پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آبان 1402 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 140537

خودمختاری بانک ها موضوع مهم و همیشگی جلسه کمیته اشتغال کهگیلویه

صدای جنوب: سید حمزه محقق‌زاده در جلسه کمیته اشتغال، مشکلات عدم پرداخت تسهیلات را مربوط به برخی شعب بانک‌ها عنوان و اظهار کرد: یک بانک چندین شعبه در شهرستان دارد، یک شعبه کار را خوب انجام می‌دهد دو شعبه دیگر قائل به شخص هستند و کارها را انجام نمی‌دهند. فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: تکریم ارباب […]

صدای جنوب:

سید حمزه محقق‌زاده در جلسه کمیته اشتغال، مشکلات عدم پرداخت تسهیلات را مربوط به برخی شعب بانک‌ها عنوان و اظهار کرد: یک بانک چندین شعبه در شهرستان دارد، یک شعبه کار را خوب انجام می‌دهد دو شعبه دیگر قائل به شخص هستند و کارها را انجام نمی‌دهند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: تکریم ارباب رجوع به عهده همه مجریان قانون است و این روند باید اصلاح شود.

 

وی بیان کرد: چگونه است که همان تسهیلات در دیگر شهرستان پرداخت می‌شود اما در دهدشت با مشکل مواجه می‌شود و پرداخت نمی‌کنند؟ این‌جا مشخص است که سلیقه‌ای کار می‌شود.

 

محقق‌زاده تبعیض در بین چندین ضامن داشتن را از دیگر مشکلات در بانک‌ها عنوان و گفت: این همه سخت‌گیری ظلم در حق شهروندان است.

 

وی بیان کرد: ما صنایع خوبی در شهرستان نداریم که اشتغال ایجاد کند و تسهیلات هم این‌گونه سخت‌گیری می‌شود.

 

فرماندار کهگیلویه خواستار گزارش جامع وضعیت سیل مونسون تا یک هفته اخیر شد.

سید سلیمان کریمی در جلسه کمیته اشتغال این شهرستان، تعهدات اشتغال شهرستان در سال جاری را ۱۹۰۰ نفر عنوان و اظهار کرد: از این مجموع تاکنون ۱۴۲۵ نفر در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی و موسسات ثبت شد که بیشترین ثبت مربوط به کمیته امداد بوده است.

 

رئیس اداره کار کهگیلویه افزود: تعهدات اشتغال سال گذشته ۲۷۰۰ نفر بود که ۲۲۱۰ نفر آن ثبت شد.

 

وی مشکلات بانکی، طولانی شدن مدت زمان صدور مجوز‌ها و پرداخت، دوگانگی برخورد بانک‌ها در سطح استان و شهرستان را از جمله مشکلات عمده در زمینه اشتغال عنوان و تصریح کرد: برخی پرونده‌ها سال گذشته تکمیل و به بانک معرفی شده‌اند اما هنوز پرداخت نشده‌اند.

 

کریمی گفت: مدیرعاملان بانک‌ها با حضور استاندار و معاون اقتصادی در استان جلسه می‌گیرند و می‌گویند همه چیز گل و بلبل است اما وقتی به شهرستان‌ها می‌رسد کار خاصی نمی‌شود و یا برخی شهرستان‌ها، شهرستان‌تر هستند؟!

 

وی بیان کرد: ما از قِبَل همین مردم مسئول شدیم و تمام سعی ما باید بر کاهش رنج و آلام مردم باشد، اما بعضی رفتارهای ما سبب افزایش مشکلات مردم می‌شود.

 

کریمی افزود: از روزی که آمدیم یک درخواست از شورا و شهرداری داشتیم و تاکنون چهار سرپرست عوض کردند و این‌قدر بحث‌های شورا زیاد است که بیکار نمی‌شوند، و امیدواریم این خواسته ما( ایستگاه کارگری) را به جایی برسانند.

 

وی بیان کرد: طبق آمار دولتی که موجود است بالای ۷۰ نفر از جامعه ایثارگری در پتروشیمی دهدشت مشغول به کار هستند.

 

به گفته کریمی در زمینه پتروشیمی دهدشت نزدیک ۸۰۰ نفر جذب شده‌اند که ۸۰ درصد آن‌ها بومی و از چهار شهرستان مختلف کهگیلویه بزرگ جذب شدند

وی هم‌چنین خواستار ورود شهرداری برای ایستگاه کارگری در شهرستان شد.

 

عابد موسوی نیز در جلسه کمیته اشتغال اظهار کرد: قریب به دو هزار متقاضی مشاغل خانگی داشتیم که حدود ۷۰۰ پرونده تشکیل و به بانک معرفی شدند.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: ۳۸ فقره پرونده طرح تامین آب به مبلغ بیش از ۱۸ میلیاردتومان با اشتغال‌زایی قریب به ۱۱۶ نفر به کارگروه استان جهت دریافت تسهیلات ارسال شد.

وی بیان کرد: هم‌چنین تعداد ۵ طرح مکانیزاسیون با مبلغ بیش از ۲۵ میلیاردتومان از محل منابع داخلی به بانک کشاورزی ارسال شد.

موسوی از ارسال حدود ۱۶۵۰ پرونده سیل مونسون به مبلغ ۹۰ میلیاردتومان به بانک‌های تجارت، ملی، ملت، صادرات و بانک مسکن خبر داد و گفت: در استان قول مساعد می‌دهند اما در شهرستان در مرحله اول با مشکل مواجه می‌شوند. بانک مسکن زیر بار نمی‌رود، بانک صادرات و ملت می‌گویند پرونده‌ها زیاد هستند.

وی افزود: مردم روزانه بین بانک‌ها و جهاد سرگردان و بلاتکلیف هستند و انتظار می‌رود این مشکل مردم مرتفع شود.

اما نماینده بانک مسکن در این جلسه از با بیان این‌که ۱۴ سهمیه پرونده سیل مونسون داشتیم گفت: در همین سال جاری هشت پرونده با اعتبار هر نفر ۲۵۰ میلیون تومان را پرداخت کردیم و مابقی هم در حال پرداخت هستند.

اما معاون جهاد کشاورزی مجدد این گفته بانک مسکن را رد کرد و گفت: این بانک تاکنون هیچ پرداختی نداشته است و ما طرح بالای ۱۵۰ میلیون تومان در شهرستان نداریم.!

محقق‌زاده فرماندار شهرستان کهگیلویه هم این را گفت که مطالبات جدی مردم شهرستان پرونده‌های سیل مونسون هستند که باید بررسی و پرداخت شوند.

نماینده یکی دیگر از بانک‌ها نیز گفت: انتظار داریم تسهیلاتی که ارائه می‌دهیم در راستای اشتغال‌زایی هزینه شوند تا منابع ما سوخت نشوند.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت