پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 فروردین 1403 ساعت 22:01:: شناسه خبر: 144484

کهگیلویه وبویراحمد روی ریل توسعه؛ ایجاد زیرساخت ها اولویت سال جدید

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر تشریح و تبیین برخی اقدام ها، دستاوردها و اتفاقات میمون و پر برکت در سال ۱۴۰۲ گفت: این استان روی ریل توسعه قرار گرفته و در سال جاری نیز با جدیت و حمایت و اهتمام ویژه دولتمردان سیزدهم این روند شکوفایی و توسعه به ویژه در زمینه اجرای طرح های بزرگ عمرانی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

سید علی احمد زاده  با تبریک عید نوروز باستانی و حلول سال جدید(۱۴۰۳) تصریح کرد که باید بتوانیم با انسجام، همدلی و تلاش جهادی برخی گودال ها و محرومیت های عمیق و تاریخی این استان را پر کرد .

وی یادآور شد: یکی از مهمترین اقدام ها و دستوردهای بزرگ سال گذشته بی کمان سفر پر برکت رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان بود که در قالب این سفر بالای ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای شتاب بخشی و اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی اختصاص یافت که بخش عظیمی از این اعتبارات نیز به استان ابلاغ شده و دستگاه های اجرایی باید اقدام به مبادله موافقت نامه ها و جذب این اعتبارات کنند.

احمدزاده افزود: در حوزه صنعت توجه ویژه ای شده و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در استان در سفر دور دوم رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با تلاش های انجام شده عملیات پروژه‌های بزرگی آغاز می شود و با عنایت رئیس جمهور شاهد تحولات عظیم دیگری در زیرساخت های استان هستیم برخی پروژه‌هایی که عملیات اجرای آن آغاز می شوند، تحول آفرین خواهد بود.

احمدزاده به عنایت و توجه ویژه رئیس جمهور به استان اشاره کرد و ابراز داشت: بر حوزه سرمایه‌گذاری توجه و تاکید دارید بطوریکه پتروپالایشگاه گچساران با اعتبار اولیه ۲ میلیارد ۵۰۰ هزار دلار آغاز و مینی پالایشگاه دهدشت عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته پتروشیمی چرام نیازمند توجه دولت است که به طور رسمی آغاز عملیات آن اعلام شود.

 وی گفت: کلنگ زنی بهره برداری از گاز مختار در یاسوج انجام شد و جزء طرح های تحول آفرین خواهند شد که برخی از این پروزه ها در زمان ساخت ۴ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۱ هزار میلیارد مترمکعب روان آب در استان وجود دارد که هشت هزار میلیارد از استان خارج می شود و نیازمند سد سازی هستیم و سد تنگ سرخ به خوبی در مدار ساخت است.

وی یادآور شد: کلنگ سد سقاوه با ذخیره‌سازی ۹ میلیون متر مکعب به زمین زده شد اما ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب در چهار شهرستان است که اگر سد آبریز ساخته شود ۷ هزار میلیارد درآمد مردم افزایش پیدا می کند.

احمدزاده اضافه کرد: در راه ها مشکل داریم که با اعتبار تخصیصی در این حوزه تحول آفزین خواهد بود.

وی بیان کرد: راه آهن نداریم یک پروژه ای داریم که رها شده است، خواسته ای که داریم اینکه راه آهن در مدار ساخت قرار بگیرد با اینکه با صحبت و تبادل نظر صورت گرفته، منتظر فاینانس هستیم.

وی با بیان اینکه امیدوار به ایجاد تحول در زیرساخت‌ها در سال جدید هستیم، گفت که بسیاری از پروژه ها از جمله پروژه های آبرسانی، راه روستایی، گازرسانی و خدمات عمومی در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید و پروژه های زیادی هم در حال انجام است و در سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهند شد.

وی همچنین انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری و حضور شکوهمند مردم استان در این صحنه مهم سیاسی را از دیگر اتفاقت مهم سال گذشته در استان دانست و گفت: مشارکت حدود ۶۵درصدی مردم پای صندوق های رای و کسب رتبه نخست مشارکت بار برگ زرین دیگری بود که مردم همیشه در صحنه این استان رقم زدند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت