پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 خرداد 1402 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 136043

افزایش سه برابری تولید گندم در کهگیلویه/استاندارکهگیلویه وبویراحمد: سال گذشته تنها ۱۰ هزار تن گندم در کهگیلویه برداشت شد

سید علی احمدزاده در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان کهگیلویه گفت: آشنایی با مشکلات کشاورزان و اداره تعاون روستایی و نحوه خرید این محصول توسط اداره غله به عنوان مجری خرید گندم از اهداف این بازدید است.

صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش سه برابری تولید گندم در استان خبر داد.
سید علی احمدزاده در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان کهگیلویه گفت: آشنایی با مشکلات کشاورزان و اداره تعاون روستایی و نحوه خرید این محصول توسط اداره غله به عنوان مجری خرید گندم از اهداف این بازدید است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش سه برابری تولید گندم در استان خبر داد و یادآور شد: شرایط بهتری را در برداشت محصول گندم نسبت به سال گذشته داریم و تولید این محصول در کهگیلویه و گچساران سه برابر رشد داشته است.
وی با ییان اینکه برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان آغاز شده و کماکان ادامه دارد، گفت: تاکنون ۲۷ هزار تن گندم از مزارع شهرستان کهگیلویه برداشت شده این در حالی است که سال گذشته تنها ۱۰ هزار تن گندم برداشت شد.
دکتر احمدزاده با بیان اینکه سال گذشته ۸ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی گچساران برداشت شد، افزود:  برداشت گندم در این شهرستان از ۱۵ هزار تن گذشته است.

به گفته دکتر احمدزاده تاکنون ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از جمله اقدامات خوب صورت گرفته امسال شبانه‌روزی بودن مراکز خرید گندم است و کشاورزان در هر ساعتی که مراجعه کنند می‌توانند نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه برداشت گندم در مناطق سردسیری استان آغاز شده افزود: گندم تولیدی کهگیلویه و بویراحمد از بهترین و با کیفیت‌ترین گندم در سطح کشور است.
دکتر احمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۲۰ تن گلزا برداشت شده که رشد خوبی در برداشت این محصول داشتیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنی ازانبار ذخیره سازی  کالاهای اساسی دردهدشت بازدیدکرد.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت