پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 خرداد 1402 ساعت 22:03:: شناسه خبر: 136052

جلسه هم اندیشی و هماهنگی یادواره شهدای حماسه پدخندق برگزار شد

نشست هم‌اندیشی و هماهنگی یادواره شهدای «پد خندق» عصر امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزارشد.

صدای جنوب:

جلسه هم اندیشی و هماهنگی یادواره شهدای حماسه پدخندق به ریاست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و با حضور مدیران کل استانی در سالن اجتماعات شهید هدایت الله طیب اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

در این جلسه پیرامون نحوه برگزاری یادواره مباحثی بین اعضای حاضر در جلسه مطرح شد.
یادواره شهدای پدخندق در مورخه ۴ تیرماه ۱۴۰۲ در محل گلزار شهدای شهر یاسوج برگزار میگردد .

«سیدجواد هاشمی‌مهر» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: یادواره شهدای «پد خندق» در تاریخ چهارم تیر ۱۴۰۲ با حضور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای یاسوج برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: عملیات «پد خندق» از حماسه‌های ماندگار حضور فرزندان این استان در دوران دفاع مقدس است و این حماسه باید در قالب مستند و برنامه‌های فرهنگی روایت شود.

هاشمی‌مهر بیان داشت: راویان دفاع مقدس که خود در عملیات پد خندق حضور داشتند باید این رویداد مهم را برای نسل جوان آنطور که بوده روایت کنند تا نسل جوان بدانند فرزندان این استان چه حماسه‌ای در ۱۶ ساعت عملیات پد خندق آفریدند.

وی با اشاره به اهمیت حماسه پد خندق، خاطرنشان کرد: راویان نباید این حادثه را طوری روایت کنند که دیگر راویان آن را نفی کنند و دوگانگی ایجاد شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان در برنامه‌های مربوط به حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس حضور پررنگی دارند و استقبال خوبی از این برنامه‌ها انجام می‌شود که نمونه آن حضور باشکوه در برنامه تجلیل از خانواده‌های شهدای ارتش در شهرستان کهگیلویه بود.

هاشمی‌مهر ابراز داشت: ادارات‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های تأثیرگذاری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار کرده‌اند.

 

روایتی از حماسه پدخندق پخش
در چهارم تیرماه ۱۳۶۷ و در آخرین روزهای دفاع مقدس، بسیجیان تیپ ۴۸ فتح استان در جاده و پد خندق در جزیره مجنون با شجاعت و ایثار جلوی پیشروی نیروهای بعث را گرفتند.
به رغم آنکه سایر تیپ ها و لشکرها در آن منطقه عقب نشینی کرده بودند اما دالور مردان این
استان مردانه استادند و در نهایت ۱۲۲ شهید و ۷۸ نفر آزاده از رزمندگان این استان اسیر و بیش از ده ها نفر جانباز شدند.
شجاعت و مقاومت تحسین برانگیز رزمندگان استان در پد خندق و جاده خندق باعث شد،مسئولین وقت کشور و فرماندهان سپاه کتباً از این خودگذشتگی و ایثار فرزندان آریوبرزن تقدیر نماید.
محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران وقت نیز در مصاحبه ای با تقدیر از ایثار رزمندگان استان گفته بود اگر مقاومت بچه های کهگیلویه و بویراحمد نبود، عراقی ها سرزمین هایی را که در اوایل جنگ اشغال کرده بودند، دوباره اشغال می کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت