پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اردیبهشت 1403 ساعت 23:02:: شناسه خبر: 146157

یادداشت /

موحد ،معمار توسعه کهگیلویه نوین

با موج موحد خواهی مردم همراه شوید .حرمت قلم را نگه داشته و بیان و توان خود را به جای اینکه در تخریب موحد مصرف کنید در توسعه و عمران و سازندگی منطقه به کار گرفته و از این طریق دین خود به این آب و خاک را ادا نمایید .با این روشهای نخ نما شده راه به جایی نمی برید.

صدای جنوب:

موحد ،معمار توسعه کهگیلویه نوین

اخیرا مطلبی تحت عنوان “انتظار توسعه کهگیلویه با موحد سرابی بیش نیست” در فضای رسانه ای استان منتشر شد.در ابتدای نویسنده محترم از مبانی اخلاقی در آموزه های دینی و سخن بزرگان در باب مکارم اخلاقی سخن رانده است‌. به نظر می‌رسد بیش از هر کس خود ایشان باید مخاطب این بخش از نوشتار باشد.
کاش خود ایشان نیز به آنچه نوشته اند اعتقاد و التزام عملی داشته و در خلوت و در برابر وجدان خود به این سوال پاسخ میداد که چه انداره به آنچه نوشته اعتقاد داشته و اینکه این نصایح اخلاقی موصوف را برای خود هم واجب الرعایه می‌داند یا اینکه صرفا برای دیگران موعظه می‌فرمایند.
نکته دوم به موضوع فیش حقوقی و شکایت از دیوان عدالت اداری بر می‌گردد که در این رابطه در مطلبی تحت عنوان “انتقام از انتخاب مردم کهگیلویه “به طور کامل توضیح داده شد ‌و نیازی به تکرار نیست.توجه خوانندگان محترم را به این مطلب که در سایت های استانی منتشر شده جلب می‌نماید. البته مواردی از قبیل حقوق مازاد و نفت و قباله خانوادگی مطرح کرده که به قدری مضحک و بی اساس هست که ارزش پاسخ گویی ندارد.باز هم تاکید می‌شود کسانی که مایلند در چنین حوزه های تخصصی قلم بزنند لازم است در این خصوص مطالعه کافی داشته و مثل نویسنده محترم اینطور ناشیانه به کاهدان نزنند.
در فراز دیگری از این نوشتار به بحث اعتبار نامه اشاره گردیده و به استناد قانون انتخابات و در یک درخواست مضحک ازنمایندگان مجلس خواسته شده است که موضوع شکایت موحد به دیوان عدالت اداری را در بررسی اعتبار نامه مورد بررسی قرار دهند.این سخن نشان می‌دهند که برخی هنوز در خواب خرگوشی به سر برده و دل به رد اعتبار نامه خوش کرده اند.فکر کردند بوی کباب میاد اما چیز دیگری است. در این خصوص باید گفت اکثریت قریب به اتفاق مردم حداقل یک فقره دادخواهی حقوقی در محاکم قضایی دارند.اگر قرار باشد به استناد یک دادخواهی قضایی که رای صادره نیز مبنی بر رد درخواست فرد شاکی باشد اعتبار نامه کسی رد گردد، بعید است هیچ منتخبی از این مرحله به سلامت عبور کند.این موضوع نشان دهنده عمق جهالت نویسنده محترم نسبت به اصل موضوع و مستندات مربوط به رد اعتبار نامه منتخبان مردم و نوشتن این مطلب در اوج هیجان و بی تجربگی است .پیشنهاد می‌شود نویسنده محترم برای یک بار هم که شده مصادیق رد اعتبار نامه را مطالعه بفرمایند.خواب دیدی خیر باشه.
یکی دیگر از مباحث مطروحه در این نوشتار به سخنی از جناب آقای موحد در دیدارهای مردمی اخیر استناد شده است مبنی بر اینکه وظیفه مجلس قانون گذاری است که از قضا مطلب حقی است‌.
در این خصوص باید گفت در نظام جمهوری اسلامی اصل بر تفکیک و استقلال قواست‌.طبق قانون اساسی وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است.اما همگان از جمله نویسنده محترم به خوبی می‌دانند که این موضوع بیشتر جنبه شعاری داشته و در عمل چنین نیست‌.نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان مناطق محروم از جمله کهگیلویه به عنوان حلقه وصل دولت و مردم بوده و در دسترس ترین فرد هستند‌ لذا انبوهی از مشکلات مردم متوجه نمایندگان مجلس است.گرچه اصل موضوع مورد ایراد و اشکال است اما باید گفت این موضوع خاص کهگیلویه نیست .منهای معدود شهرهای بزرگ و توسعه یافته در بقیه موارد قوه مجریه و قوه مقننه در هم تنیدگی خاص پیدا کرده اند.هر قدر منطقه محرومتر باشد این در هم تننیگی بیشتر خواهد بود‌.چنین فرهنگی در کشور ایجاد گردیده و رهایی از آن به این سادگی هم نخواهد بود.در این میان اگر فردی مثل موحد پیدا شود که روحیه مردم داری و مهمان نوازی هم داشته باشد این موضوع به مراتب شدیدتر خواهد بود‌.اصولا یکی از نقاط قوت و دلایل اصلی اقبال مردم کهگیلویه به موحد در ادوار مختلف در همین موضوع نهفته است.در این خصوص در کل کشور موحد یک استثناست و به معنای واقعی برازنده کلمه سناتور است .قطعا عزیز محترم نویسنده سرنوشت کسانی که غیر از این مدل را انتخاب کرده اند را نیز به خوبی می‌داند.حالا اینکه این موضوع بدیهی را مستمسکی برای تخریب نماینده محترم قرار دهیم به نظر می‌رسد عامدانه و بی انصافی است.
در بخش دیگری از مطلب منتشر شده از انتشار کارنامه موحد،توسعه کهگیلویه و بحث سرکوب نخبگان منطقه توسط موحد شده است .در رابطه با کارنامه عملکرد موحد باید گفت موحد خود کارنامه ناطق است که همواره در دسترس مردم بوده و هست .ادعای نویسنده محترم در این باب را میتوان توهین به شعور اجتماعی مردم کهگیلویه بزرگ است.از این نویسنده محترم سوال می‌شود مردم در انتخاب نمایندگان مجلس عموما به کارنامه افراد توجه دارند یا ادعا و شعار توخالی؟ اگر کارنامه موحد در دسترس مردم نبود هفت بار به ایشان اعتماد نمی‌کردند.مردم با یک فرد بی کارنامه برای چندمین بار اعتماد نخواهند کرد کما اینکه به برخی ها اعتماد نکردند. مردم در این هفت بار صرفا به کارنامه پر افتخار موحد رای دادند نه چیز دیگری. مردم در انتخاب خود ممکن است اندک توجهی به سواد و مدرک داشته باشند اما انچه برای مردم مهم است توان خدمت گذاری است.ممکن است مردم در یک دوره تحت تاثیر شرایطی به فردی اعتماد کنند اما اگر فرد نتواند اعتماد مردم را حفظ کند سریع پس گرفته خواهد شد کما اینکه شاهد بودیم در منطقه این اتفاق نیز افتاد .در خصوص سرکوب نخبگان توسط موحد نیز باید گفت وکالت مردم یک موضوع انتخابی است نه انتصابی . صاحبان صلاحیت انتخاب در این خصوص مردم هستند.به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش های موحد در سنوات گذشته و توسعه مراکز دانشگاهی و آموزشی و مستعد بود فرزندان منطقه الحمدلله امروز تعداد زیادی نخبه دانشگاهی از این منطقه برخواسته است.برای حضور در انتخابات و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادن نیز هیچ منعی وجود ندارد.کما اینکه امسال شاهد بودیم تعداد زیادی از جوانان منطقه در این رابطه اعلام کاندیداتوری کردند‌.در این رابطه باید گفت صرفا نخبه بودن شرط لازم برای نمایندگی مردم نیست.الزاما یک نخبه دانشگاهی یک نماینده خوب نیست.نمایندگی مردم به خصوص در حوزه کهگیلویه بزرگ نیازمند ظرفیت و پتانسیل و مقتضیات و مردم داری خاص خود است.مگر موحد با زور اسلحه از مردم رای گرفته است‌.در همین دوره شاهد بودیم انتخابات به پیچیده ترین شکل مهندسی شده بود که موحد حذف شود اما قدرت اراده مردم همه این تمهیدات را در هم شکست. در این خصوص به سخنی از موحد درجمع نامزدهای مجلس در جلسه شورای وحدت اصولگرایان اشاره می‌شود که در پاسخ به جوانان حاضر در جلسه اعلام نمود چنانچه تضمینی وجود دارد که با کنار رفتن موحد وضعیت از این که هست بدتر نشود و یک جوان سکان وکالت مردم را به دست گیرد من حاضرم در همین جلسه اعلام انصراف نمایم‌.بنابر این اینکه موحد عامل سرکوب نخبگان منطقه است در رابطه وکیل و موکل توجیهی ندارد. به هر حال این گوی و این میدان.نخبگان هم آزادند دیدگاه ها و برنامه های خود در خصوص توسعه کهگیلویه بزرگ را با مردم درمیان بگذارند .در این خصوص راه باز بوده و بن بستی وجود ندارد.اما مهم مردم هستند که به این باور برسند.البته لازم به ذکر است موحد هم از جوانی وارد این کارزار شد و مورد اعتماد مردم قرار گرفت‌.
اما نکته اصلی و پایانی نوشتار به بحث توسعه کهگیلویه و اینکه توسعه کهگیلویه با موحد به سراب تشبیه شده است.در این خصوص چند نکته باید گفت اول اینکه توسعه یک مفهوم چند وجهی مهم است که در این نوشتار قصد تشریح آن را نداریم.اما از نویسنده محترم درخواست می‌گردد شرایط ۲۸ سال پیش کهگیلویه را با امروز در شاخص های مختلف از جمله زیر ساخت های بهداشت و درمان ، آموزش ، راه و …… مقایسه نموده و منصفانه قضاوت نمایند. فراموش کردن گذشته ، یکطرفه به قاضی رفتن ، به صورت نقطه ای به موضوع توسعه نگاه کردن و شکستن تمام کاسه و کوزه بر سر موحد ،بسیار گمراه کننده و غیر منصفانه است‌. در این خصوص بیرون گود نشستن و ارمانی و رویایی صحبت کردن بسیار راحت است.شرایط گذشته ممکن است توسط عده ای خاص و با شیطنت رسانه ای تعمدا نادیده گرفته شود اما در اذهان مردم که در بطن قضایا هستند قابل حذف نیست.نکته دوم اینکه متولی توسعه دولت ها هستند و نمایندگان مردم در کنار دولت می توانند نقش آفرین و مدد رسان دولت ها باشند.رابطه توسعه کهگیلویه و موحد به گونه ای است که به جرات می‌توان موحد را معمار توسعه کهگیلویه نوین دانست‌.به عبارتی دیگر می‌توان ادعا کرد نقش و تاثیر موحد در توسعه کهگیلویه به اندازه ای است که می‌توان گفت کهگیلویه بدون موحد هیچ در جای کشور شناخته شده نیست‌. در این رابطه ذکر خاطره ای خالی از لطف نیست.یکی از روسای محترم جمهور در ابتدای مسئولیت ادعا داشت که می‌خواهد نفت را سر سفره مردم بیاورد. وزیر محترم نفت در آن مقطع پاسخ جالبی داشت با این مضمون که مگر سر سفره مردم غیر از نفت چیز دیگری هم هست‌‌.حالا حکایت موحد و توسعه کهگیلویه است‌.کهگیلویه هر چه دارد به برکت نظام و تلاش های موحد است.لیست اقدامات موحد در این رابطه سیاهه بالا و بلندی است که در ایام انتخابات به تفصیل در معرض دید و قضاوت مردم قرار گرفت.
در فراز پایانی نوشتار مورد اشاره در مغلطه ای اشکار موحد را متهم به فاصله گرفتن از راه خدا و سیره ایمه اطهار و امام و رهبری معظم انقلاب متهم کرده اند.این هم در نوع خود جالب است.واقعا سوال این است که سیره اولیا و پیامبران و امام و رهبری چه بوده است؟ اگر سیره این بزرگان را مردم داری ، اخلاق مداری ،پیگیری مشکلات مردم بودن ،پناهگاه بی پناهان بودن و رفع حوائج انان بدانیم موحد را میتوان یکی از مصادیق عملی پیروی از اولیا و صلحا دانست که در طول عمر خود همواره بر این صراط الهی پای فشرده است.
اما در خاتمه به نویسنده محترم و سایر فعالان رسانه ای و منتقدان توصیه میشود منطقی باشند.از ۱۱ اسفند تا کنون زمان زیادی نگذشته است.تمام تلاش منتقدان با نهایت بد اخلاقی رسانه ای با محوریت تخریب وجهه موحد به کار گرفته شد‌ اما مردم به گونه دیگری رفتار نمودند.عقل و منطق حکم میکرد اجازه می‌دادید مهر رای اعتماد مردم به موحد خشک میشد آنگاه شروع به بد اخلاقی و تخریب مجدد می‌کردید.توصیه می‌شود بیش از این در خلاف جهت جریان مردم حرکت نکنید‌.با موج موحد خواهی مردم همراه شوید .حرمت قلم را نگه داشته و بیان و توان خود را به جای اینکه در تخریب موحد مصرف کنید در توسعه و عمران و سازندگی منطقه به کار گرفته و از این طریق دین خود به این آب و خاک را ادا نمایید .با این روشهای نخ نما شده راه به جایی نمی برید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت