پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 اردیبهشت 1403 ساعت 22:02:: شناسه خبر: 145240

کهگیلویه‌وبویراحمد نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ در حوزه نفت است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان با همه شرایط مطلوبی که دارد مشتاق و نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ و احداث ابر پروژه های اقتصادی به خصوص در حوزه نفت است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب  و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیدعلی احمدزاده روز شنبه با حضور بابک دارابی معاون نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه که به دستور کار بررسی اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت به استان اختصاص داشت، گفت: اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی سفر دور اول به طور کامل تخصیص یافت و در دور دوم نیز رقم اختصاص یافته قابل توجه است.

استاندار با اشاره به رقم قابل توجهی از صادرات و استخراج نفت از استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم مناطق نفت خیز این استان انتظار دارند از محل مسئولیت‌های اجتماعی به خوبی به زیرساخت‌ها در این مناطق پرداخته شود و پروژه های بزرگ نفتی وارد چرخه اجرا شوند.
احمدزاده خاطرنشان کرد: در این دولت از محل اعتبارات نفت پروژه‌هایی کلنگ‌زنی کردیم و مردم توقع دارند هر چه سریعتر به اتمام برسند، لذا تاکید داریم پروژه‌های مربوط به حوزه نفت چه آنهایی که در دست اجرا هستند و چه آنهایی که برای اجرا آماده داریم هر چه سریعتر به سرانجام برسند.
احمدزاده با اشاره به اینکه در حوزه نفت نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بزرگ هستیم، گفت: پتروپالایشگاه گچساران زمینه اشتغال سه هزار نفر را فراهم می‌کند که انتظار داریم این پروژه مهم و تاثیر گذار در این استان هر چه سریعتر کلنگ‌زنی و وارد فاز اجرا شود.

 

استاندار با بیان اینکه پتروشیمی چرام از تعهدات سفر رئیس جمهور است، گفت: قرار بود این پروژه در سفر دور دوم کلنگ‌زنی شود اما با مشکلاتی مواجه شد که خواهان آن هستیم تا هر چه سریعتر مشکلات آن رفع و این پروژه هم وارد مدار اجرا شود.
احمدزاده عنوان کرد: میدان گازی مختار از دیگر پروژه‌های نفتی استان است که مردم چشم انتظار کار روی آن هستند که در صورت به بهره‌برداری رسیدن علاوه بر ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی ناترازی گاز در کشور را جبران می‌کند.
استاندار با تاکید به اینکه منتظر و مشتاقیم که اعتبارات حوزه نفت هر چه سریعتر تخصیص یاید، گفت: باید زمان بندی پروژه‌ها از نظر آب و هوایی مدنظر باشد.
احمدزاده تصریح کرد که بهار و تابستان بهترین فصل برای کارهای عمرانی در کهگیلویه وبویراحمد است با توجه به اینکه هم اکنون در بهترین شرایط فصلی برای کار هستیم می طلبد اعتبارات هرچه سریعتر اختصاص یابند.
استاندار به اهمیت و وضعیت جمعیتی عشایر استان به خصوص در حوزه اقتصادی اشاره و بیان کرد: تخصیص اعتبارات عشایری اولویت دار باشد و شرایط  برای ارائه خدمات شایسته به عشایر و بخصوص مسیرها برای بازگشت آنها فراهم گردد.
وی با اشاره به نقش مردم در عملیاتی شدن و تحقق شعار سال گفت در نشست شورای برنامه‌ریزی برای اولین بار طرح‌های مهم مردمی‌سازی را مصوب کردیم که برای حضور مردم در صحنه‌های مختلف اقتصادی با تسهیلگری راهکار قانونی نیز ارائه گردد.

احمدزاده با تاکید بر فعالیت مضاعف در حوزه اقتصادی عنوان کرد هر چه سریعتر راهکار نحوه چگونه مشارکت مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی که برای استان و کشور آورده دارد تدوین، تبیین و عملی شود.
احمدزاده یکبار دیگر تاکید کرد به خوبی مشتاقیم و نیازمند سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز در این استان هستیم چرا که همه شرایط در حد مطلوب فراهم بوده و در حد اعلا از سرمایه گذار نیز استقبال و همه جانبه حمایت می کنیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در جراید خبری مبنی بر تعطیلی پروژه پل بریم- قلعه رئیسی، دیشموک، دهدشت و باغملک گفت: این پروژه تعطیل نیست و در حال حاضر فعال است و تنها از محل سفر رئیس جمهور ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.
احمد زاده با بیان اینکه در حال حاضر در گردنه لار در حال کار هستیم، گفت: ۲۰ میلیارد دیگر از محل دیگری به این پروژه اختصاص یافته که پروژه در سر جمع ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

 

 

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت