست و گفت: دانش آموزان در این نمایشگاه‌ها باکارهای مختلف در جامعه آشنا شده و با توضیح و توجیه اهمیت شغل در زندگی فردی و اجتماعی به رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای اشدا می‌شوند.

 

فریدون فاطمی زاده با تأکید براینکه توسعه مشاغل دانش‌آموزی می‌تواند برخی از نیازهای کشور را تأمین و به رفع مشکلات اقتصادی خانواده کمک و از بزهکاری‌های اجتماعی جلوگیری کند افزود: این نوع برنامه‌های برای دانش‌آموزانی که در آستانه انتخاب رشته هستند مفید بوده و مشاوران تحصیلی می‌توانند با شناسایی استعدادها و هدایت، دانش‌آموزان را در مسیری مرتبط با توانمندی‌ها سوق دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه انواع مشاغل با آثاری از دست سازه‌ها و دستاوردهای هنرجویان برخی رشته‌های مهارتی فنی و کاردانش معرفی‌شده است تصریح کرد: هدایت دانش آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی و آماده کردن آنان برای ورود به بازار کار، با توجه به امکانات و نیازهای جامعه امری اجتناب‌ناپذیر است و هفته مشاغل فرصت مناسبی برای معرفی رشته‌ها، شغل‌ها و نیز ظرفیت‌های کمتر توجه شده به دانش آموزان است.

 

فاطمی زاده ادامه داد: هفته معرفی مشاغل که هرساله در اردیبهشت‌ماه در سراسر هنرستان‌های برگزار می‌شود این مهم فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان از توانایی، استعداد و رغبت خودآگاه شوند و با تأکید بر خودشناسی و شناخت رشته‌های تحصیلی و مشاغل مختلف برای آینده پیش رو طرح‌ریزی مناسبی داشته باشند.

 

وی هدف از برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل را معرفی رشته‌های تحصیلی و مشاغل موجود، نهادینه کردن فرهنگ کار و کارآفرینی، خوداشتغالی، توجه جدی به طراحی مسیر زندگی تحصیلی و شغلی، تجربه‌آموزی، تربیت نیروی انسانی موردنیاز بازار کار آینده با توجه به علاقه آنان، راه‌های کسب اطلاعات درزمینهٔ شناخت خود و مشاغل و ایفای نقش خانواده‌ها در برنامه‌ریزی تحصیلی و شغلی عنوان کرد.

 

 

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه امروز تضمین آینده شغلی یکی از دغدغه‌های فکری جوانان و نوجوانان است رویکرد اداره آموزش‌وپرورش هدایت دانش آموزان به سمت هنرستان‌ها، کار و دانش‌ها و مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای است که ضمن تحصیل مهارت را فراگیرند. آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف و شرایط بازار کار، تقویت روحیه پرسشگری، تحقیق و مسئولیت‌پذیری، کمک به انتخاب رشته‌های تحصیلی، تقویت و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی ازجمله هدف‌های هفته معرفی مشاغل است.

صبح زاگرس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت