پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 خرداد 1402 ساعت 09:03:: شناسه خبر: 135302

خلق آثار دفاع مقدس راهکار مقابله با آسیب های فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خلق آثار در قالب کتاب و فیلم خاطرات هشت سال دوران دفاع مقدس راهکار مقابله با آسیب های فرهنگی است

سیدجواد هاشمی‌مهر روز شنبه در آیین رونمایی از کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» با اشاره به اینکه در پیش بودن سوم خرداد ماه سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر افزود: سوم خرداد روزی به‌یادماندنی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس و روزی پرافتخار برای فرزندان ایران زمین است که با کمترین تجهیزات و با دست خالی در مقابل همه استکبار ایستادند و خرمشهر قهرمان را آزاد کردند.

وی بیان کرد: حماسه‌آفرینی رزمندگان کشورمان در این روز آنچنان برای امام خمینی (ره) اهمیت داشت که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امروز دشمن فرهنگ کشورمان را مورد تهاجم قرار داده و به‌ویژه در فضای مجازی زمینه برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی فراهم شده به همین علت نیاز است برای مقابله با این تهاجم، فرهنگ ناب دفاع مقدس را بیش از پیش به نسل جوان انتقال دهیم.

هاشمی مهر تصریح کرد: رزمندگان عرصه جهاد و شهادت و نویسندگان باید پای کار بیایند و اجازه ندهند آن حماسه‌آفرینی‌ها و دلاورمردی‌ها فراموش شود.

وی عنوان کرد: امروز در عرصه‌های مختلف پیروزی‌ها و افتخارات زیادی نصیب ایران اسلامی می‌شود که همه مرهون حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان اضافه کرد: امروز نیازمند نگارش خاطرات رزمندگان، همسران، مادران و فرزندان شهدا هستیم تا خاطرات و حماسه‌آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: همچنین نیاز است آثار با مضمون دفاع مقدس آسیب‌شناسی شود تا کتاب های تولید شده اغراق‌آمیز نباشند و منطبق بر واقعیات باشند زیرا نسل امروز نسل روشنی است و می‌تواند درک کنند که آنچه نوشته شده چه میزان با واقعیت‌ها منطبق است.

هاشمی‌مهر ابراز کرد: مسئولان هم باید کمک کنند و اجازه ندهند فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود و حفظ این فرهنگ نیاز به همکاری رزمندگان دفاع مقدس و قلم توانای نویسندگان دارد.

کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» امروز (یکشنبه) با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، پیشکسوتان دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در سالن کنگره شهدای یاسوج مرکز این استان رونمایی شد.

این کتاب روایتگر خاطرات سردار «سید امرالله یزدان‌بخش» از رزمندگان دوران دفاع مقدس در عملیات «فتح‌المبین» است که با حمایت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.

کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» در ۲۸۸ صفحه به قلم «سیدفتحعلی بزرگمهرنژاد» و مرحومه «سیده‌طاهره بزرگمهرنژاد» به رشته تحریر درآمده و توسط نشر «شاهد» چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت