پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 تیر 1402 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 137550

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

خرید و ذخیره سازی ۶۸ هزار تن گندم در استان/ نیازی به واردات نداریم

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از خرید و ذخیره سازی ۶۸ هزار تن گندم در این استان خبر داد و گفت: دیگر نیازی به واردات نداریم.

صدای جنوب:

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از خرید و ذخیره سازی ۶۸ هزار تن گندم در این استان خبر داد و گفت: دیگر نیازی به واردات نداریم.

ابولحسن صداقت کیش گفت: تاکنون ۶۸ هزار تن گندم در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری و ذخیره سازی شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.
وی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را در مجموع ۷۸۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۹۹.۳ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و تنها ۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مانده این مبلغ نیز بزودی پرداخت خواهد شد.
صداقت کیش با اشاره به اینکه خرید گندم در مناطق سردسیری ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۳ هزار تن دیگر به میزان ذخیره سازی اضافه شود، ابراز کرد: سال گذشته در تمام شهرستان‌های استان ۳۰ هزار تن گندم خرید و ذخیره سازی شد در حالی امسال تنها در شهرستان کهگیلویه ۳۰ هزار تن خرید داشته‌ایم.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مصرف گندم این استان در ماه بین ۸.۵ تا ۹ هزار تن بوده که هم اکنون ۷۰ هزار تن ذخیره داریم و با این شرایط تا پایان سال نیازی به واردات گندم نداریم و به نوعی به اندازه نیاز مردم ذخیره سازی شده است.
صداقت کیش با بیان اینکه ۷۲۵ تن کلزا نیز در استان خریداری و تاکنون مطالبات ۹۵ درصد کلزاکاران پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: گندم و گلزاری خریداری شده از طریق ۱۰ مرکز خرید در مناطق مختلف بوده است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت