پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1402 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 137853

در شورای برنامه ریزی استان مطرح شد:

گلایه موحد از رییس جمهور/چرا هیچ وزیری به کهگیلویه وچرام سفر نکرد؟

نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در حضور رئیس جمهور ایران سخنرانی و بر توسعه این استان و رفع مشکلات آن تاکید کردند.

صدای جنوب:

نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در حضور رئیس جمهور ایران سخنرانی و بر توسعه این استان و رفع مشکلات آن تاکید کردند.
به گزارش صدای جنوب به نقل از کبنا، شامگاه دوشنبه (۲۶ تیرماه ۱۴۰۲) نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از وزرا و مسوولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یاسوج برگزار شد.
روشنفکر در ابتدا به تمجید از رئیس جمهور پرداخت و گفت: آقای رئیس جمهور حضرتعالی نه فقط در درون ایران بلکه نقش  شما در حوزه‌های فرامرزی ستودنی است.
وی گفت: از حضور وزرا، کارشناسان، فعالان اقتصادی، معاونین رئیس جمهور، استاندار بسیار دلسوز و مدیران پر تلاش و نماینده ولی فقیه به طور ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.
روشنفکر با بیان اینکه سفر اول برای استان پُر برکت بود، گفت: امید داریم سفر دوم پربارتر باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد را استان گنج‌ها و رنج‌ها دانست و گفت: آقای رئیس جمهور حضور شما را به استان گنج‌ها و رنج‌ها گرامی می‌دارم. استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۵ درصد نفت، ۱۰ درصد آب‌های سطحی و یک درصد خاک کشور را به خود اختصاص می‌دهد و همچنین این استان معادن بی‌نظیر و نیروی انسانی خلاق و متعهد زیادی دارد و سرزمین گنج‌ها زیبنده آن است. اما با این وجود استان کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت فقر و نداری رنج می‌برد.
وی افزود: استان ۷۵۰ هزار نفری ۱۶۰ هزار نفر آن تحت نهادهای حمایتی است.

روشنفکر گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد چشم و امیدشان به دولت ایران قومی و رئیس این دولت است. امیدوارم با درایت و تدبیر حضرتعالی توسعه همه حانبه در این دیار تحقق یابد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه راه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق سرمایه‌گذاری می‌گذرد، افزود: کهگیلویه و  بویراحمد زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری را ندارد و باید در بحث سرمایه‌گذاری این استان را ویژه‌تر دید.
وی با بیان اینکه ما شرمنده مردم هستیم، گفت: در دیار من بسیاری از روستاهای ما راه ارتباطی مناسب ندارند و زنان بارداری به دلیل نبود راه ارتباطی در مسیر جان باخته‌اند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: فرودگاه یاسوح بود و نبود فرقی ندارد و در هفته دو پرواز دارد که امیدوارم در این رابطه دستوری بفرمائید.
روشنفکر در انتهای صحبت‌هایش گفت: پروژه راه آهن یاسوج – اقلید به کما رفته است که این امید را داریم در خصوص پروژه اقلید – یاسوج اقدامات شایسته‌ای انجام بگیرد.
حجت الاسلام سید محمد موحد_ نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده_ در این جلسه ابتدا از هیئت دولت گلایه کرد و گفت: ظاهراً شهرستان‌های کهگیلویه و چرام از مسیر سفر حذف شدند و کسی از وزرا به این دو شهرستان با این همه جمعیت سفر نکردند که انتظار می‌رود، دستوری فرمائید که فردا دو نفر از وزرا، آقای اوجی، وزیر نفت برای بحث کلنگ‌زنی پالایشگاه چرام که سرمایه گذار آن هم آماده است، و وزیر صمت به این شهرستان‌ها سفر کنند و مردم را از این نگرانی در بیاورند و کام مردم را از این سفر شیرین کنند.
وی در ادامه گفت: زبان من در استقبال از هیئت دولت ناقص است، الحق و الانصاف مردم سنگ تمام گذاشتند.
وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: احداث سد آبریز حق مردم کهگیلویه بزرگ است که امیدوارم در دولت عدالت محور حضرتعالی این مهم انجام بگیرد.
موحد گفت: جاده پاتاوه – دهدشت از خدمات بی نظیر جمهوری اسلامی است و امیدوارم که جاده تشان به لنده و لنده به جاده پاتاوه – دهدشت و همچنین جاده پل بریم- چرام و قلعه رئیسی که مجوزهای لازم را دارند در این دولت تحرک بیشتری داشته باشند.
نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: معدن بوکسیت، فسفات و کارخانه هیدراته چرام منتظر حمایت شما و وزیر جهادی است.کبنا
موحد در ادامه گفت: مردم شهرستان بهمئی با وجود ۸۰ حلقه چاه از خیلی نعمت ها بی بهره هستند.
وی افزود: آب شرب چهار شهر حوزه انتخابیه من هنوز اندر خم یک کوچه است.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: منتظر کلنگ‌زنی پتروپالایشگاه و پالایشگاه چرام هستیم.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت