پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 اردیبهشت 1402 ساعت 22:02:: شناسه خبر: 134555

فرماندار کهگیلویه در جلسه شورای اداری باحضور نایب رییس مجلس مطرح کرد:

بیکاری بالای ۲۰ هزار جوان در کهگیلویه/با عزمی جهادگونه کارنامه مقبولی تحویل مردم دهیم

فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار تامین اعتبار و تسریع آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر شد و افزود: این پروژه که در سال ۹۶ کلنگ‌زنی شد قرار بود سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد اما تاکنون پیشرفت کل پروژه ۳۲ درصد است.

صدای جنوب:

سید عبدالعزیز موسوی در جلسه شورای اداری که با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود اظهار کرد: کهگیلویه بازمانده‌ای از بلادشاپور نامدار تاریخی و کهن از سده‌ها پیش به واسطه سوءمدیریت رنج حمل نام محرومیت را بر جبین داشته و علی‌رغم اجرای برنامه‌های توسعه پس از پیروزی انقلاب، هم اینک نه برای توسعه که برای بقا و حفظ حیات و هویت اسلامی ایرانی خود در تنگنا و عسرتی آزاردهنده است.

 

فرماندار شهرستان کهگیلویه بیکاری بالای ۲۰ هزار جوان شهرستان را نماد عقب‌ماندگی این شهرستان عنوان و تصریح کرد: فقدان زیرساخت‌های کلیدی چون راه‌های استاندارد شهری و روستایی، نبود بیمارستان‌های معمولی، ورودی‌های نامقبول و خسته‌کننده، غیبت صنایع سبک و متوسط و کارخانه‌های تولیدی، رکود معادن موجود و کشاورزی توسعه نیافته در کنار دشت‌های معطل و تشنه و تماشاگر آب‌های خروشان رودهای سرزمینی از دیگر موارد محرومیت کهگیلویه است.

 

وی با بیان این‌که قصد دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی است و به واسطه بارش‌های الهی و جریان رودخانه‌ها پتانسیل گسترش طرح‌های کشت آبی و تولید محصولات زراعی وجود دارد گفت: باید سایه غفلت‌ها و ضعف‌ها و سوءتدبیرهای گذشته را طرح نو زد و با عزمی جهادگونه کارنامه مقبولی تحویل مردم دهیم.

 

موسوی به بررسی اهم نیازهای این شهرستان پرداخت و خواستار تامین اعتبار برای بافت تاریخی دهدشت شد.

 

فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار تامین اعتبار و تسریع آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر شد و افزود: این پروژه که در سال ۹۶ کلنگ‌زنی شد قرار بود سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد اما تاکنون پیشرفت کل پروژه ۳۲ درصد است.

 

وی هم‌چنین خواستار تامین اعتبار برای طرح تامین آب اراضی دهدشت غربی شد و گفت: این طرح بعد از ۱۲ سال هنوز ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

 

تامین منابع لازم برای تقاطع غیرهمسطح دهدشت سوق، تامین بار لازم جهت پروژه دو مداره دهدشت قلعه‌رئیسی دیشموک، تسریع در روند ایستگاه برق دژکوه، احداث بیمارستان جدید دهدشت و تامین اعتبار اصلاح شبکه آب دهدشت از دیگر مطالبات فرماندار کهگیلویه در این نشست بود.

فارس

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت