پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 اسفند 1395 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 14591

با برگزاری همایش خروج از جریان/

برنامه های سازمان مردم نهاد یاران مانا برای کاهش آسیب های اجتماعی ادامه می یابد+تصاویر

برنامه های دولت تدبیر وامید کاستن از اسیب های اجتماعی است و در استان ما برنامه های خوبی دراین زمینه تاکنون انجام شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اسلام خسروی معاون فرماندار کهگیلویه و تعدادی از مسئولان محلی  همایش خروج از جریان با موضوع آسیب شناسی و ارتقاء سلامت روانی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی طلاق، خودکشی و اعتیاد در مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در  شهر دهدشت برگزار شد.

در این همایش که به همت موسسه مردم نهاد یاران مانا برگزار شد فتاح محمدی ، دکتر کورش داوری و خانم دکتر قبادی در مورد آسیب های اجتماعی طلاق، خودکشی و اعتیاد به سخنرانی پرداختند.

 موسسه مردم نهاد یاران مانا یکی از فعالترین این موسسات در سطح شهرستان کهگیلویه است که تا کنون توانسته برنامه های مختلف فرهنگی واجتماعی وسیاسی  را  اجرا نماید.

مسئول موسسه یاران مانا با بیان اینکه این همایش به منظور ارتقاء مهارت های سلامت روانی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی طلاق، خودکشی و اعتیاد برگزار شده است، گفت: در این زمینه موسسه مردم نهاد یاران مانا در بین دانش آموزان روستایی ساکن در خوابگاه های تحت پوشش نهادهای حمایتی در زمینه مهارت های پیش از ازدواج ( مهارت های تصمیم گیری و حل مسئله) اقدام به برگزاری دوره کارگاه های آموزشی با موضوع آسیب های اجتماعی در شهر دهدشت و بخش های تابعه نموده است.

وی با بیان اینکه این کارگاه ها در بین دانش آموزان مدارس، دانشجویان و اهالی تعدادی از روستاهای شهرستان برگزار شد، افزود: طراحی جلسات آموزشی و شیوه های آموزشی نوین در ارتباط با پیشگیری از آسیب های نوین( وب و فضای مجازی) و توانمند سازی نوجوانان و جوانان در زمینه اعتیاد نوین شامل اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد به اینترنت و … در دستور کار این موسسه قرار دارد.

معاون سیاسی استاندار نیز در این همایش اظهارداشت برنامه های دولت تدبیر وامید کاستن از اسیب های اجتماعی است و در استان ما برنامه های خوبی دراین زمینه تاکنون انجام شده است.

فتاح محمدی اسیب های اجتماعی راخطری دانست که جامعه  راتهدید می کتد از همین رو می بایست  خانواده و دستگاه های  متولی کاملا هوشیار باشند.

دکترکوروش داوری نیز گفت آسیب های اجتماعی به دسته ای از نابسامانی ها و ناهنجاری های رفتاری افراد یک جامعه چه بصورت فردی و یا جمعی اطلاق می شوند که ریشه در بی نظمی ها، کژکارکردی های پدیده های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آنها دارد.این آسیب ها غالبا باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب پذیر جامعه می شوند.و همچین می توان گفت که : به هر نوع عمل فردی یا جمعی گفته می شود که در راستای اصول اخلاقی و قواعد عام عمل جمعی یا غیررسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمی گیرد و در نتیجه با منع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماعی روبه رو میگردد.
وی مطالعه و ریشه یابی بی نظمی های اجتماعی و به عبارتی مطالعه ناهنجاریها و نابسامانیهای اجتماعی همراه با علل و شیوه های پیشگیری و درمان آنها را برای عموم خواستار شد.

داوری تاکید کرد آسیب های اجتماعی به عنوان اعمالی که هنجارهای جامعه را مورد تعرض قرار می دهد و نظام اجتماعی را تهدید می کنند در هر جامعه ای حائز اهمیت جدی هستند.

 ستقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان به خصوص بانوان از این برنامه پرشور بود به طوری که بیشتر صندلی های سالن توسط بانوان جوان و نوجوان پر شده و حتی با پرسش از سخنرانان در بحث شرکت داشتند.

IMG_0918 IMG_0930 IMG_0936 IMG_0952 IMG_0958 IMG_0965 IMG_0970 IMG_0974 IMG_0978 IMG_0981 IMG_0982

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت