پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 اردیبهشت 1402 ساعت 21:02:: شناسه خبر: 134623

دیدار رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با امام جمعه و بخشدار سوق + تصاویر

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت سر زده از مدارس شهر سوق بازدید و با امام جمعه و بخشدار سوق دیدار و گفتگو کرد.

صدای جنوب:

دیدار رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با امام جمعه و بخشدار سوق + تصاویر

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت سر زده از مدارس شهر سوق بازدید و با امام جمعه و بخشدار سوق دیدار و گفتگو کرد.

فریدون فاطمی زاده همراه با معاون آموزش متوسطه،کارشناس مسئول آموزش متوسطه و کارشناس روابط عمومی و پیگیری امور دفتر در جمع دبیران دبیرستان های حضرت مریم،مهدیه،امام محمد باقر و شهید باهنر سوق قرار گرفتند و روز معلم را به صورت میدانی به همکاران تبریک و تهنیت گفتند.

فریدون فاطمی زاده در دیدار با امام جمعه سوق ضمن تبریک هفته معلم و دعوت به شناخت اندیشه واقعی شهید مطهری به عنوان نظریه پرداز انقلاب اسلامی گفت:اگر آموزش و پرورش خوب دیده شود خیلی از مشکلات و خلا هایی که درگیر آن هستیم و برای ان هزینه می کنیم مثل آسیب های اجتماعی که دستگاه های مختلفی درگیر حل آن ها هستند را قطعا در آموزش و پرورش می توانیم جلوی آن را بگیریم.

فاطمی زاده بستر آموزش و پرورش را برای رشد و کسب مهارت های دانش آموزان مناسب دانست و گفت:با توجه به داشتن محتوای خوب و متناسب با رشد دانش آموزان این بستر در آموزش و پرورش وجود دارد که دانش آموز با مسائل اجتماعی،تربیتی،سیاسی،اقتصادی،زیستی و محیطی آشنا شوند و خروجی مطلوبی داشته باشند.

وی مهمترین عنصر تعلیم و تربیت را معلم معرفی کرد و گفت:هیچ رسانه و فضای مجازی به اندازه معلم موثر و تاثیر گذار نیست و مهمترین عنصر در آموزش و پرورش معلم است.

مدیر آموزش و پرورش کنکور را بخشی از رسالت آموزش و پرورش خواند و گفت:ما در آموزش و پرورش به دنبال پرورش دانش آموزانی هستیم که با گرفتن مدرک دیپلم آماده زندگی اجتماعی و نقش آفرینی در اجتماع باشند.

فاطمی زاده وحدت نظر خانواده و آموزش و پرورش را موجب پرورش انسان کامل و جامع مطرح کرد و اظهار داشت:در مباحث محیط زیست،کارآفرینی،هویت اجتماعی،سلامت و بهداشت مستقلا کتاب و ساعت رسمی آموزشی داریم که به دنبال تقویت و رشد دانش آموزان در این مباحث هستیم ولی خانواده به دنبال قبولی در رشته های پزشکی و دندان و..است که وحدت نظر نداریم و در صورتی که رسالت ما تربیت انسانی جامع و کامل است که همه ی مهارت های فوق الذکر را داشته باشد.

فاطمی زاده ضمن گلایه از تعدد مدارس در سطح کشور گفت:تنوع مدارس با عدالت آموزشی در تضاد است و نگاه ما تقویت مدارس دولتی و خدمات حداکثری به این مدارس است.

وی عملکرد آموزش و پرورش را در برگزاری جشن های انقلاب،سفره های افطار و اردو های دانش آموزی تشریح کرد و به اهداف تربیتی آن ها پرداخت و گفت:در دهه مبارک فجر همه مدارس پر رنگ و خوب به موضوع دهه فجر پرداختند و در ایجاد تولید آثار هنری،مشارکت جمعی و کشف استعداد های دانش آموزان نقش آفرینی کردند.

وی در خصوص برپایی سفره افطار دانش آموزی افزود:در جهت فرهنگ سازی،افزایش مشارکت اولیا و دانش آموزان،تقویت روحیه جمعی،دورهمی دانش آموزی،آموزش فلسفه روزه داری،جزخوانی قران کریم و برگزاری کارگاه آسیب های اجتماعی برخی مدارس دولتی را امکانات در اختیارشان قرار دادیم و سفره افطاری پهن کردند و دانش آموزان استفاده معنوی بردند.
فریدون فاطمی زاده مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه در جمع دانش آموزان مهدیه سوق ضمن تبریک روز معلم و هفته مقام معلم گفت:دانش آموزان در بحث مسائل آموزشی و تربیتی قدر دان معلمین و دبیران خود باشند و در هر جایگاه و مقامی قرار گرفتند ارزش مقام معلم را حفظ کنند.

فاطمی زاده اردوهای دانش آموزی را در نقطه قوی عملکرد چند ماه گذشته خواند و گفت:پس از دو سال کرونا و دوری از شرایط سخت در بحث اردوهای دانش آموزی با حضور حداکثری دانش آموزان برگزار و ۱۱ هزار دانش آموز در اردوهای درون و بیرون از استان شرکت کردند.

حجت الاسلام کیانی امام جمعه سوق در دیدار مدیر آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته مقام معلم گفت:جامعه آموزش و پرورش در کل کشور تاثیر مثبتی دارد و اگر لغزشی باشد تاثیر منفی در جامعه اتفاق می افتد.

کیانی افزود:بحث معیشت معلمان دغدغه است و برای اینکه فکر و ذکر آن ها آزاد باشد باید این دغدغه رفع شود که الحمدلله دولت طی اقدام جهادی تا حدودی این مسئله رتبه بندی را در این شرایط جنگ اقتصادی نابرابر و تورم حل کرد.

امام جمعه سوق نقش پرورش و آموزش را مهم دانست و گفت:آموزش و پرورش هر دو در کنار هم باشند و متاسفانه فضای مجازی بعد پرورشی دانش آموزان را دچار خدشه کرده و در دو سال کرونا به دلیل عدم ارتباط دانش آموز با معلم فاصله تربیتی دانش آموزان با اهداف متعالی آموزش و پرورش بیشتر شده است.

کیانی نگاه به حضور معلم در کلاس درس را مهم دانست و گفت:حضور فیزیکی معلم در کلاس درس جنبه تربیتی دارد ولو اینکه هیچ کار آموزشی در کلاس درس انجام ندهد.

امام جمعه سوق ۳عنصر کلیدی در تعالی دانش آموزان را محله،مسجد و مدرسه خواند و گفت:اگر میخواهیم دانش آموزان دچار آسیب های اجتماعی نشوند پیوند بین خانواده(محله),مسجد و مدرسه تقویت شود.

کیانی به استخدامی های اخیر اشاره داشت و گفت:با توجه به اینکه نیروی انسانی در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است لذا نیاز هست کارگاه های آموزشی و دانش افزایی بیشتری برای استخدامی های طرح امین و نهضت سواد آموزی برگزار شود و این کارگاه ها مختص پایان هفته ها نباشد و در تابستان نیز اجرایی شود.

وی در پایان مطالبه شهروندان شهر سوق در خصوص تجهیز هنرستان های این شهر را داشت و همچنین از مدیر آموزش و پرورش درخواست کرد با توجه به آمار جمعیت شهری و تعداد معلمان بخش سوق این شهر از حالت نمایندگی خارج و به آموزش و پرورشی مستقل مانند سایر مناطق تبدیل شود داشت.

مدیر آموزش و پرورش در پایان با بخشدار بخش سوق دیدار و گفتگو کرد و بخشی مسائل آموزش و پرورش و مطالبه آموزش و پرورش در خصوص کمبود فضای آموزشی برای هنرستان های ضمیمه سوق مطرح کرد.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت