پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 اردیبهشت 1403 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 145452

اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه، دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در دهدشت برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، اظهار کرد: همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

صدای جنوب:

در استقبال از دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز نشست خبری سرهنگ سید علی اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با خبرنگاران در راستای تشریح برنامه‌های اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه در سالن جلسات سپاه دهدشت برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، اظهار کرد: همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاسیه شهرستان و شورای سیاستگذاری کنگره و اجلاسیه شهدا با تشکیل ۱۷ کمیته مختلف، مأموریت خود را آغاز کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاسیه تاکنون بیش از ۵ هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده، اضافه کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انتقال آنها به نسل جدید است.

وی تصریح کرد: از ۴۱۲ شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاسیه‌های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه تاکید کرد: با همکاری و مشارکت شهرستان‌های چهارگانه تاکنون تعداد ۳۸۱ برنامه و یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون برگزار شده است.

 

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان، گفت: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت ۲ هزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و همچنین توزیع تعداد ۲۲۰ فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

پوربهشت با بیان اینکه چاپ و آماده‌سازی تمثال شهدا در قالب تابلو فرش‌های نفیس و تحویل به خانواده معظم شهدا، عنوان کرد: نصب تصاویر شهدا در ورودی‌ها و خیابان‌ها و معابر شهر دهدشت، اعزام راویان دوران دفاع مقدس به مدارس و روایتگری برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی و همچنین اعزام ۸۰۰ دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی و محرومیت‌ زدایی و انجام خدمات عام المنفعه به یاد شهدا از دیگر برنامه‌های برگزار شده برشمرد و گفت: توزیع تعداد ۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، برگزاری محافل قرآنی و مسابقات ورزشی به نیابت از شهدا برگزار شد.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی با تصاویر شهدا، چاپ و توزیع وصیتنامه شهدا بین جامعه هدف و تولیدات موشن‌گرافی و کلیپ اثرگذار در فضای مجازی از دیگر برنامه‌ها است.

پوربهشت با اشاره به اینکه چاپ کتاب «نقش شهرستان کهگیلویه در دفاع مقدس» به عنوان یکی از اقدامات ماندگار به برکت اجلاسیه خبر داد و افزود: این کتاب به نویسندگی «سید نورمحمد حسینی» از رزمندگان دفاع مقدس در این اجلاسیه رونمایی می‌شود ضمن اینکه چندین مستند تلویزیونی از جمله روحانی شهید سید عبدمحمد تقوی (معروف به مطهری جنوب) و شهیدان شیرودی و شهید طیب تولید شده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به اینکه معاون اجرایی رئیس جمهور سخنران اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان است، اضافه کرد: شعار «شهدا محور وحدت و همدلی» به عنوان شعار اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان اعلام شده و با توجه به در پیش بودن هفته معلم و هفته کارگر زمان برگزاری اجلاسیه در این بازه زمانی انتخاب شد تا حق شهدای کارگر و معلم هم ادا شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل کمیته‌ها در اجرای مقدمات اجلاسیه شهدای شهرستان، تصریح کرد: در ورودی اجلاسیه غرفه های ۱۶ گانه ای تدارک دیده شده و نمایشگاهی از دستاورد های دفاعی استان برپا می‌شود.

پوربهشت ضمن دعوت از عموم مردم شهرستان برای شرکت در اجلاسیه شهدای کهگیلویه، خاطرنشان کرد: کسانی که دل در گرو شهید و شهادت دارند با حضور خود در این برنامه بر صفای معنوی آن بیافزایند.

گفتنی است اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۸ شب در دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت با سخنرانی محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت