پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:02:: شناسه خبر: 145830

همه شرایط برای برداشت محصولات کشاورزی در کهگیلویه فراهم است

صدای جنوب: نخستین جلسه شورای کشاورزی بامحوریت «برداشت محصولات کشاورزی»امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری دهدشت برگزارشد. مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در این نشست بابیان اینکه اشتغال مهمترین دغدغه دولت است،اظهارکرد:کشاورزی منبع درآمد حداقل ۲۵هزار خانواده کشاورزی است. کیومرث روزیان با بیان اینکه بیش از ۲۵هزار بهره‌بردار در سامانه پهنه‌بندی ثبت شده‌اند، […]

صدای جنوب:

نخستین جلسه شورای کشاورزی بامحوریت «برداشت محصولات کشاورزی»امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری دهدشت برگزارشد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در این نشست بابیان اینکه اشتغال مهمترین دغدغه دولت است،اظهارکرد:کشاورزی منبع درآمد حداقل ۲۵هزار خانواده کشاورزی است.

کیومرث روزیان با بیان اینکه بیش از ۲۵هزار بهره‌بردار در سامانه پهنه‌بندی ثبت شده‌اند، افزود: انتظارداریم باتوجه به جامعه هدف، در بخش اعتبارات جهاد کشاورزی بهتر دیده شود.

وی به بارش‌های اخیر در استان اشاره کرد وگفت: در جهت مرمت سراب‌بندی و بازگشایی آنها در مناطقی از چارروسا، دیشموک، سوق ودشمن زیاری نیازمند همکاری سایر نهادها از جمله سپاه هستیم تاکشاورزان در کاشت محصول برنج دغدغه‌ای نداشته باشند.

روزیان افزود: تخصیص مناسبی در زمینه سراب‌بندی نداشتیم و علاوه بر محدودیت اعتباری بخشی هم بدهی گذشته بوده است.

روزیان تصریح کرد: بالغ بر ۴٠درصدگندم وکلزای خریداری شده مربوط به مزارع کهگیلویه است و جایگاه ویژه این شهرستان در اختصاص اعتبارات در سازمان جهادکشاورزی باید دیده شود.

وی گفت: از ۵۵هزار هکتار زمین زراعی ۲۶هزار و ۵۰۰هکتار باهمکاری ستاد اجرایی فرمان امام به طرح جهش تولید و کشت قراردادی اختصاص داده شده است.

این مسئول بیان کرد: در زمینه کشت محصول استراتژیک کلزا نیز از۸۰۰هکتار کلزای کشت شده درسطح استان ۶۵۰ هکتار متعلق به کهگیلویه است.

وی ادامه داد: دربحث آتش سوزی‌ها همه ادارات باید پای کار باشند و ستاد بحران نسبت به آن توجه کند زیرا این مدیریت فاقد وسیله‌های مهار آتش مثل دمنده می‌باشد.

کیومرث روزیان گفت: در توزیع کمباین نیز بابرنامه ریزی انجام شده وظرفیت کمباین‌های بومی ومهاجر دغدغه خاصی وجود ندارد وانتظار داریم کشاورزان صبور باشند تا برداشت در مدت زمان کوتاهی محقق شود.

روزیان از شرکت غله و همچنین تعاون روستایی خواست تا خرید گندم شبانه روزی شود و در جهت کاهش هزینه کشاورزان خرید آن بدون دغدغه و آنی انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود: درسال جاری خرید کلزا به بخش خصوصی واگذار شده و بهای کلزای تحویل روزانه پرداخت می‌شود.

کیومرث روزیان بیان داشت: در جهت جلوگیری از قاچاق و هدررفت سوخت کمباین ها، کار توزیع سوخت به سازمان نظام مهندسی واگذارشده و جهاد کشاورزی همکاری لازم را با نظام مهندسی خواهد داشت.

بازگشایی بلوار در جهت ورودوخروج بدون دغدغه ماشین الات حمل گندم، آب پاشی محیط خریداری گندم و روشنایی آن ازدیگر درخواست های مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در این نشست بود.

همچنین بوالحسن صداقت‌کیش  در این نشست گفت: خرید تضمینی گندم هفته آینده با اولین برداشت این محصول در کهگیلویه آغاز خواهد شد.

مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد از افزایش مراکز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری ۹مرکز خرید آماده خدمات‌دهی به کشاورزان دایر شده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی انظار می‌رود متولیان امر همکاری لازم را در جهت برداشت به موقع محصولات کشاورزی داشته باشند.

صداقت‌کیش گفت:گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه در ۲ مرکز خردیاری می‌شود.

این مسئول قیمت گندم معمولی را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دروم را ۱۷ هزار تومان اعلام کرد.

مدیرکل غله استان با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۵ تن گندم مازاد بر نیاز خریداری شد ابراز امیدواری کرد امسال خرید تضمینی افزایش پیدا کند.

 

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت