پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 آبان 1402 ساعت 13:08:: شناسه خبر: 140580

ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم کهگیلویه وبویراحمد

صدای جنوب: آیت الله نصیر حسینی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و با بیان اینکه انجام اعمال عبادی سبب رضایت خداوند متعال و کسب بهشت می شود، گفت: با تعدی و ظلم و بازی با آبروی انسان های مسلمان، بهشت نصیب انسان نمی شود و عواقب دنیوی و اخروی نصیب آنها خواهد شد. امام […]

صدای جنوب:

آیت الله نصیر حسینی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و با بیان اینکه انجام اعمال عبادی سبب رضایت خداوند متعال و کسب بهشت می شود، گفت: با تعدی و ظلم و بازی با آبروی انسان های مسلمان، بهشت نصیب انسان نمی شود و عواقب دنیوی و اخروی نصیب آنها خواهد شد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه افراد بهشتی و جهنمی با انجام نیک یا گناه نتیجه اعمال خود را در این دنیا خواهند دید، گفت: انسان نتیجه اعمال خود را خواهد دید و به طور قطع از نتیجه این اعمال آگاه خواهد شد.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نمازجمعه شهر یاسوج با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی  گفت: روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است، آن حضرت سومین یا چهارمین فرزند حضرت علی علیه السلام است که در سال ۵ یا ۶ هجری متولد شد و دارای چهار فرزند پسر و یک دختر داشت که آن حضرت در نهایت رحلتی شهادت گونه داشت، آن حضرت به نام زینب بود که توسط پیامبر و به وسیله جبرییل یعنی زینت پدر نامیده شد؛ آن حضرت مفسر قرآن بود و به صورت شبانه عبادت می کرد و در شرایط سخت کربلا نماز شب او و مستحبات او ترک نشد و در شرایط سخت برخی از موارد نشسته نماز می خواند آن حضرت دارای خطبه های بلیغ و فصیح بود.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه حضرت زینب (س) در حجاب و حیا و شجاعت و دفاع از جبهه حق الگو است، گفت: در شرایط جنگی کربلا در مقابل یزیدیان خطبه خواند و آنها را رسوا ساخت، وی دارای علم لدنی بود کسی که مستقیم از خدا صاحب علم شده است.

وی افزود: روز پرستار را به همه پرستاران تبریک می گویم کسانی که شبانه روز در حال تلاش و خدمت به بیماران هستند، پیامبر اسلام در روایتی فرمود: اگر کسی برای یک انسان بیمار تلاش کند از گناهانش پاک می شود همانند روزی که از مادر متولد شده است، یعنی غذا دادن، شستشو، درمان سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

آیت الله حسینی گفت: همچنین پیامبر فرمود: اگر کسی به مریضی میوه دلخواه او را بدهد خدا از میوه های بهشت به او خواهد داد.

وی به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغ سلام رهبری معظم به مردم استان اشاره و تاکید کرد.

وی به روز راهپیمایی در ۲۸ آبان ماه در حمایت از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: در فلسطین و غزه کسانی هستند که متولد نشدند و در شکم مادر جان می دهند در این شرایط اوج جنایت و کشتار مشاهده می شود اما شاهد سکوت و بی تفاوتی مجامع بین المللی  هستیم و حق دفاع از آنها را در این سازمان ها وتو می کنند و تنها راه نجات آنها آمدن منجی است، وقتی رژیم صهیونسیتی این همه جنایت می کنند در حال دفاع از او هستند.

آیت الله حسینی ادامه داد: در انگلیس و آمریکا گروه های مختلف مردمی برای حمایت از فلسطین و مردم این کشور به خیابان ها آمدند.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه در روایت آمده است که با ظهور حضرت در مناطقی از خاورمیانه ودر بیت المقدس حضور پیدا خواهند کرد، گفت: آن حضرت در بیت المقدس نماز خواهند خواند و در آن زمان ملت ها بیدار می شوند و به حکومت های خود حمله کرده و آنها را ساقط می کنند و اینکه خداوند متعال حضرت عیسی علیه السلام را ذخیره کرد برای چنین روزی بود تا عده ای از ملت ها منتظر او باشند و آن حضرت، منجی بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) را یاری کنند.

 

—————————————————-

شهرستانی در حد و اندازه یک بخش!

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های این هفته شهر چرام گفت: محرومیت در چرام که شهرستان شدنش قدمتی حدود  چهارده ساله  دارد تنها به نبود برخی امکانات و زیر ساخت ها خلاصه نمی شود، بلکه تا آنجا ریشه دوانده است که اجازه نمی دهد این منطقه در اندازه یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم بیاید و اینگونه وانمود می شود که همچنان به عنوان یک بخش دیده می‌شود.

امام جمعه چرام افزود: عدم وجود برخی ادارات یا برخی اداراتی که با حداقل نفرات اداره می‌شود و گاهی شهروندان برای یک کار اداری باید فاصله تا دهدشت را بپیمایند.

افشار با بیان اینکه چون در هفته کتاب قرار داریم نکاتی درباره مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی چرام بیان نمایم، ادامه داد: اولا مدیرکل محترمی دارند که تا حال توفیق زیارتشون در چرام برای اینجانب حاصل نشده، با تفاهم و هم اندیشی و بیان مشکلات و رفع نقاط ضعف بین مدیران استانی و شهرستانی، می‌توان به مردم و اهل مطالعه خدمت بیشتری کرد.

وی بیان کرد: دوم اینکه فضای کتابخانه و سالن آن، مناسب برای مطالعه و امور پژوهشی نیست و این امر باعث جذب جوانان و نوجوانان به مطالعه و تحقیق های علمی نمی‌شود و کمکی به افزایش سرانه مطالعه نمی‌شود.

افشار عنوان کرد: طبق بررسی انجام شده، این نهاد در چرام با یک نفر اداره می‌شود که از تلاش هایشان سپاسگذارم اگر این یک نفر به هر علتی در مرخصی باشد تکلیف کتابخانه چه می‌شود.؟

وی تاکید کرد: امیدوارم با توجه به موضوعات فوق ،مدیرکل کتابخانه های استان تدبیری بیندیشند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت همه مسلمانان را به مراعات تقوا و پرهیز از گناه دعوت کرد و مسائل دینی و اجتماعی را یکی از مصادیق تقوا عنوان کرد و افزود: تقوا صرفا نماز خواندن نیست اسلام بدون سیاست، اجتماع و حمایت از برادر دینی ما نداریم امروز وظیفه همه مسلمانان حمایت عملی از مردم مظلوم غزه است.

وحدانی فر با بیان اینکه امروز در غزه اتفاقاتی می‌افتد که جامعه جهانی را متاثر کرده است، گفت: اگر می‌بینید ملت ها در صحنه هستند و فریاد می‌زنند به این علت است که ملت ها به واقعیت خوی درندگی و غاصب بودن صهیونیست زمان توجه کردند.
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید که استکبار جهانی و سران کشورهای مختلف حمایت میدانی و عملی انجام نمی‌دهند به این علت است که تحت سیطره صهیونیسم جهانی هستند.
وحدانی فر با بیان اینکه جبهه مقاومت آماده و هشیار است، خطاب به کسانی که روزی می‌گفتند امروز گفتمان کلام و حرف است و توپ و تانک جایگاهی ندارد، گفت: امروز را می‌بینید که برخی ها در این کشور مسولیت داشتند ابن روزها تنفس مصنوعی به رژیم غاصب صهیونیستی می‌دهند.
وی افزود: توقع داریم که مسولان کشور با کسانی که جبهه مقاومت را تضعیف می‌کنند برخورد کنند، معنایی ندارد که یک کسی از منابع جمهوری اسلامی استفاده کند ولی بیاید چنین سخنانی را بر زبان بیاورد.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: این گفتمان خیلی وقت است که از بین رفته است، گفتمانی که حتی به کودک هم رحم نمی‌کند اگر کفار دستشان به مسلمانان برسد و قدرت داشته باشد مسلمانی را زنده نخواهند گذاشت.
حجت‌الاسلام وحدانی فر بیان کرد: با صدای رسا خواهیم گفت که جریان مقاومت دارد با برنامه پیش می‌رود و تحلیل های عاطفی را نمی‌پذیرد، تا امروز ناموفق بوده است و از این ببعد هم موفق خواهد بود.
وی افزود: دست جبهه مقاومت بر ماشه است، صبر انقلابی جبهه مقاومت حد و اندازه‌ای دارد اگر ولی فقیه اجازه دهد در کمتر از هفته ای تل آویو و حیفا را شخم خواهیم زد.
وحدانی فر اظهار کرد: قدرت پوشالی این رژیم منحوس از بین رفت اما سکوت خیانت بار کشورهای مسلمان قابل توجیح نیست کشورهای مسلمانی که در تریبون خواستار آتش بس هستند اما عملا منافع اقتصادی این رژیم غاصب را تامین می‌کنند نمی‌توانند مسلم باشند، اسلام این کشورها اسلام آمریکایی، اسلام کانالیزه شده توسط یهودیت است.
وی به فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) و روز اشاره کرد و گفت: امید است پرستاران ما نگاه و زندگی زینبی را مورد توجه زندگی خود قرار دهند.
وحدانی فر تصریح کرد: پرستاری سلوک الی الله است و اجر مضاعف دارد که خداوند متعال فرمود کسی که یک شبانه روز بر بالین بیمار باشد بهشت را بر او واجب می‌کنم.
امام جمعه دهدشت به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و سرانه مطالعه کشور را پایین دانست و افزود: به عنوان یک کشور متمدن اسلامی تلاش و توجه برای افزایش روزانه مطالعه و خرید کتاب باید بیشتر شود.
وی کتاب را مهجور عنوان کرد و افزود: علی‌رغم پیشرفت فراوان امکانات در فضای های مجازی و امثالهم اما جای کتاب را هیچ چیزی نمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام وحدانی فر به قیمت کتاب اشاره کرد و گفت: قیمت کتاب و کاغذ قیمت سنگینی است باید کتاب را با قیمت کم در اختیار مردم قرار بگیرد، می‌طلبد که وزارت ارشاد چاره‌ای بیاندیشد.
وی خواستار ترویج کتابخانه های روستایی، محله ای و خانه ای شد و با بیان اینکه فرهنگ اهدا کتاب مورد توجه قرار گیرد چرا که اهدا آگاهی، بینش و بصیرت است، گفت: جامعه ای که اهل مطالعه باشد موفق و توسعه یافته است.
امام جمعه دهدشت خطاب به مدیرکل صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما کلمه توسعه را خیلی به یدک می‌کشد ولی عملا با وجود این همه منابع، و ذخایر الهی و خدادادی توسعه یافته نیست.
وحدانی فر خاطرنشان کرد: استانی که می‌تواند چند استان را با منابع خود مدیریت و تامین کند، استانی که می‌تواند بخش عظیمی از ثروت کشور در بخش نفت و گاز را تولید کند، ولی در صنایع و معادن و بهره‌برداری از این ظرفیت الهی خوب موفق عمل نکرده است.
وی امیدوارم که برنامه بلند مدت استانی داشته باشند الخصوص برای شهرستان کهگیلویه که منابع فراوانی در اختیار دارد که تا کنون توجه ای به آن نشده است توجه ویژه ای صورت بگیرد.

حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: یکی از اساسی ترین عرصه های امر به معروف و نهی از منکر عملی در نظام اسلامی نظارت و کنترل و برخورد دقیق و به روز و بازدارنده در برابر قانون شکنی ها و سوء استفاده ها از قوانین و موقعیت های شغلی است. چون رعایت قانون و پاسداشت قانون در جامعه اسلامی مهمترین معروف است و عدم رعایت و توجه به آن زیانبارترین منکر است و اولا این نظارت برخورد باید از ریزترین امور تا بزرگترین و تاثیر گذارترین امور باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی به سالروز آزادسازی سوسنگرد در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: مدافعین سوسنگرد غیور را در حالی که یکسال در محاصره دشمن مجهز و مسلح بود با حدود ۲۰۰ نفر از پاسدارن و بسیجیان و اهالی شهر به فرماندهی دانشمند شهید چمران عزیز در حالی که ۳ روز بدون آب و غذا و مهمات بودند توانستند این محاصره دشمن را بشکنند و آزادسازی سوسنگرد را رقم بزنند و امروز هم رژیم غاصب صهونیستی همچون صدام مفلوک در باتلاق غزه افتاده و هر چه دست و پا میزند گرفتارتر می شود و نمونه ان هم همین پیشروی محدود و گرفتن بیمارستان شفا بود که گوش عالم و آدم  را کر کردند که حماس در بیمارستان شفا است اسیران در آنجا زندانی هستند اما در پیشگاه عالم رسواتر شدند و تحقیر شدند و شکست بزرگ اطلاعاتی دیگری بعد از طوفان الاقصی متحمل شدند.

وی با بیان اینکه امروز رژیم غاصب می خواهد درد شکست های خود را با راه انداختن جنگ ادراکی علیه افکارعمومی و القای اختلاف در جبهه مقاومت کمتر کند که باید هوشیار باشیم تصریح کرد: جنگ شناختی با دو عبارت ساده ولی دروغ از رسانه های معاند دنبال می کند، عملیات الاقصی تقصیر ایران بوده و پشت صحنه حماسه ۷ اکتبر، جمهوری اسلامی است  با هدف کوچک کردن حماس، پوشش ضعف‌ و میزان آسیب‌پذیری، بهانه‌جویی برای ضربه زدن به ایران، رهبر ایران به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفته که ایران بدلیل عملیات پنهانی الاقصی، وارد جنگ به نیابت از حماس نخواهد شد.(ایجاد افتراق و تحریک ایران به عملیات و بهانه جویی برای کشاندن مستقیم ایران به معرکه و ضربه زدن به قلب مقاومت).

وی تاکید کرد: هدف این خبرسازی‌ها، تحت تاثیر قرار دادن ادراک اجتماعی و گسل سازی میان افکار عمومی و سیاست‌های رسمی نظام است در خبر نخست، بخشی از جامعه را ترسانده و علیه نظام تحریک می‌کنند و با خبر دوم، بخش دیگری از جامعه را ناامید کرده و منتقد نظام می‌سازند. برچسب برجسته سازی سنی بودن حماس نیز در همین چارچوب قابل فهم است و شاید بتوان این مصداق خاص از خبرپراکنی جبهه معاند را ذیل عبارت حکیمانه سیدحسن نصرالله درک نمود که گفت: چشمتان به میدان باشد. جریان خبری آمریکایی_اروپایی، خیزش و اعتراض افکارعمومی جهان علیه اسرائیل را سانسور می‌کند و از طرفی نیز ایجاد اختلال و افتراق در افکارعمومی ایران(حامی ارشد مقاومت) را پیگیر است.

حیدرخواه با بیان اینکه پس باید چشم ها را شست و به میدان نگریست و فریب نخورد در ادامه روز پرستار و ولادت حضرت زینب اشاره و بیان کرد: تبریک عرض میکنم خدمت همه عزیزان مخصوصا پرستاران صبور و سختکوش و علی الخصوص پرستارانی که در بخش با مشکلات بیشتر و کمبود بعضی از امکانات خدمت رسانی میکنند انصافا تلاش و صبر آنها در مسیر الگوی حضرت زینب(س) است و باید این روزها هم بیشتر قداست و نقش پرستاران را درک کنیم در ماجرای حزن انگیز غزه که عملا پزشکان و پرستاران جان خود را کف دست گرفته اند و فرشته نجات کودکان و زنان و مظلومان شده اند. در بیان مقام معظم رهبری پرستاری سلوک الی الله است دارای اجر مضاعف است و مایه امنیت خاطر جامعه و در جمهوری اسلامی مجاهدت در مقابل استکبار است.انشا الله نگاه مسوولان ما به پرستاران و خدمات به آنها و تکریم آنها با این نگاه وسیع مقام معظم رهبری باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز بسیج اشاره و تصریح کرد: آغاز هفته بسیج است بسیجیان عزیز که در همه عرصه ها آماده ایفای نقش و خدمت به مردم و دین و نظام هستد امروز فرهنگ بسیج مرزی ندارد و در همه دنیا در حال گسترش است و ما باید با تقویت روحیه بسیجی و برنامه ریزی دقیق از تمام ظرفیت های بسیج در مسیر رشد و اعتلای کشور و اهداف مقاومت در سراسر دنیا استفاده کنیم و امروز بسیجی باید در گام دوم انقلاب اسلامی و در عرصه جهاد تبیین تمام تلاش خود را مخلصانه و آتش به اختیار انجام دهد و در مسیر ایجاد تمدن اسلامی بیشترین نقش را ایفا کند.

وی گفت: بسیجی باید در هر لحظه و هر زمان و هر مکان در حال خدمت و یا آماده ایفای نقش  باشد در منطقه ما همه بسیجی هستند و علاقه مند به خدمت در عرصه فرهنگی باید بسیجیان ما با قدرت حضور داشته باشند.

حیدرخواه از مردم خواست تا در زمینه مصرف گاز صرفه جویی کنند و ادامه داد: ایام سرد سال آغاز شده و لازم میدانم همه را توصیه کنم به صرفه جویی در مصرف انرژی و شرکت گاز هم اعلام کرده که از ۱۶ آذر ماه کسانی که مصرفشان نسبت به سال گذشته کمتر باشد علاوه بر اینکه رایگان خواهد بود به آنها پاداش هم تعلق خواهد گرفت.

وی با انتقاد از قطعی مکرر برق در چاروسا خواستار مدیریت بیش از پیش این موضوع شد و گفت: ما شک نداریم که در عرصه برق رسانی تلاش های زیادی صورت می‌گیده اما حقیقتا قطعی مکرر برق برای مردم آزار دهنده است اگر واقعا نیاز به تعمیرات و تغییرات هست در طول روز یک ساعت مشخص با اطلاع رسانی قبلی انجام گیرد ضمن اینکه دولت باید عنایت ویژه ای نسبت به مناطق این چنیینی داشته باشد در بحث پرداخت خسارت هم این منطقه مردم آسیب پذیر هستند پس باید در اولویت پرداخت خسارت باشند و این ظلم به مردم است.

این خطیب جمعه گفت: هفته گذشته هم که همه شاهد بودیم در ابتدای خطبه اول برق دو بخش قطع شد و این خاطره بدی است در دولتی که آن را به انقلابی بودن . مردمی بودن می‌شناسند درست است که حوادث هست اتفاقات هست اما می‌شود مدیریت کرد البته مدیریت برق شهرستان می‌گویند که پتروشیمی دهدشت در این زمینه همکاری و همراهی نکرد اما حداقل در این مساله نیاز بود که عاملین از مردم عذر خواهی می‌کردند یا هنوز مدیریت استان ما متوجه نشده که این دولت انقلابی و مردمی است یا اینکه خدای ناکرده شعار می دهند که امیدواریم این اتفاقات تکرار نشود.

همچنین در نماز جمعه امروز شهر قلعه رئیسی که هر هفته یک روستا میزبان نماز جمعه است این هفته روستای دشت آزادی میزبان بود که حکمتیان از فرهنگیان چاروسا به بیان مشکلات این روستا پرداخت که مشکل پل خروجی روستای دشت آزادی تکمیل طرح هادی در روستا و آسفالت خیابان اصلی این روستا را از مسوولان درخواست کرد.

 

امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جنایات و کودک کشی های رژیم غاصب اسرائیل بیان کرد: درگیری هایی که بین ارتش صهیونیستی با جنبش حماس و جهاد اسلامی در سالهای اخیر رخ داده است هر بار کوتاهتر از قبل بوده است و در نهایت به دلیل قدرت مقاومت، صهیونیست‌ها با تن دادن به شروط مقاومت مجبور به آتش بس می شدند.

 

حجت الاسلام راوند با بیان اینکه تعداد تلفات رژیم صهیونیستی در جنگ چهل روزه اخیر با تلفات آنها در همه جنگ های قبلی برابری می‌کند، افزود: در صورت ادامه دار بودن جنگ تلفات این رژیم قطعا به مراتب گسترده تر خواهد شد.

 

وی حضور سربازان این رژیم در غزه و سایر محله های شهر را سبب طولانی تر شدن جنگ دانست و گفت: با توجه به اینکه نیروهای مقاومت از مین ها و تله های انفجاری و پهبادهای انتحاری علیه دشمن غاصب استفاده میکنند و در کمین سربازان، تانکها و تجهیزات دشمن نشسته اند، هزینه های انسانی آنها را افزایش خواهد داد و یقینا حق پیروز خواهد شد.

 

امام جمعه دیشموک آسیب‌های اقتصادی و مهاجرت صهیونیستها به خاطر نبود امنیت و هزینه های هنگفت نظامی در جنگ با غزه را زمینه ساز سرنگونی دولت نتانیاهو برشمرد و افزود: هم اکنون زمزمه این سرنگونی از سوی رسانه ها و معترضان داخلی رژیم صهیونیستی به گوش میرسد.

 

راوند با اشاره به پی بردن دنیا حتی کشورهای غربی به خباثتها و خیانتها و کودک کشی های رژیم غاصب و تنفر جهانی علیه این رژیم، بندر ایلات تنها بندر اسرائیل در دریای سرخ را بندری راهبردی در اقتصاد رژیم صهیونیستی بیان کرد و گفت: بیش از ۹۰درصد از تجارت از طریق این بندر انجام میشود و حمله نیروهای مقاومت عراق به این بندر زیر سایه حضور آمریکا در عراق نشان دهنده دست یافتن عراق علیرغم تحریمها به توانمندی تسلیحاتی بالاست که می‌توانند با موشکهای دقیق و پهبادهای انتحاری بندر کلیدی اقتصاد صهیونیست‌ها را ۵۰۰کیلومتر آن طرف‌تر مورد حمله قرار دهند.

 

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به تعداد بالای داوطبین در این دوره نسبت به ادوار گذشته، این یک حد نصاب چشمگیر است.

 

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه هر رفتاری می‌تواند نرخ مشارکت مردم در انتخابات را بالا ببرد، افزود: این رفتارهای مطلوب عملاً در مسیر تقویت و مشروعیت و مقبولیت و اقتدار ملی خواهد بود.

 

وی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری درباره اینکه چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت اصول اصلی انتخابات هستند و متولیان باید به تامین این اصول و ارکان پایبند باشند، گفت: کسانی که کاری انجام دهند تا مشارکت مردم کمتر شود، مخالفین با ایران قوی هستند و می‌طلبد که مسئولان با تلاش و خدمت شبانه روزی و امید آفرینی در مردم زمینه انتخابات سالم، باشکوه و پرشور را فراهم کنند.

 

امام جمعه دیشموک با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب و همچنین روز پرستار تصریح کرد: هرچند وجود مبارک حضرت زینب عقیله بنی هاشم مستجمع همه خوبی های انسانی و زیبایی های الهی است و در فرهنگ اسلام ناب مصداق بارز انسان کامل است اما با توجه به اصلی ترین وطیفه ما نسبت به انسان کامل، الگو گیری الگو بردار ی از آن بانوی بزرگوار است.

 

حجت‌الاسلام راوند راه شناسی و راهنما شناسی را از دیگر ویژگیهای حضرت زینب برشمرد و گفت: مصداق راه شناسی آن بانوی بزرگ این بود که نماز شبش ترک نمی شد و اینکه دست از امامش نمی کشید مصداق راهنما شناسی آن حضرت است.

 

وی شجاعت زینبی را بارزترین و شاخص ترین خصلت آن حضرت دانست و افزود:شجاعت سه مرحله و مرتبه دارد که مرحله اول به معنای نترسیدن از ظالم است و مرتبه بالاترتسلط برهوای نفس است و بالاترین مرتبه شجاعتی است که انسان در حوادث روزگار خود را نبازد وچه پیروز باشد و چه شکست بخورد صبر و استقامت داشته باشد و حضرت زینب هر سه مرتبه را در حد اعلا داشتند.

 

راوند در پایان با اشاره به مشکلات راههای منطقه گفت: راه بعضی از روستاها چندین روز قطع است و دانش آموزان روستایی نمی توانند به مدرسه بروند و راه اصلی و ارتباطی دیشموک به مرکز شهرستان جهت اصلاح تخریب شده است اما به حال خود رها شده است و از راهداری استان انتظار داریم که به موضوع راههای ارتباطی بخش به خصوص راه ارتباطی به قلعه رئیسی همکاری و تلاش مضاعفی داشته باشند.

 

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر سی سخت به امامت حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه شهر سی سخت در محل مسجد جامع امام علی ع با حضور نمازگزاران برگزار شد.

حجت الاسلام واهبی زاده در خطبه اول ضمن توصیه نفس ضعیف خود و دیگران به تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: تقوا یعنی در سختی ها مشکلات و گرفتاریها خدارا فراموش نکنیم،ای کسانی که ایمان آورده اید ذات و توشه بردارید و بدانید که بهترین ذات و توشه شما تقوا است،تقوا سازش نکردن با شیطان است،تقوا تنها کارت شناسایی است که در هنگام عبور از پل صراط می توانی به راحتی با آن عبور کنید،اگر کارت شناسایی تقوا هنگام عبور از پل صراط همراه ما و شما نباشد اجازه عبور نخواهیم داشت، باید دستورات خدا راانجام دهیم.

واهبی زاده با اشاره به نظر دین درمورد نگاه والدین به فرزند گفت: قرار دادن فرزندان در مسیر خدا توسط والدین ،کمک کردن فرزند برای ماندن درمسیر درست الهی،والدین باید راه و روش اسلامی را به فرزندان خود بیاموزند.

خطیب جمعه سی سخت با اشاره به سخنان حضرت علی در مورد حق فرزند گفت: حق فرزند بر پدر ومادر سه مورد است اول اینکه برای فرزند خود هنگام تولد اسم نیکو انتخاب کنند تا به واسطه آن اسم نیکو سربلند باشد مانند عبدالله، حسین،حسن،مجتبی،علی،فاطمه،زینب،معصومه،دوما نیکو تربیت کردن فرزند یعنی با تربیت صحیح اسلامی فرزند خود را تربیت کنند،سوما تعلیم فرزند به قرآن خواندن.

واهبی زاده اظهار داشت: حضرت علی فرمودند از اسامی دشمنان اسلام و پیغمبر بر فرزندان خود نگذارید ولی متاسفا بعضا در جامعه ایمانی می بینیم که پدر و مادر ها حق را دررمورد فرزندان خود ادا نمی کنند و اسامی غیر اسلامی بر روی آنها می گذارند.

خطیب جمعه سی سخت در مورد خطر بالا رفتن سن ازدواج گفت: بالا رفتن سن ازدواج پسران و دختران از دیگر معذلات هست که ما با آنها دست و پنجه نرم می کنیم و باید خانواده ها نسبت به این مساله هوشیار باشند و مسئولین هم امکانات را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

واهبی زاده امام جمعه سی سخت در خطبه دوم گفت: در هر امتی پیامبری فرستادیم تا از طاعوت پیروی نکنید و به خدا پناه ببرید،اولا بنده خدا باشید،دوما از طاغوت دوری کنید،انسان با تقوا انسانی است که مسیرش دشمنی کردن با طاغوت و شیاطین باشد.

امام جمعه سی سخت ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و تبریک روز پرستار گفت:۵ جمادالاول میلاد حضرت زینب کبری بانوی تاریخ ساز است،بانویی که اوج عظمتش در کربلا بود و با سخنرانی های کوبنده خود دشمنان را در هم کوبید که امام سجاد در باره حضرت زینب می گوید،شما به توفیق الهی دانشمندی هستید که هیچ معلمی ندیده است ،شما فهمیده ای هستید که کسی به شما یاد نداده است.

وی گفت:گرچه حضرت زینب از ۱۴ معصوم نیست ولی در دامان علی و فاطمه پرورش یافته است ودارای صفات عظیمی است،از با فضیلت ترین زنان عالم و باشجاعت ترین ،صبور و حافظ قرآن بود.

در دو سال گذشته جبهه دژخیم دنبال این بود که بگوید در اجتماع زن جایگاهی ندارد.

خطیب جمعه سی سخت ارزش کار پرستاران را بسیار بالا دانست وگفت:عمق کار پرستار را ما در دوران کرونا متوجه شدیم که چه زحماتی می کشند،پرستاران مایه صبر و استقامت هستند.

وی عنوان کرد:یکی از گفتمان های ماگفتمان بسیج و بسیجی است چرا که بسیج همواره  در زمان بحران ها به میدان آمدند و مشکلات را حل کردند،بسیج درخت طیبه شجره است،بسیجی یعنی شهدا و رزمندگان ،علما و خدمت گذاران به نظام مقدس اسلامی که افتخار آفرینی می کنند،در همین دنا بودند ورزشکارانی که درپارالمپیک با قهرمانی پرچم کشور رابالا بردند.

امام جمعه سی سخت با ابراز نگرانی از وضعیت شورای اسلامی شهر سی سخت گفت: دو نکته اساسی و ضروری در شهر سی سخت هست که میطلبد مسئولین هرچه سریعتر اقدام کنند اول اینکه وضعیت خدمات دهی به مسکن مهر سی سخت قابل قبول نیست،مسکن مهر فاقد امکانات رفاهی و فرهنگی و تفریحی است،ما روستاهایی با ۳۰ خانوار داریم که نظام همه امکانات آنها را فراهم می کنند ولی این مرکز با ۱۰۰ خانوار هنوز از این امکانات اولیه محروم هستند،نکته دوم هنوز بحران ناهماهنگی و بی نظمی شورا در سی سخت ادامه دارد،دوماه پیش از همین تریبون نماز جمعه هشدار دادیم و از وضعیت اسفناک شورای سی سخت گفتیم ولی متاسفانه همچنان مشکلات موجود پابرجاست،انتظار از نهادهای امنیتی،مسئولان استانی،مدیرکل امور شهری داریم که به این مهم ورود کنند و نگذارند مردم بازیچه شورا قرار بگیرند،اصلا این وضعیت قابل قبول نیست واین بحران باید جایی ختم شوند چرا مسئولان زیربط به این مهم ورود نمی کنند از مسئولان میخواهم به موضوع شورای اسلامی شهر سی سخت به جد ورود کنند و تکلیف آنها را مشخص کنند تا مردم بیش از این متضرر نشوند.

 

نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.

 

حجت الاسلام صلواتی در خطبه نماز جمعه این هفته بهمئی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: مظهر ایمان به ربوبیت تشریعی در امت اسلام پذیرش ولایت اهل بیت عصمت و طهارت و مولا علی(ع) است یعنی میزان ایمان واقعی و حقیقی بستگی به پذیرش ولایت امیرالمومنین دارد و با پذیرش ولایت علی علیه السلام میزان ایمان ما به ربوبیت تشریع خداوند مشخص می‌شود اگر کسانی این را نپذیرند یا ایمان ندارند یا ایمانشان مثل ایمان ابلیس است.

 

امام جمعه بهمئی تصریح کرد: بر اساس حدیث سلسله الذهب شرط اساسی توحید پذیرش ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است و از طرف دیگر کسانی که با اجرای احکام الهی مثل فرد زانی و سارق مخالفت می‌کنند این‌ها ربوبیت تشریعی خداوند را قبول ندارند امروز هم یکی از موضوعاتی که ایمان واقعی و حقیقی افراد را مشخص می‌کند ولایت است مثلاً اگر کسی در زمان حضرت علی علیه السلام حضور داشت و در یکی از شهرها زندگی می‌کرد که مولا علی نماینده و فرماندار و نائبی برای آن شهر مشخص می‌کردند به حکم شرع و عقل باید حکم و حرف نماینده و حاکمی را که حضرت مشخص کرده عمل کنند نادیده گرفتن سخن و حکم نماینده و نائب و فرماندار مولا علی نادیده گرفتن سخن و حکم مولا علی است نمی‌توان گفت من از ائمه اطاعت می‌کنم اما از نماینده آنها اطاعت نمی‌کنم.

 

وی با بیان اینکه ایمان او همانند ایمان ابلیس است اگر امام معصوم شخصی را بعد از خود و یا زمان عدم حضورش برای حکومت معرفی کردند اطاعت از او اطاعت از امام معصوم است و رد کردن حکم او و سخن او رد کردن حکم و سخن امام معصوم است بیان کرد: امام عصر(ع) در آن توقیع معروف رد بر فقها را در حد شرک بالله می‌داند لذا اگر کسی حکم فقیهی را که ائمه آدرس آن را داده‌اند رد کند گویا سخن ائمه را رد کرده است و هر کس سخن ائمه را که از سوی خداوند تعیین شدند رد کند در ایمانش به ربوبیت تشریعی خداوند دچار مشکل است و برای پذیرش حکومت بر منبعی غیر از خداوند مراجعه کرده است که همان شرک است ایمان به ولایت فقیه همان ایمان به ولایت ائمه است ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است چون رجوع به فقیه با سفارش و امر ائمه انجام می‌شود.

 

وی گفت: یکی از مقدس ‌ترین جهادها امروز جهاد آشنا کردن مردم با ولایت فقیه است و یکی از آفات و خطرات و آسیب جدی ایمان ما عدم ایمان به ولایت فقیه است و طبق فرمایش معصومین مخالفت با ولی فقیه در حد شرک به الله است لذا همگان بایستی گفتمان ولایت فقیه را در جامعه عملیاتی کنند.

 

وی گفت: امروز یکی از گفتمان‌های ولایت مشارکت حداکثری و سلامت و امنیت و رقابت انتخابات است لذا در موضوع انتخابات همگان برای مشارکت سازی تلاش کنند مشارکت سوزی نکنیم نباید در فضای عمومی و سیاسی و رسانه‌ای رفتارها و گفتمان‌های ضد مشارکت و مشارکت سوز وجود داشته باشد و باید جهت گیری‌ها مشارکت آفرینی باشد نهادهای متولی احراز صلاحیت چه اجرایی و چه نظارت بدون سخت‌گیری‌ها و با یک نرمش و وسعت نظر می‌توانند زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند هرچه میزان مشارکت بیشتر باشد اقتدار ملی ما افزایش می‌یابد رکن اصلی افزایش مشارکت عمومی تامین عنصر رقابت با حضور رقابت کنندگان واقعی و اصلی است باید زمینه رقابتی شدن فراهم شوند چهار راهبرد رهبر حکیم والی قدر انقلاب را با هم ببینیم نومنوا ببعض و نکفروا ببعض نباشیم انقلابی بودن را محدود نکنیم و از این طریق زمینه حضور خودمان را فراهم کنیم.

 

وی در ادامه به مشکلات شهری اشاره و گفت: از تلاش‌ها و زحمات و خدمات مدیریت شهری تشکر می‌کنم یکی از اولویت‌های شهرستان موضوع مبلمان شهری است در خیابان‌ها و معابر پیاده‌روی نداریم و ساماندهی نشده است ساماندهی فعالیت‌های کسبه و بازار یکی از اولویت‌هاست در یک خیابان و یک مسیر میوه فروشی هم تعویض روغنی هم جوشکاری هم رستوران هم سوپرمارکت در کنار هم هستند این را باید ساماندهی کرد راه اندازی بازارچه ها در سطح شهر در یک میدان و مکان مناسب باید مورد توجه باشد.

 

صلواتی بیان کرد: یکی از اولویت‌های شهر لیکک کمربندی شهر است لوله و خط اصلی انتقال گاز از بلوار اصلی شهر عبور می‌کند در صورت مسئله و مشکلی شهر به کلی قفل و تعطیل می‌شود و لذا بایستی کمربندی اولویت باشد طرح مهم جمع آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه شهری و فاضلاب شهری باید اولویت باشد و حقیقتاً مسئولان آب فاضلاب استان بگویند برای طرح فاضلاب شهری در سفر ریاست جمهوری که مطالبه مردمی بود چقدر اعتبار اختصاص دادید این یک مطالبه مردمی است.

 

وی گفت: عدم اولویت این مسئله در نگاه مسئولان در آینده یک بحران ایجاد می‌شود لذا باید هم در کمیسیون ماده ۲۳ این پروژه کددار شود و هم این طرح به صورت ملی پیگیری شود یکی از اولویت‌های مدیریت شهری سامانه قبرستان است در تشییع جنازه‌ها کل مسیر قفل می‌شود باید برای ایجاد فضای سبز تلاش مضاعف نمود تابلوهای ورودی کوچه ها و پلاک گذاری خانه‌ها و منازل بایستی اولویت مدیریت شهری باشد و در اجرای پروژه‌های مهم بایستی مشاوران خبره اقدام و بعد تصویب و تمام پیوست‌های فرهنگی اجتماعی و پدافند غیرعامل و زیست محیطی در طرح‌ها دیده شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت