پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اردیبهشت 1403 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 145343

پویش پاکسازی خیابان اصلی شهر دهدشت اجرا شد

عضو شورای شهر دهدشت گفت: همزمان با هفته گرامیداشت زمین پاک و در امتداد پویش مردمی و جامعه ورزش جهت پاکسازی خیابان اصلی شهر عصر امروز – پنج شنبه- پویش مردمی ” پاکسازی خیابان شهر از زباله و پسماند و زباله های شهری ” اجرا و حدود تن زباله جمع‌آوری شد.

صدای جنوب:

پارسائی عضو شورای شهر دهدشت با اشاره به روز جهانی زمین که هرساله در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه (مصادف با ۲۲آوریل) با هدف فراهم آوردن بستری برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستدار زمین که بتواند سلامت کره زمین و محیط آن را تضمین کند، برگزار می‌شود گفت: در راستای شعار جهانی سال ۲۰۲۴، با عنوان«مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، ارتقاء سطح دانش کاربردی و مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان در زمینه حفاظت از زمین، جلب مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در بهبود وضعیت محیط زیست شهری (با تأکید بر حفاظت از زمین) در جهت بهبود وضعیت محیط زیست شهری از اولوبت مهم سلامت بهداشت جامعه تاکید کرد.

مصطفی پارسائی عضو شورای شهر دهدشت گفت: همزمان با هفته گرامیداشت زمین پاک و در امتداد پویش مردمی و جامعه ورزش جهت پاکسازی خیابان اصلی شهر عصر امروز – پنج شنبه- پویش مردمی ” پاکسازی خیابان شهر از زباله و پسماند و زباله های شهری ” اجرا و حدود تن زباله جمع‌آوری شد.

*« حافظ زمینیم »*

مصطفی پارسائی در حاشیه این برنامه با اشاره به تشریح چرایی و اهمیت اجرای برنامه‌هایی این چنینی و قدردانی از علاقمندانی که به صورت داوطلبانه در این پویش مردمی ، ورزشی و فرهنگی شرکت کردند، افزود: هدف اصلی این برنامه های نمادین فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست شهری بوده و این موضوع از اهم وظایف شهرداری و گروههای مردمی است.

مصطفی پارسائی عضو شورای شهر دهدشت اظهار کرد: به مناسبت هفته زمین پاک برنامه‌های متنوعی در راستای فرهنگ سازی هرچه بیشتر در بین آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ورزشکار در نظر گرفته شده است.

*پویش “نه به ته سیگار”*

مصطفی پارسائی  اظهار کرد: پویش “نه به ته سیگار” با هدف فرهنگ‌سازی در سطح جامعه، با حمایت و مشارکت سازمان مدیریت پسماند شهرداری دهدشت و با حضور دوستداران محیط زیست، دغدغه‌مندان این حوزه و اصحاب رسانه و ورزشکاران برگزار شد.

رئیس هیئت هندبال استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای شهر دهدشت بیان داشت: طی این پویش حاضرین ضمن جمع‌آوری ته سیگارهای رها شده در خیابان در راستای آگاه ساختن شهروندان از آسیب‌های محیط زیست توسط حاضرین این پویش ارائه کردند.

*ارتقای سطح فرهنگ عمومی و نه به زباله “*

وی تصریح کرد: اغلب برنامه‌های هفته زمین پاک با هدف ارتقای سطح فرهنگ عمومی و آشنایی مردم با مبانی حفاظت از محیط زیست و آموزش آنها برای داشتن محیطی عاری از زباله انجام می‌شود.

کنار آن طرح پایلوت خیابان بدون زباله در یکی از خیابان‌های پرتردد شهر آغاز شده است که پس از اتمام دوره پایلوت و اخذ بازخوردها وارد دیگر خیابان‌های هم می‌شود.

مصطفی پارسائی ادامه داد: در طی این روز عبور از بانک‌ها و سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های میوه و سبزی‌ فروشی را داشتیم یعنی گزیده ای از مشاغل و مردم را داشتیم آیا نمیشد همه در کنار هم با همکاری مردم به زیباسازی این خیابان کمک کنیم؟
حداقل با نریختن زباله در زیباسازی شهرمان سهیم باشیم؟
یا منِ مغازه دار با قراردادن سطل زباله در کنار مغازه ام در این فرهنگ سازی شریک باشم؟
من منکر وظایف شهرداری نیستم اما همه با هم شهر را میسازیم و هر کس به سهم خود .
یک نکته جالب که باید ذکر کنم در کنار عابر بانک سطل کوچک جهت انداختن رسید موجود است اما کمتر از یک متر گذر از عابر بانک با انبوه رسیدهای انداخته بر زمین مواجه ایم!
همه این موارد نشان می‌دهد باید این قبیل حرکات فرهنگی و پویش‌ها ادامه داشته باشد.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت