پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اسفند 1395 ساعت 18:12:: شناسه خبر: 14642

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

کشیک نوروزی حفاظت از کاربری اراضی اجرا می شود / مردم،از طریق سامانه ۱۳۱ مشارکت کنند

تاج الدینی اظهارداشت:ماموریت این سازمان مقابله با تغییر کاربری اراضی، یکپارچگی و ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تداخلات اراضی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که کشاورزان با دولت دارند که در این راستا، امسال حدود یک هزار و ۳۱۷ هکتار در سطح استان در ۵ پلاک رفع تداخل انجام گرفت.

به گزارش صدای جنوب، الیاس تاج‌الدینی در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت:
ماموریت این سازمان مقابله با تغییر کاربری اراضی، یکپارچگی و ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی است.
وی بااشاره به نزدیک شدن به پایان سال ۱۳۹۵اظهارداشت:
از تاریخ بیست و پنجم اسفند امسال تا پانزده فروردین سال آینده کشیک نوروزی حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی استان فعال میشود.
تاج الدینی افزود تمامی اکیپ های گشت ویژه حفظ کاربری با همکاری دادستان های شهرستان های استان و نیروی انتظامی بصورت مستمرا گشت زنی و از اراضی کشاورزی حفاظت می نمایند.
الیاس تاج الدینی تصریح کرد این گشت ها از طریق سامانه ۱۳۱مدیریت امور اراضی استان هدایت شده و مردم می توانند از طریق این سامانه در امر حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی مشارکت نمایند.
وی افزود در راستای ارتقا کیفی حفاظت از کاربری اراضی، یگان های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری, محیط زیست ، راهداری ، مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن استان نیز در امر حفاظت از اراضی کشاورزی ما را یاری می کنند.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یاداوری کرد : در زمینه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، حول سه محور فرهنگی، پیشگیری و اعمال قانونی با متخلفین اقدام می‌شود که در حوزه فرهنگی از طریق مکاتبه با دهیاری‌ها، نصب بنرها و استفاده از بروشورهای آموزشی عوارض تغییر کاربری‌های غیرمجاز به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

تاج‌الدینی عنوان کرد: علاوه بر این، از سال گذشته چهار اکیپ گشت برای مقابله تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شهرستان‌های مختلف استان راه‌اندازی شده است که مجهز به سیستم ردیاب ماهواره‌ای هستند و همراه با آن گشت نیروی انتظامی را نیز داریم.

وی ابراز کرد: امسال ۵۰۵ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز به میزان حدود ۳۰ هکتار از طریق سامان۱۳۱ گزارش شد که از این تعداد، با ۲۳ مورد در محل تغییر کاربری برخورد انجام گرفت و حدود ۴ هکتار نیز قلع و قمع صورت گرفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجرای طرح کاداستر هم از اقداماتی بود که از سال گذشته و به صورت پایلوت در منطقه دشت کلاچوی شهرستان کهگیلویه شروع شد و امسال موفق شدیم این طرح را در حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا کنیم

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تلاش داریم در سال‌های آینده با رفع تداخلات در همه نقاط استان و کاداستر اراضی، همه اراضی استان سنددار شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت