پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 تیر 1402 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 136841

«حاج خسرو باقری» کارافرین برتر استان کهگیلویه وبویراحمد دارفانی را وداع گفت

صبح امروز شنبه سوم تیرماه حاج خسرو باقری کارآفرین برتر سال ۱۳۸۷استان در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به دیار باقی شتافت.

حاج خسرو باقری کارآفرین کلاه نمدی کهگیلویه و بویراحمد که در سال ۱۳۲۵ در روستای نجف آباد یاسوج چشم به جهان گشوده بود در سوم تیرماه ۱۴۰۲چشم از جهان فرو بست

زنده یاد باقری فعالیت خود را در سال ۶۳ با بهره برداری از یک کارخانه سنگ شکن در بویراحمد آغاز نمود .

وی پس از آن کلنگ کارخانه آرد یاسوج را در سال ۷۵ با همراهی مهندس نعمت زاده وزیر وقت صنعت بر زمین زد .

چند سال بعد با افتتاح مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت با تولید لوله های پلی اتیلن و کامپوزیت زمینه اشتغالزایی جوانان بسیاری از منطقه محروم کهگیلویه و بویراحمد را فراهم ساخت .

مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت با سرمایه گذاری ارزی بیش از ۵۵ میلیون یورو و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت ارزشمند و درخشان بانک ملی ایران با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و با ظرفیت سالانه ۸۵ هزار تن توسط  پدر صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد .

تولیدات این کارخانه عظیم صنعتی در بخش های آب و فاضلاب، نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی و نیروگاهی و دریایی و … مصرف و کاربرد دارد.

این مجتمع عظیم تولیدی بعنوان اولین تولید کننده در ایران و سومین تولید کننده لوله های کامپوزیتی نگین درخشان صنعت استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود .

حاج خسرو باقری در سالهای ۸۷ ، ۸۹ و ۹۲ بعنوان کارآفرین برتر کشوری و  در سالهای ۸۷ ، ۸۹ ، ۹۰ ، ۹۱ و ۹۲ ، بعنوان کارآفرین برتر استانی معرفی شد .

گفتنی است ، مجتمع فولاد بویراحمد ، مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی آزادی باقری و جدیدا طرح عظیم پتروشیمی بویراحمد در کارنامه کاری این کارآفرین برتر کشوری به چشم میخورد .

زنده یاد خسرو باقری  با مصاحبه بایکی از سایت های کشوری  در دوجمله  زندگینامه خودرا بیان می کند ،در سال ۱۳۲۵ در روستای نجف آباد یاسوج در خانواده مذهبی بدنیا آمدم .با توجه به اینکه در روستای ما مدرسه وجود نداشت مجبور بودم برای کسب تحصیل به روستای اطراف محل زندگیمان بروم .بعداز اتمام تحصیلاتم تا ششم ابتدایی قدیم ، در سال ۱۳۴۴ در کارخانه قند یاسوج مشغول بکار شدم و بعد از آن در سال ۱۳۵۱ به پیمانکاری پرداختم .

صدای  جنوب، درگذشت  زنده یاد حاج خسرو باقری کارآفرین کلاه نمدی کهگیلویه و بویراحمد که به پدر صنعت استان شهره بود را به بیت معزای باقری و ایل شریف تیرتاجی وهم استانی های عزیز تسلیت عرض می نماید

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت