پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 بهمن 1402 ساعت 22:11:: شناسه خبر: 143222

موحد پیش قراول محرومیت زدایی!

خرداد ۱۳۷۱ شاهد حضور روحانی نام آشنای خطه جنوب بانام سید محمد موحد به عنوان نماینده کهگیلویه وگچساران در مجلس شورای اسلامی بودیم….

صدای جنوب:

بسمه تعالی
*موحد پیش قراول محرومیت زدایی*

خرداد ۱۳۷۱ شاهد حضور روحانی نام آشنای خطه جنوب بانام سید محمد موحد به عنوان نماینده کهگیلویه وگچساران در مجلس شورای اسلامی بودیم.
موحد زمانی نماینده این سامان شد که به گواه تاریخ در محرومیت مطلق تاریخی بسر می برد به طوری که به لحاظ زمانی از مناطق همجوار خود عقب مانده بود.موحد که تجربه دادستانی دو استان بزرگ خوزستان و فارس داشته که از طریق آن با مسولین کشوری و لشکری بسیاری ارتباط داشته بود.


حضور موحد در مجلس مصادف شد با سرآغاز محرومیت زدایی کهگیلویه و گچساران،
از ابتدای حضور موحد در مجلس جهاد گونه وبا استمرار لازم گام های موثری درزمینه محرومیت زدایی این خطه برداشته و توانسته در جای جای این سرزمین محرومیت را از منظر خدمات رسانی کنارزده وسیمای مطلوب را برای منطقه حاکم کند اما به سبب گسترده بودن کهگیلویه ،عقب ماندگی شدید روستاها هنوز می توان مکان های را یافت که نیاز به توجه دارند.
تلاش بی وقفه موحد در ۱۶ سال نمایندگی این دیار که هشت سال آن با گچساران وباشت مشترک بود در بحث توسعه کمی و کیفی زبانزد موافق موافق و مخالف است.
تاریخ کهگیلویه با نقش آفرینی مردم وحضور آنها در عرصه انتخابات با انتخاب سید محمد موحد کاهش فقرومحرومیت توسعه دیار مسجل وآشکار است .
دامنه تلاش های محرومیت زدایی با پیش قراولی موحد در نقطه نقطه کهن سرزمین کهگیلویه قابل مشاهده است.
موحد از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود در خدمت به مردم استفاده کرد ودر راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

ایشان در سال های پایانی ۱۶ سال خدمت پس از فراغت از دغدغه محرومیت زدایی وخدمات رسانی به سراغ کارهای بزرگ ازجمله پتروشیمی، مراکز دانشگاهی وطرح های آبیاری و کشاورزی و……… رفت .مقدمات کار آنها را فراهم کرد وبا کوله باری از تجربه و موفقیت و خاطره ای زیبا در ذهن مردم دیار به تغییر حوزه انتخابیه اقدام نمود تا نیروهای جدید که همه زیر ساخت ها و ملزومات توسعه ای را فراهم می دیدند به عرصه خدمتگزاری ورود کنند.
طرح های پایانی بزرگ موحد برای شتاب بخشیدن به توسعه در ۸ سال نمایندگی حاج آقا بزرگواری فاقد هرگونه حرکت شتابزایی بودند به طوری که بیان داشته اند زمین پتروشیمی را پیاز به کارند بهتر است.
دوران نمایندگی حاج آقا بزرگواری در مجلس به چالش برانگیزترین نماینده مبدل شد که با حرکات احساسی و رفتارهای تند وادبیات چماق ،حمله به داشته های نظام از جمله خانواده ستون خیمه انقلاب مرحوم آیت الله هاشمی وشعار بر علیه کروبی و موسوی از ایشان نماینده ای پر حاشیه و مورد غصب دولت مستقر نام برد.
بی شک اگر جناب دکتر خادمی هم ایلی ایشان به عنوان استاندار نبود امرتوسعه و خدمات رسانی با رفتارهای ایشان متوقف می شد.
درخواست های مردمی برای بازگشت موحد سبب شد موحد به خانه خویش برگردد.حجم دعوت های مردمی از موحد به حدی بود که رقیب ایشان که شکست خود را قطعی دیده بود دست به پرونده سازی بزند واذهان فقها وحقوق دانان شورای نگهبان را نسبت به موحد بدبین کنند. مردم وفادار به ایشان تا آخرین دقایق پایانی وفادار ماندند و به رای شورای نگهبان تمکین کردند.
حضور موحد در عرصه محرومیت زدایی، مردم یاری یکی از موضوعاتی است که همواره در دستور کار موحد قرار داشته و امروز نیز مردم به پاس تلاش های خستگی ناپذیر موحد در این عرصه با برگزاری نشست های متعدد در نقطه نقطه این دیار حمایت خویش را اعلام می کنند،تا موحد که از تمامی شرایط حوزه انتخابیه آگاهی دارد ومرهم زخم های جسمی و روحی مردم بود را راهی مجلس کنند.

سید حسین حسینی
دکترای جامعه شناسی ودبیر ۳۵ سال خدمت آموزش

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت