پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 خرداد 1402 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 135731

جلسه مدیریت بحران با چندین موضوع مهم

بررسی خسارت‌های سیل مونسون و آمادگی برای مواقع بحران به ویژه آتش سوزی از محور‌های جلسه ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد بود.

به گزارش  صدای جنوب ،  جلسه ستاد مدیریت بحران با سه دستور کار گزارش عملکرد جبران خسارت‌های بخش کشاورزی و دامی در سیل مونسون، آمادگی دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص بحران‌ها از جمله آتش سوزی‌ها و گزارش عملکرد صندوق بیمه کشاورزی تشکیل جلسه داد.
استاندار در جلسه ستاد بحران با اشاره به اینکه امسال و در چند هفته اخیر آتش سوزی‌ها در مناطق گرمسیری استان شروع شده است گفت: همه دستگاه‌ها موظف به پشتیبانی برای مهار آتش سوزی‌ها هستند و در صورت تعلل در ارائه خدمات، خسارت‌های جبران ناپذیری به مراتع و گیاهان وارد می‌شود.

احمدزاده افزود: در برخی مواقع برای مهار آتش در ارتفاعات به بالگرد نیاز است که باید پیش بینی‌های احتمالی انجام شود و برخی اوقات نیز به نیروی مردمی نیاز است که آموزش‌های لازم در این خصوص ضروری است.
وی با بیان اینکه باید حمایت‌های لازم از نیرو‌های جهادی در روستا‌ها انجام شود ادامه داد: در مناطقی که احتمال آتش سوزی وجود دارد شناسایی نیرو، برگزاری جلسات توجیهی، ارائه آموزش‌های لازم و امکانات، ضروری است.

احمدزاده گفت: در برخی مواقع تا رسیدن امکانات دستگاه‌های متولی در آتش سوزی‌ها فرصت زیادی از دست می‌رود و مردم محلی می‌توانند نقش موثری در کاهش میزان خسارت‌ها ایفا کنند.

وی با بیان اینکه قرار است کتابی از تجربیات سیل مونسون چاپ شود گفت: در بعضی استان‌ها تلفات سیل زیاد بود، اما در کهگیلویه و بویراحمد خوشبختانه تلفاتی نداشتیم و این تجربیات باید به آیندگان منتقل شود.

احمدزاده در بخشی از صحبت‌ها با اشاره به خسارت‌های سیل به بخش شیلات در سال گذشته اشاره کرد افزود: بعضی از خسارات در بخش آبزیان ناشی از ترک فعل‌ها بود و گاهی خود مزرعه داران کوتاهی کرده بودند که با برنامه ریزی می‌توان از این خسارت‌ها جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح مطالعاتی برای پیشگیری از تکرار این خسارت‌ها گفت: اگر در تابستان امسال هم سیل آمد و خسارت به بار آورد ناشی از بی توجهی دستگاه‌ها است.

استاندار با اشاره به اینکه سیل مونسون خسارت ها‌ی زیادی به عشایر وارد کرد بیان کرد: باید چاره اندیشی شود و پیش بینی‌ها تا پایان شهریور انجام شود تا امدادگران پیش از وقوع سیل و خسارت، خود را به عشایر برسانند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت