پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 تیر 1402 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 136948

تحقق آرزوی ۷٠ ساله مردم روستای «گرده کلات»لنده در دولت سیزدهم+تصاویر

در دولت‌های مختلف تلاش‌های زیادی برای رفع محرومیت‌ها صورت‌گرفته است؛ ولی عمق محرومیت‌های این مناطق ناشی از بی‌توجهی دوران پهلوی بوده که باعث شده اقدامات خوب نظام در بیشتر مناطق به‌درستی دیده نشود.

صدای جنوب:

نویسنده: پیمان باوند

؛توجه به مناطق محروم از مهم‌ترین رویکردهای بنیاد علوی است که از بدو تأسیس این نهاد انقلابی شاهد فعالیت‌های خوب این نهاد در راستای رفع محرومیت‌زدایی و توجه به اشتغال‌زایی مردم در روستاها به‌خصوص مناطق محروم کشور هستیم.

توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای، بهداشت و درمان و مدرسه‌سازی و تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم از اولویت‌های مهم نظام در طی ۵ دهه گذشته است؛ ولی در دولت‌های مختلف این اهداف با کم‌وکاستی‌ها و گاهی نیز در برخی مناطق موردتوجه بیشتری قرار گرفته است.

در دولت‌های مختلف تلاش‌های زیادی برای رفع محرومیت‌ها صورت‌گرفته است؛ ولی عمق محرومیت‌های این مناطق ناشی از بی‌توجهی دوران پهلوی بوده که باعث شده اقدامات خوب نظام در بیشتر مناطق به‌درستی دیده نشود.

ازاین‌رو یکی از اهداف و اولویت‌های مهم دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته است که این مهم در شهرستان لنده با همراهی بنیاد علوی جلوه روشن‌تری به خود گرفته است و شاهد آسفالت جاده‌های ارتباطی روستاها، سنگ‌فرش معابر روستایی و صدها طرح اشتغال‌زایی خرد در سطح شهرستان لنده هستیم.

یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم بخش موگرمون به‌خصوص روستای گرده کلات که گذرگاه یکی از بکرترین مناطق گردشگری استان یعنی دلی مهرجان است در طی ۷۰ سال گذشته بحث زیرسازی و آسفالت این محور روستایی با پیچ‌وخم‌های بسیار است که این مهم پس از وعده مسئولان بنیاد علوی و راهداری شهرستان با پیگیری‌های خوب فرماندار شهرستان لنده اجرایی شده است.

علی نیک‌بخت مدیر آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی شهرستان لنده گفت: این مسئله یکی از مطالبات برحق این منطقه محروم بود که باتوجه‌به عمق محرومیت این روستا برای تأمین اعتبارات لازم مورد تصویب قرارگرفتند.

وی افزود: در راستای تعامل و مشارکت ۵۰درصدی با اداره راهداری در جهت اجرای طرح‌های مشارکتی به‌خصوص در حوزه زیرساخت راه‌های روستایی با تعیین سهم مشارکت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ریالی بنیاد علوی برای زیرسازی ۵ کیلومتر و اجرای آسفالت تا سقف اعتبار بنیاد علوی با نظارت و تأمین قیر اداره راهداری اجرایی شده است.

مدیر آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی شهرستان لنده گفت: امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از این محور روستایی که مسیر تردد جاده عشایری و گردشگری دلی مهرجان است باشیم.

خبرنگار : Mohammad Riahy

تصاویر تکمیلی

   

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت