پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 اردیبهشت 1402 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 135117

بداخلاقی های محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد

در روز‌های گذشته خبری مبنی بر مشاهده پلنگ در جاده سی سخت از طرف سازمان محیط زیست و به نقل از جاودان خرد مدیرکل محیط زیست منتشر شد که به نوعی منبع خبر و عملکردی مثبت را به سازمان محیط زیست استان نسبت داده است.

در روز‌های گذشته خبری مبنی بر مشاهده پلنگ در جاده سی سخت از طرف سازمان محیط زیست و به نقل از جاودان خرد مدیرکل محیط زیست منتشر شد که به نوعی منبع خبر و عملکردی مثبت را به سازمان محیط زیست استان نسبت داده است.

 

ولی با بررسی‌های ما و شواهد موجود مشخص شد محیط زیست منبع خبر را حذف کرده و مطالبی غیر تخصصی و حتی خلاف واقع به خورد رسانه‌ها داده است.

 

ابتدا ذکر منبع فیلم منتشر شده لازم بود که این فیلم را تنها صفحه شخصی فعال برجسته محیط زیست و هنرمندشناخته شده استان آقای جواد هادی اصل منتشر کرد و در توضیحات وی اینگونه آمده که دو تن از عکاسان هم استانی (حسن فتاحیان و داوود ایزدپناه) پلنگی را مشاهده کرده و علاوه بر ثبت فیلم، به او اطلاع داده تا در صحنه همراهشان شود، در ادامه و سایر تصاویر موجود هیچ اثری از مامورین سازمان محیط زیست وجود ندارد.

 

این هنرمندان و فعالین محیط زیست که خود از کارشناسان حوزه حیات وحش هستند و سال‌ها بر روی گونه پلنگ تحقیق و پژوهش داشتند و حتی کتابی در این موضوع تهیه نموده اند رصد چند شبانه روزی داشته اند برای بررسی این پلنگ و در صورت لزوم حفاظت را انجام دهند.

 

در این باره اسلام جاودان خرد عملکرد این عزیزان را به سازمان خود نسبت داده، ولی شواهد موجود نشان می‌دهد چنین نبود، در ادامه جاودان خرد پلنگ را یک قلاده عنوان کرده و علت حضور پلنگ را گرسنگی یا پیری عنوان کرده که خود باعث رعب و وحشت جوامع انسانی می‌شود!

 

ولی طبق بررسی‌های دقیق از فعالین محیط زیست و منابع موثق این مطلب جاودان خرد را نادرست تلقی کردند و تعداد پلنگ‌ها نیز بیش از یک قلاده مطرح شده و در همان فضای مجازی خود عنوان کرده که منطقه مورد نظر زیستگاه و محل تردد همیشگی پلنگ است.

 

کار بد اخلاقی رسانه‌ای محیط زیست به اینجا ختم نشده، در بیانیه‌هایی که محیط زیست علیه جواد هادی اصل نیروی ارزشمند و هنرمند، امدادگر، غواص و مستندساز توانمند استان بعد از یک انتقاد ساده او منتشر کرده است و از ادبیات نامتعارف و خارج از کرامت انسانی بهره برده، مشخص شده پیش از این نیز این سازمان اخبار غلط، شبهه ناک و خلاف واقع را عمدا به خورد رسانه‌ها داده تا بتواند خود را از اتهام ضعف و ناتوانی تبرئه کند یا رزومه سازی در دوره مدیریت جدید برای خود داشته باشد!

 

در جوابیه جواد هادی اصل به محیط زیست نکته‌های عجیبی دیده می‌شود از جمله اینکه محیط زیست در اعلام خبر کشته شدن پلنگ تنگ مهریان یاسوج که سال گذشته رخ داد خلاف گویی کرده و تلاش بر پنهان کاری داشته که به محض اطلاع جزیی یک خبرنگار بعد از گذشت یک روز انکار، اصل ماجرا مطلبی یک طرفه و خودساخته به خورد رسانه‌ها داد و هرگز هیچ عکسی از لاشه پلنگ و خود عملیات مورد نظر ارائه نداد!

 

با این حال اینطور تصور می‌شود که محیط زیست استان در دوره اسلام جاودان خرد با چنین اخبار شبهه ناک و غیر واقعی و حتی بدون ذکر منبع تلاش بر رزومه سازی دارد و اعتبار رسانه‌های استان را زیر سوال می‌برد.

 

با این نوع رفتار‌های قطعا به درک و شخصیت مخاطبان توهین می‌شود و با تکرار آن کل ساختار دولتی سازمان و اعتبار رسانه‌های استان را خدشه دار خواهد کرد.

عصردنا

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت