به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی وروزدرختکاری در آئینی با حضور امام جمعه چرام ,معاون فرماندار و مدیران ادارات غرس نمادین درخت در تپه های چرام انجام شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام در این آئین با اشاره به اهمیت درخت وحفاظت از عرصه های منابع ملی گفت:تاکنون۶۸هکتار در این شهرستان رفع تصرف شده است.

20170305_093212

پیوسته گر بیان کرد:برای احیاء مراتع چیزی قریب به۲۲هزارهکتار از گونه های مختلف در زمین های منابع ملی کاشت شد.

رئیس منابع طبیعی چرام با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی و صرفه اقتصادی آن اظهار داشت:در چرام۲۵۰۰هکتار در مناطق سردسیری با همکاری مردم کاشت گیاهان دارویی انجام شد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام با اشاره به اهمیت منابع طبیعی گفت: خداوند در قرآن می فرماید منابع طبیعی متعلق به خدا و پیغمبر و در عصر غیبت متعلق به ولایت فقیه است.

20170305_093629

وی بیان کرد: منابع طبیعی متعلق به شخص نیست و ما باید امانتدار خوبی باشیم و بر اساس نرم جمعیتی می طلبد که همه ما از منابع طبیعی امانتداری و محافظت کنیم.

حجت الاسلام افشار از تلاش های مدیریت و کارکنان منابع طبیعی شهرستان چرام در راستای احیا و حفاظت از منابع ملی و طبیعی تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه این مراسم معاون فرماندار چرام با اشاره به تاریخچه درختکاری گفت:متاسفانه بعضی از انسان های فرصت طلب عرصه های ملی را تخریب می کنند.

20170305_094205

پاداش با اشاره به واگذاری عرصه های منابع ملی به افراد بیش از آنچه که حق آنان است بیان کرد:بعضی افراد فرصت طلب با دور زدن قانون و گرفتن زمین به نام خود,زن و بچه و دیگر از افراد خانواده به عرصه ای ملی تعرض می نماید که باید با این گونه موارد برخورد شود.

20170305_095237

هفته منابع طبیعی از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند برگزار می شود.

خبروعکس: محسن زارعی