پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 خرداد 1402 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 135980

توانمندسازی منابع انسانی و ارتقای بهره وری اهدافی که باید محقق شود 

معاون توسعه و منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای بهره وری اهدافی مهم که برای محقق شدن آن باید تلاش کنیم.

تشکیل مجمع معاونین توسعه و مدیریت منابع استان اقدامی جدید از سوی معاون توسعه و منابع انسانی استانداری که برای اولین بار در سطح کشور و این استان شکل گرفت.

مرادعلی پیوند در نشست مجمع معاونین توسعه مدیریت و منابع انسانی ادارات استان اظهار داشت: با تشکیل و فعالیت این مجمع راهکارها، برنامه ها و دیده گاه مطرح و مشکلات احصاء و سطح بندی و اولویت گذاری می شوند تا برای رفع آنها چاره اندیشی شود.
پیوند تصریح کرد: تبیین دیدگاه ها و ایده های نو برای هر چه بهتر در زمینه افزایش توانمندی نیروی انسانی و بهره وری از اهداف قابل محقق در این مجمع است.
معاون توسعه و منابع استانداری، اشرافیت بر قوانین و مقررات و ساختارها به منظور پیشبرد امور با همگرایی، اجماع و تعاملات بین بخشی را از دیگر اهداف این مجمع اعلام کرد.
دکتر پیوند اعلام کرد: در این مجمع انجام وظایف و ماموریت ها در قالب دستورالعمل ها و قانون در دستگاه های اجرایی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این مهم هستیم که این مجمع با تدوین اساسنامه و تشکیل کارگروه های مختلف تخصصی با کسب تجربیات، جلسات را به صورت ماهانه برگزار وعملکردها، سیاستگزاری ها و برنامه ها را رصد و تصمیم سازی ها و مصوبات را عملیاتی نماید.
پیوند تاکید کرد: ضرورتی است که آگاهی بخشی همسو با اهداف، برنامه ها و عملکردها با تشکیل و فعال کردن یک گروه اطلاع رسان و پیام رسان انجام گیرد.
معاون توسعه و منابع استانداری اعلام کرد: اختیارات این معاونت گسترده است و عموما تصیمم سازی مهمی در آن صورت می گیرد و همه بر مبنا و استفاده از قانون و مقررات بوده که جای کوتاهی و غفلت ندارد.
پیوند عنوان کرد: باید ساختارها به سمتی حرکت کند وبین دستگاه ها به اشتراک گذاشته شود تا بر عملکردها، اطلاعات و خوانش ها در حوزه حقوقی، کاهش هزینه های دولت، فساد زدایی، شفافیت و ارتقاء عملکردی و افزایش بهره وری موثر باشد.
وی با بیان اینکه حوزه کاری ما گسترده و حساس است خاطرنشان کرد: به همین دلیل مهم است که اقدامات حوزه مالی، استخدامی و حقوقی مورد نظارت مستمر و توجه جدی قرار بگیرد.
معاون توسعه و منابع استانداری تاکید بر اهمیت بهره وری و تاثیرگذاری یک سوم رشد اقتصادی مملکت را از اهداف مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: به همین خاطر یکسری برنامه در قالب برش استانی که سازگار با منابع و ظرفیت های داخلی است در نظر گرفته شده تا ما را زودتر به این هدف برساند.
پیوند بر اهمیت جشنواره شهید رجایی و شناخت بیشتر فعالیت های شورای راهبری تاکید کرد و گفت: ارزیابی دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی و شورای فرادستی می تواند بر ارتقای ضریب بهره وری و عملکردی اثربخش باشد.
وی مسئله گفتمان سازی در حوزه بهره وری را از دیگر نیازها در این خصوص عنوان کرد و گفت: در این گفتمان هم مفهوم و مصادیق و هم مستندات و قانون باید مورد توجه قرار گیرد.
پیوند نشست های تخصصی ارتقاء ضریب بهره‌وری در دستگاه های اجرایی و عملیاتی کردن مصوبات را از دیگر مصادیق این گفتمان دانست.
معاون توسعه و منابع استانداری عنوان کرد: توسعه اقتصادی با زیربنای سرمایه گذاری در کنار بودجه و منابع، جلوگیری از هدر رفت بیت المال و ارتقاء کیفیت انجام کار به تقویت شاخص بهره وری تسریع می بخشد.
دکتر پیوند عنوان کرد: در حوزه مسئولیتی پذیری ما تکمیل شبکه دولت و اهمیت به فناوری اطلاعات، مراقب بودن و مقابله با تهدیدات اطلاعاتی و امنیتی دشمن، جلوگیری از حمله های احتمالی سایبری و توانمند سازی کاربران در این خصوص اهمیت ویژه ای دارد که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.
وی از برگزاری طرح تعالی تشکیلات برای نیروی انسانی ادارات خبر داد و گفت: توانمندسازی نیروی انسانی، شاخص مهمی است که باید در طرح تعالی تشکیلات مورد توجه باشد.
پیوند با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع در ادارات و دستگاه های اجرایی گفت: برپایی میزخدمت در دستگاه های اجرایی با ارائه کیفی خدمات باشد.
معاون توسعه و منابع استاندار با تاکید بر صرفه جویی در مصر انرژی در دستگاه های دولتی گفت: تاکید بر ۳۰ درصد صرفه جویی در حامل های انرژی شده است.
به گفته دکتر پیوند طرح تبسم و بازدید سرزده از ادارات و دستگاه ها همچنان در دستور کار قرار دارد تا ضمن تکریم زحمات مدیران و کارمندان دستگاه ها، مشکات و کمبودها شناسایی و تلاش برای رفع آنها انجام و با کم کاری ها و نامنظمی عملکردها نیز مقابله شود.
در این نشست معاونین توسعه و منابع دستگاه های اجرایی استان پیشنهادات و دیدگاه های خود را برای هر چه بهتر پیشبرد امور دستگاهی، ارائه خدمات بهینه، انجام امور مردم و رفع مشکلات اداری ارائه دادند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت