پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 فروردین 1403 ساعت 11:01:: شناسه خبر: 144719

هوای کهگیلویه و بویراحمد سه روز آینده بارانی است

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده ظرف سه روز آینده در همه مناطق این استان بویژه نوار شمالی و شرقی ، شاهد ناپایداری‌های جوی چون افزایش ابر، رگبار پراکنده، باران همراه با رعدو برق و بارش احتمالی تگرگ خواهیم بود.

ولی بهره مند، روز یکشنبه در گفت و گو باصدای جنوب با اشاره به صدور هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد اظهارداشت: این هشدار در پی ورود سامانه بارشی جدید به این استان و بیشتر به دلیل بارش تگرگ و احتمال بارش‌های رگباری در مناطق تحت اثر (نیمه شمالی و شرقی استان) صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی از شنبه شب در استان کهگیلویه وبویراحمد آغاز شده و تا روز سه شنبه در مناطق تحت اثر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این سامانه بارشی شدید نیست اما به واسطه اینکه این بارش‌ها به صورت رگباری (در مدت زمان کوتاه با شدت زیاد) اتفاق می‌افتد ممکن است در منطقه‌ای خاص احتمال جاری شدن روان آب و خسارت به سازه های موقت را داشته باشیم.

بهره مند اضافه کرد: نیاز است تمهیدات لازم مانند احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ در مناطق مستعد و عدم صعود به ارتفاعات برای کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

میانگین بارندگی های سال آبی جاری در استان به ۵۵۵ میلیمتر رسیده که بررسی آمارها نشان می دهد ۹۷درصد از بارندگی ها نسبت به دوره بلند مدت در استان محقق شده است.

یک سال آبی در ایران از اول مهر شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت